Kolari A. Kiven kadulla: 9000CSE ja ambulanssi
Kolari A. Kiven kadulla: 9000CSE ja ambulanssi
Havahduinpa tuossa kadulta kuuluneeseen kovaan mossahdukseen ja avautuipa ikkunasta aika karu näky: tummansininen 9000CSE nokka lytyssä ja ambulanssi kyljellään poikittain Aleksis Kiven kadulla. Saab oli ilmeisesti tulossa Fleminginkatua pohjoisen suunnasta ja osui A. Kiven katua pitkin ajaneeseen ambulanssiin, joka sitten otti kimmokkeen kaistojen välissä kasvavista puista.
Toivottavasti ambulanssin miehistöön tai potilaaseen ei sattunut pahasti. Toinen ambulanssi ainakin taisi hakea potilaan kyytiin. Saabin naiskuljettaja näytti olevan kunnossa kun seisoskeli autonsa vieressä poliisien jututettavana.
Poliiseja ja palokalustoa näkyy olevan paikalla vähintäänkin riittävästi. Valokuvaavat ja raivaavat paikkoja.
Harvemminpa tuossa risteyksessä onneksi enää on kolissut kun laittoivat siihen muutama vuosi liikennevalot.
Toivottavasti ambulanssin miehistöön tai potilaaseen ei sattunut pahasti. Toinen ambulanssi ainakin taisi hakea potilaan kyytiin. Saabin naiskuljettaja näytti olevan kunnossa kun seisoskeli autonsa vieressä poliisien jututettavana.
Poliiseja ja palokalustoa näkyy olevan paikalla vähintäänkin riittävästi. Valokuvaavat ja raivaavat paikkoja.
Harvemminpa tuossa risteyksessä onneksi enää on kolissut kun laittoivat siihen muutama vuosi liikennevalot.
NG 900S 3d 2.3i -98
Olikos se tämä?!?
9000cst: Kun kerran ambulanssi oli hälytysajossa, niin saattaahan olla, että se tuli punaisista läpi ja yllätti saabistirouvan. Tuskin Saab tuli "vanhoilla vihreillä", koska sen vauhti oli melko hiljainen. Varsinaista törmäystilannetta en kuitenkaan ehtinyt nähdä, joten tämä on vain spekulointia.
Aerochick: Kyllä oli juuri tuo tapaus.
Aerochick: Kyllä oli juuri tuo tapaus.
NG 900S 3d 2.3i -98
Ja tuntuu kaatelevan muitakin pakettiautoja, jotka eteen sattuvat. Täällä hieman lisää asiasta.9000cst kirjoitti:himmee kirjoitti:Tonnari on sittenkin vaarallinen auto kun tuollalailla piipaaautoja kaatelee..
![]()
![]()
Kuulemma ei ollut pillit päällä ambulanssissa, pelkät valot, joten mennee lanssikuskin syyksi, jos on ajanut punaisilla risteykseen.Hepis kirjoitti:9000cst: Kun kerran ambulanssi oli hälytysajossa, niin saattaahan olla, että se tuli punaisista läpi ja yllätti saabistirouvan. Tuskin Saab tuli "vanhoilla vihreillä", koska sen vauhti oli melko hiljainen. Varsinaista törmäystilannetta en kuitenkaan ehtinyt nähdä, joten tämä on vain spekulointia.
Aerochick: Kyllä oli juuri tuo tapaus.
Hupaisa sattuma sinänsä, että myös tuossa Uki:n tapauksessa tonnari tuli oikealta, ja taisi olla etuajo-oikeutettu?
Vaikka hälytysajossa oleva hälytysajoneuvo voikin poiketa tietyistä liikennesäännöistä ja rajoituksista ei se missään nimessä vapauta vastuusta normaaliin tilanteeseen verrattuna. Tulikohan toi nyt ilmastua ymmärrettävästi... 

#2176
9-5 Aero BP XWD -11, 9-3 cabriolet 2.0T A -98, 9-5 2.3T -07, 9-5 3.0V6t Griffin -01
9-5 Aero BP XWD -11, 9-3 cabriolet 2.0T A -98, 9-5 2.3T -07, 9-5 3.0V6t Griffin -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1723
- Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
- Paikkakunta: Raum
- Viesti:
hieman ot: kaatuuhan ambulanssit herkästi, eikös se tule ilmi jo konsolipelejä pelatessa?
niin, siis tosiaan kun lansseissa on kattokorotukset, joskus painavaakin tavaraa korin yläosassa ja jos niissä ei ole tuota painojakaumaa kompensoitu alas painoa laittamalla niin onhan se toki tavallista kiikkerämpi. Alustat kaiketi on vähän sporttisempia? 


Lisää keskustelua samasta aiheesta:
http://www.paloforum.net/index.php?showtopic=3649
Tosiaan hälytysajon kuljettaja on aina vastuussa ajostaan. Eivätkä vilkut ja äänet anna juridista oikeutta poiketa liikennesäännöistä.
Ja tosiaan aika harvoin ihmiset tarkkailevat ympäristöään, vaan kun vihreä vaihtuu, sitä mennään eikä paljoa sivuille vilkuilla. Tosin risteyksissä hälytysajoa pitää ajaa kaista ja auto kerrallaan. Onneksi suomalaiset liikenteessä kunnioittavat hälytysajoneuvoja (tosin poliiseja kohtaan voi monilla olla vanhoja skismoja
)
http://www.paloforum.net/index.php?showtopic=3649
Tosiaan hälytysajon kuljettaja on aina vastuussa ajostaan. Eivätkä vilkut ja äänet anna juridista oikeutta poiketa liikennesäännöistä.
Ja tosiaan aika harvoin ihmiset tarkkailevat ympäristöään, vaan kun vihreä vaihtuu, sitä mennään eikä paljoa sivuille vilkuilla. Tosin risteyksissä hälytysajoa pitää ajaa kaista ja auto kerrallaan. Onneksi suomalaiset liikenteessä kunnioittavat hälytysajoneuvoja (tosin poliiseja kohtaan voi monilla olla vanhoja skismoja

Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka
Volvo V50, 2012
Volvo V50, 2012
Offtopicina hieman noista hälytysajoneuvoista. Olin kerran kääntymässä risteyksestä vasemmalle nuolivalolla. Valon vaihtuessa vihreäksi lähdin normaalisti liikkeelle katsomatta paljoa mihinkään. Onneksi oli pimeää ja huomasin sinivaloj heijastuksen ja oikealta tulikin sitten poliisit maijalla eteen. Käänyin sitten vasta maijan perään ja tämä sulkee valot risteyksen jälkeen. Seuraaviin liikennevaloihin tulemme peräkkäin ja valoissa palaa punaiset. Maija valitsee vasemman kaistan, joka kääntyy valoristeystä seuraavasta vasemmalle, ja pysähtyy valon taakse, itse otan oikean kaistan, joka jatkuu suoraan ja pysähdyn maijan viereen. Maija kääntyikin sitten seuraavasta vasemmalle ja minä jatkoin suoraan. Kiihdytyksessä ng-satku kiihtyi selkeästi nopeammin kuin pakettivolkkari.
Eniten ihmetyttää tuo eteeni tuleminen. En tiedä oliko heillä oikeasti kiire jonnekin, mutta epäilyttää, kun pysähdytäänkin sitten seuraaviin valoihin. Vai olikohan kyseessä vallan väärinkäyttö tai jotakin vastaavaa. Toki hälytys saattoin mennä heiltä jollekin muulle.
Eniten ihmetyttää tuo eteeni tuleminen. En tiedä oliko heillä oikeasti kiire jonnekin, mutta epäilyttää, kun pysähdytäänkin sitten seuraaviin valoihin. Vai olikohan kyseessä vallan väärinkäyttö tai jotakin vastaavaa. Toki hälytys saattoin mennä heiltä jollekin muulle.