Vetää ja kiskoo

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
suappi95
"Tuplakaasari"

Vetää ja kiskoo

Viesti Kirjoittaja suappi95 »

Olen tässä viimeisten parin viikkojen aikana huomannut että ohjaus vetää jonninverran oikealle. Tämä on ilmeisesti jonkinsortin ominaisuus, mutta se on ilmennyt vasta nyt. Renkaita en ole vaihtanut, vielä vuoden alussa kulki suoraan. Tiedä sitten onko kuvittelua, mutta tuntuu siltä että ohjaus keskittää niin että ratti jää karvenverran vinoon oikealle. Minusta suuntavakavuus on ollut yksi parhaita puolia ja jatkuva ohjaaminen ketuttaa. Mikä neuvoksi???

Sitten utelisin noista etu ja takapään puslista. Olisiko jollain kuvaa laittaa missä näkyisi ne yleisimmin kuluvat puslat jotka kannattaa vaihtaa, kun tuo iskari ja jousiremontti ensikuussa koittaa?
Eski
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Eski »

Speedpartsin sivuilta löytyi tällainen kuva. Numero 4 on se yleisin puslaremonttikohde 9-5:ssa.

Kuva

Eski
TD04
"Aero"

Re: Vetää ja kiskoo

Viesti Kirjoittaja TD04 »

suappi95 kirjoitti:Olen tässä viimeisten parin viikkojen aikana huomannut että ohjaus vetää jonninverran oikealle. Tämä on ilmeisesti jonkinsortin ominaisuus

Samaa tekee täälläkin ja toivottavasti ei mikään ominaisuus sillä ng900:sta sai ihan tarpeekseen puoltavasta ohjauksesta..Auraukset olis tarkotus mennä säädättämään kunhan saa kesäpyörät alle.Toivottavasti loppuis toi oikealle vetäminenkin sit siihen..
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
eklunto1
"Hölösuu"

Re: Vetää ja kiskoo

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

TD04 kirjoitti:
suappi95 kirjoitti:Olen tässä viimeisten parin viikkojen aikana huomannut että ohjaus vetää jonninverran oikealle. Tämä on ilmeisesti jonkinsortin ominaisuus

Samaa tekee täälläkin ja toivottavasti ei mikään ominaisuus sillä ng900:sta sai ihan tarpeekseen puoltavasta ohjauksesta..Auraukset olis tarkotus mennä säädättämään kunhan saa kesäpyörät alle.Toivottavasti loppuis toi oikealle vetäminenkin sit siihen..
Ei muuta kuin puslat tarkistukseen ja nelipyöräsuuntaus päälle.
Voihan auto puoltaa myös takapään puslien ansiosta, jotka 9-5:sessa vaikuttaa olevan aika usealla sökönä.. Itselläni oli saman tyylinen vika ja 3 puslaa meni takapäästä vaihtoon. Nyt menee auto niin suoraan että Tre-HKI-Tre motarilla ei tarvitse rattiin juuri koskea :lol: Mulla on ollut pari 9-3:sta ja niistä ensimmäistä yksiöä ei saanut menemään suoraan sitten millään. (renkaita vaihdeltiin, aurauksia säädettiin jne..) Raivostuttavaa :evil:
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Vastaa Viestiin