Öljyvuotoa
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Öljyvuotoa
Tonnarini vuotaa öljyä, kun seisoo paikallaan pidempään.
- epäilen tasoanturin tiivistettä
- turbon paluuöljyliitin näyttää vuotavan, hieman sotkien ympäristön
Tasoanturin valo palaa vaikka koneessa olisi "riittävästi" öljyä.
ÖLjynpaineen varoitusvalo ei tunnu toimivan oikein. Piktogrammissa vilkahtaa, ennen käynnistystä, mutta jos koneen sammuttaa vaihdetta vasten, ei valo syty.
Oiskos tuon paineanturin mahdollinen oikosulku yhteydessä tasoanturin valon palamiseen.
No, kunhan kyselen muiden kokemuksia.
- epäilen tasoanturin tiivistettä
- turbon paluuöljyliitin näyttää vuotavan, hieman sotkien ympäristön
Tasoanturin valo palaa vaikka koneessa olisi "riittävästi" öljyä.
ÖLjynpaineen varoitusvalo ei tunnu toimivan oikein. Piktogrammissa vilkahtaa, ennen käynnistystä, mutta jos koneen sammuttaa vaihdetta vasten, ei valo syty.
Oiskos tuon paineanturin mahdollinen oikosulku yhteydessä tasoanturin valon palamiseen.
No, kunhan kyselen muiden kokemuksia.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Ölyn pinnankorkeusvalo yleensä palaa, jos öljyä on "riittävästi", mutta pari desiä mahtuisi lisäämäänkin ilman että menee yli ylärajan.
Pinnankorkeusanturin johodot kuoriutuvat herkästi eristeistään ja menevät oikosulkuun, jolloin Oil level-teksti palaa aina.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8294
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=12625
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 0629#30629
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=20400
Paineanturin ja pinnankorkeusanturin sähköt ovat täysini erilliset, toisen anturin vikaantuminen ei voi vaikuttaa toisen anturin näyttämään.
Paineanturin johdot on samassa johtosarjassa kuin pinnankorkeusanturin, mutta ylempänä, ja vähän kauempanan pakoputken kuumuudesta, sikäli ehkä paremmin turvassa. Huonoksi ne kaikki johdot kuitenkin menevät ennen pitkää. Kutistesukka saattaa auttaa pikakorjauksena, jos vaan saa liittimen yli pujotettua yksittäisiin johtoihin.
Viallinen öljynpaineanturi pitää vaihtaa.
Pinnankorkeusanturin johodot kuoriutuvat herkästi eristeistään ja menevät oikosulkuun, jolloin Oil level-teksti palaa aina.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8294
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=12625
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 0629#30629
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=20400
Paineanturin ja pinnankorkeusanturin sähköt ovat täysini erilliset, toisen anturin vikaantuminen ei voi vaikuttaa toisen anturin näyttämään.
Paineanturin johdot on samassa johtosarjassa kuin pinnankorkeusanturin, mutta ylempänä, ja vähän kauempanan pakoputken kuumuudesta, sikäli ehkä paremmin turvassa. Huonoksi ne kaikki johdot kuitenkin menevät ennen pitkää. Kutistesukka saattaa auttaa pikakorjauksena, jos vaan saa liittimen yli pujotettua yksittäisiin johtoihin.
Viallinen öljynpaineanturi pitää vaihtaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Kiitos Juha selvennyksestäsi ja linkeistä.
Mulla on vain nuo anturit ja johtosarjat moottorin kylmällä puolella, siis imusarjan alla.
Leikkaus vastauksesta, Jus
(Paineanturin johdot on samassa johtosarjassa kuin pinnankorkeusanturin, mutta ylempänä, ja vähän kauempanan pakoputken kuumuudesta, sikäli ehkä paremmin turvassa.)
Nyt jäi vain tuo öljyn vuotokohta tutkinnan alle. Alle sitä on huomenissa mentävä.
Mulla on vain nuo anturit ja johtosarjat moottorin kylmällä puolella, siis imusarjan alla.
Leikkaus vastauksesta, Jus
(Paineanturin johdot on samassa johtosarjassa kuin pinnankorkeusanturin, mutta ylempänä, ja vähän kauempanan pakoputken kuumuudesta, sikäli ehkä paremmin turvassa.)
Nyt jäi vain tuo öljyn vuotokohta tutkinnan alle. Alle sitä on huomenissa mentävä.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Niin minullain, mutta kyllähän se pakoputki menee siitä imusarjan alta ja öljyn pinnankorkeusanturin johtojen läheltä.Firges9000 kirjoitti:Mulla on vain nuo anturit ja johtosarjat moottorin kylmällä puolella, siis imusarjan alla.
Ei se lämpövaikutus varmaankaan ole kovin merkittävässä roolissa johtojen hapertumisessa, enintään johtosarjan päällä olevan muoviletkun kovettumisessa. Minulla ainakin hapertuu eriste jarrunestesäiliön, magneettiventtiilin, pissapojan, laturin, starttimoottorin jne. laitteiden liittimien juuresta siltä osin kun johto on paljaaltaan eikä letkun sisällä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Nyt kun palasin korjaamoltani voin kertoa lisää.
1) tuo ns,"ansiksen"-pultti oli löysällä. Kiristin noin kierroksen.
sain Ursinin Juhalta lainaksi erikoistyökalun, joka ei sopinut kiristykseen, koska turbon öljyputki kulki liian kaukana, suhteessa jyrsityn avaimen koloon nähden.
Kiristin Ansiksen-pultin tavallisella 12 mm:n lenkkiavaimella.
2) Tasoanturin tiivisterenkaan vaihdoin myös. Laitoin anturin laippaan tiivistelukitetta.
tasoanturin johdot olivat ihan terveet. On vain turhan tarkka tuosta öljymäärästä.
Sain valon jopa kerran sammumaan, öljynvaihdon jälkeen.
3) Öljynpaineen varoitusvalo toimii, ilman anturin vaihtoa. Pelkkä johtoliitoksen puhdistus auttoi.
Katsotaas nyt viikolla, vieläkös merkkaa reviiriänsä.
1) tuo ns,"ansiksen"-pultti oli löysällä. Kiristin noin kierroksen.
sain Ursinin Juhalta lainaksi erikoistyökalun, joka ei sopinut kiristykseen, koska turbon öljyputki kulki liian kaukana, suhteessa jyrsityn avaimen koloon nähden.
Kiristin Ansiksen-pultin tavallisella 12 mm:n lenkkiavaimella.
2) Tasoanturin tiivisterenkaan vaihdoin myös. Laitoin anturin laippaan tiivistelukitetta.
tasoanturin johdot olivat ihan terveet. On vain turhan tarkka tuosta öljymäärästä.
Sain valon jopa kerran sammumaan, öljynvaihdon jälkeen.
3) Öljynpaineen varoitusvalo toimii, ilman anturin vaihtoa. Pelkkä johtoliitoksen puhdistus auttoi.
Katsotaas nyt viikolla, vieläkös merkkaa reviiriänsä.

Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Jaska tarkoittaa tätä:Firges9000 kirjoitti:1) tuo ns,"ansiksen"-pultti oli löysällä.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 1292#31292
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Jess söör.jus kirjoitti:Jaska tarkoittaa tätä:Firges9000 kirjoitti:1) tuo ns,"ansiksen"-pultti oli löysällä.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 1292#31292
palkitaan Ansis ylenmääräisillä kaffeilla jossain sopivassa tilaisuudessa.
Tuo pultti on nyt sitten nimetty Ansiksen-pultiksi. Jokainen valveutunut Saabisti tietää mistä on kyse.
Saabi kun tapaa merkata reviirinsä, nyt ei enää merkkaa.
Kiitos Ansiksen niksin.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa