Mittarivalot pimenivät
Mittarivalot pimenivät
Nimittäin piipahdin työmaalla ja jätin -94 cs:n hörisemään pihalle vartiksi ja katso! mittaritaulusta oli kiekkamittarin, nopeusmittarin ja pensa-/lämpömittarin valot hävinneet.
Sulake? Jos niin mikäköhän numero?
Kiitos jälleen kerran.
[Edit: Otsikko... -Jope]
Sulake? Jos niin mikäköhän numero?
Kiitos jälleen kerran.
[Edit: Otsikko... -Jope]
Hmm, palavatko ilmastoinnin / lämpönuppien valot? Entäs kojelaudan nappuloiden?
Vaikuttaako mittarivalojen säädin mihinkään?
Jos muut valot palavat, lähtisin mittariston takaa johtoja heiluttelemaan.. Tuntuu oudolta, että kaikki mittariston isot polttimot palaisivat samalla kertaa.
Jos muutkaan valot eivät pala, niin kokeile ehjällä mittarivalojen säätimellä.
Vaikuttaako mittarivalojen säädin mihinkään?
Jos muut valot palavat, lähtisin mittariston takaa johtoja heiluttelemaan.. Tuntuu oudolta, että kaikki mittariston isot polttimot palaisivat samalla kertaa.
Jos muutkaan valot eivät pala, niin kokeile ehjällä mittarivalojen säätimellä.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
94-autossa taitaa olla mittaristovalaistuksen tehonsäätö vielä kahdessa osassa, säätöpyörä kojelaudassa erikseen ja hanskalokeron luona tehoyksikkö. Osat ovat ilmeisesti samat kuin kaikissa vanhemmissa tonnareissa. 95-autossa koko tehonsäätö on saatu jo hoidettua siinä kojetaulussa olevassa reostaatissa, ilman erillistä tehoyksikköä.
Onko auto oikeasti vm 94 (valmistenumerossa oikealla kirjain R) vai 95, (kirjain S)? Vm. 95:ssä mittaristovalaistuksen sulake on numero 29, virta 15 A. Samassa sulakkeessa on silloin oikean puolen parkkivalot.
Onko auto oikeasti vm 94 (valmistenumerossa oikealla kirjain R) vai 95, (kirjain S)? Vm. 95:ssä mittaristovalaistuksen sulake on numero 29, virta 15 A. Samassa sulakkeessa on silloin oikean puolen parkkivalot.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Olen kerran ollut todistamassa, että että lamppujen kontaktipinnat voivat ottaa yhteen ja aiheuttaa oikosulun (97 cse)... Ilmeisesti vääräotteisen vaihtajan toimesta ne pienet muovikynnet jotka pitävät kontakteja paikallaan oli kulahtaneet ja siksi lamppu ja kannat eivät pysynyt paikallaan. Itse asiassa ne muovihärpyttimet ja muut oli aika heppoisen näköiset.
Eli kannattaa myös kurkata sinne takavalojen lamppupaneelin sisälle jos sulakkeet jotka syöttävät takavaloja temppuilevat.
Eli kannattaa myös kurkata sinne takavalojen lamppupaneelin sisälle jos sulakkeet jotka syöttävät takavaloja temppuilevat.
Nyppäseppä takalampuista liitin irti, ja ennenkaikkea, jos autossa on koukun paikka, niin sen johdot irti ja kokeile uudelleen ehjällä ropulla.east kirjoitti:En tehnyt mitään autolle.
Ja homma jatkuu:
- oikeat sulakkeet loppuivat
- "kokeilin" hieman järeämpää sulaketta
- mittarivalot ja oikea parkki toimivat mutta
- oikea taka/jarruvalo hävisi, sulake ja lamppu ovat ehjiä...
Mitenköhän vikaa voisi lähteä etsimään?
Jokko tuo vaikka rupeisi kestämään.