Auton pesettäminen koneessa
-
- "Kaasari"
- Viestit: 5
- Liittynyt: Ma Marras 07, 2005 10:38
Auton pesettäminen koneessa
Aero Wagonissani on lisävarusteena otettu "vakio" spoileri takana katonrajassa ja tiedustelisinkin nyt mielipidettä/kokemusperäistä tietoa sille, voiko auton käyttää harjapesussa pelkäämättä että spoikka löytyy seuraavaksi hallin lattialta?
Kiitoksia jälleen kerran!
Kiitoksia jälleen kerran!
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Kukapa tuota voi mennä lupaamaan pesuyrittäjien puolesta. Mutta kun kerrot asian tiskillä ja noudatat pesuohjeita niin ainakin on paremmat asetelmat inttää korvausasioista sitten jos napsahtaa.
Ehkäpä spoilerisi jopa suojaa lisäjarruvaloa, jonka suojamuovin eräs harjattoman pesun kuivaustaifuuni heitti seinälle allekirjoittaneen wagonista ..
Ehkäpä spoilerisi jopa suojaa lisäjarruvaloa, jonka suojamuovin eräs harjattoman pesun kuivaustaifuuni heitti seinälle allekirjoittaneen wagonista ..
9000CS 2,3
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 151
- Liittynyt: Ma Kesä 20, 2005 12:16
- Paikkakunta: Villähde
Edustan tässä vastauksessani huoltoasemaa, jolla aiemmin työskentelin.
Aloitetaan alusta: Konehan on HEL***** kallis hannkia - luokkaa 100.000€
Pesuissa katetta on ROIMASTI: luokkaa 85-90% / pesu.
Eli 20€ pesu maksaa asemalle n. 3€ kuluineen. Asemalle hankittiin uusi pikapesukone vuonna 2002. kertaakaan koko aikana kone ei ole toiminut oikein. Esim kallein pesu = huonoin pesu. Uskokaa tai älkää. Useista 9000 CS saabeista on lähtenyt lisäjarruvalo irti - Kuulemma auton vika kun kauppiaalta kysyttiin. Ei toimenpiteitä koneen korjaamiseksi. On lähtenyt takaspoilereita, on painanut kattoa, pesee renkaat pyöränpesureilla ovien kohdalta (ei siis renkaiden) - kuulemma normaalia. Kerran pyöri toinen sivuharja 2kk "väärään suuntaan" koneen ammattihuollon jälkeen - sattuuhan noita.
Kerrankin koneesta hajosi ranteen paksuinen johtonippu ja sen seurauksena 2 kolmesta kuivaimesta ei toiminut. Ainoastaan oikean puolen sivukuivain puhalsi puoliteholla. Kauppiaan sanat: Hintaa ei lasketa ja pesuja myydään. Sanokaa asiakkaalle, että ajaa lujempaa, niin kyllä ne pisarat lähtee. että näin.
Mistä koneen oikkuilu sitten johtuu? Alussa ei reklamoitu kaikista koneen vaivoista. Kauppias olisi voinut olla takuuaikana aktiivisempi koneen ongelmien välittämisessä. Itse en voinut asiaan puuttua, koska kauppias ei sitä suvainnut. Koneen säännöllinen huolto/tarkistus sen myyneen liikkeen puolesta. Halvimmillaan n. 100€/kk ja kalleimmillaan muistaakseni 400€/kk. Riippuu miten laaja huoltosopimus on ja mitä kattaa. Sellaista ei otettu - Kallista, sitä paitsi osataanhan me itsekkin totesi kauppias. Kone saattoi olla välillä 4kk ilman huoltoa. (valokennojen putsaus, rasvaukset, välykset jne). Koneen tulosta asti pidin kirjaa sen aiheittamista vahingoista. Keskimäärin 2002-2005 kone hajotti jostain autosta jotain aina 1,5kk välein. Vakuutuksen omavastuu joka kerta 420€/vahinko... Nopeasti laskien tuolla olisi kattanut koneen ammattimaisen huollon komeasti ja huolto olisi ollut ennen kaikkea SÄÄNNÖLLISTÄ. Konetta olisi huollettu/korjattu ennen kuin näitä "autojen aiheuttamia" vahinkoja sattuu... Nythän konetta ei huollettu ennen kuin oli pakko.
Että semmosta. pikapesuun vaan rohkeasti - Ja jos jotain irtoaa se on todellakin sen koneen EIKÄ AUTON SYY! Monesti itse konekaan ei ole syypää vaan laiminlyöty koneen määräaikaishuolto. Moniko auto liikkuu 100.000km ilman öljynvaihtoa ja lisäystä?
Kylläpä helpotti.
Aloitetaan alusta: Konehan on HEL***** kallis hannkia - luokkaa 100.000€
Pesuissa katetta on ROIMASTI: luokkaa 85-90% / pesu.
Eli 20€ pesu maksaa asemalle n. 3€ kuluineen. Asemalle hankittiin uusi pikapesukone vuonna 2002. kertaakaan koko aikana kone ei ole toiminut oikein. Esim kallein pesu = huonoin pesu. Uskokaa tai älkää. Useista 9000 CS saabeista on lähtenyt lisäjarruvalo irti - Kuulemma auton vika kun kauppiaalta kysyttiin. Ei toimenpiteitä koneen korjaamiseksi. On lähtenyt takaspoilereita, on painanut kattoa, pesee renkaat pyöränpesureilla ovien kohdalta (ei siis renkaiden) - kuulemma normaalia. Kerran pyöri toinen sivuharja 2kk "väärään suuntaan" koneen ammattihuollon jälkeen - sattuuhan noita.
Kerrankin koneesta hajosi ranteen paksuinen johtonippu ja sen seurauksena 2 kolmesta kuivaimesta ei toiminut. Ainoastaan oikean puolen sivukuivain puhalsi puoliteholla. Kauppiaan sanat: Hintaa ei lasketa ja pesuja myydään. Sanokaa asiakkaalle, että ajaa lujempaa, niin kyllä ne pisarat lähtee. että näin.
Mistä koneen oikkuilu sitten johtuu? Alussa ei reklamoitu kaikista koneen vaivoista. Kauppias olisi voinut olla takuuaikana aktiivisempi koneen ongelmien välittämisessä. Itse en voinut asiaan puuttua, koska kauppias ei sitä suvainnut. Koneen säännöllinen huolto/tarkistus sen myyneen liikkeen puolesta. Halvimmillaan n. 100€/kk ja kalleimmillaan muistaakseni 400€/kk. Riippuu miten laaja huoltosopimus on ja mitä kattaa. Sellaista ei otettu - Kallista, sitä paitsi osataanhan me itsekkin totesi kauppias. Kone saattoi olla välillä 4kk ilman huoltoa. (valokennojen putsaus, rasvaukset, välykset jne). Koneen tulosta asti pidin kirjaa sen aiheittamista vahingoista. Keskimäärin 2002-2005 kone hajotti jostain autosta jotain aina 1,5kk välein. Vakuutuksen omavastuu joka kerta 420€/vahinko... Nopeasti laskien tuolla olisi kattanut koneen ammattimaisen huollon komeasti ja huolto olisi ollut ennen kaikkea SÄÄNNÖLLISTÄ. Konetta olisi huollettu/korjattu ennen kuin näitä "autojen aiheuttamia" vahinkoja sattuu... Nythän konetta ei huollettu ennen kuin oli pakko.
Että semmosta. pikapesuun vaan rohkeasti - Ja jos jotain irtoaa se on todellakin sen koneen EIKÄ AUTON SYY! Monesti itse konekaan ei ole syypää vaan laiminlyöty koneen määräaikaishuolto. Moniko auto liikkuu 100.000km ilman öljynvaihtoa ja lisäystä?
Kylläpä helpotti.
Honda Accord 2.2 CTDI-i Executive X 2006
VW Polo 1.4 Firstline 2002
BMW 320i E30
Ski-Doo Renegade MX-Z 1000cc
MB W126.022 (kesäauto)
9000 2.3T 1993 (isän)
VW Polo 1.4 Firstline 2002
BMW 320i E30
Ski-Doo Renegade MX-Z 1000cc
MB W126.022 (kesäauto)
9000 2.3T 1993 (isän)
...taidampa jatkaa käsinpesulinjalla... vaikkakaan Saabin kanssa ei ongelmia ole tullut vastaan (3 x harjatonpesu) - Opel Omegasta sitävastoin yksi kone vei peilit molemmilta puolilta...Ciswami kirjoitti:Edustan tässä vastauksessani huoltoasemaa, jolla aiemmin työskentelin.
Aloitetaan alusta: Konehan on HEL***** kallis hannkia - luokkaa 100.000€
Pesuissa katetta on ROIMASTI: luokkaa 85-90% / pesu.
Eli 20€ pesu maksaa asemalle n. 3€ kuluineen. Asemalle hankittiin uusi pikapesukone vuonna 2002. kertaakaan koko aikana kone ei ole toiminut oikein. Esim kallein pesu = huonoin pesu. Uskokaa tai älkää. Useista 9000 CS saabeista on lähtenyt lisäjarruvalo irti - Kuulemma auton vika kun kauppiaalta kysyttiin. Ei toimenpiteitä koneen korjaamiseksi. On lähtenyt takaspoilereita, on painanut kattoa, pesee renkaat pyöränpesureilla ovien kohdalta (ei siis renkaiden) - kuulemma normaalia. Kerran pyöri toinen sivuharja 2kk "väärään suuntaan" koneen ammattihuollon jälkeen - sattuuhan noita.
Kerrankin koneesta hajosi ranteen paksuinen johtonippu ja sen seurauksena 2 kolmesta kuivaimesta ei toiminut. Ainoastaan oikean puolen sivukuivain puhalsi puoliteholla. Kauppiaan sanat: Hintaa ei lasketa ja pesuja myydään. Sanokaa asiakkaalle, että ajaa lujempaa, niin kyllä ne pisarat lähtee. että näin.
Mistä koneen oikkuilu sitten johtuu? Alussa ei reklamoitu kaikista koneen vaivoista. Kauppias olisi voinut olla takuuaikana aktiivisempi koneen ongelmien välittämisessä. Itse en voinut asiaan puuttua, koska kauppias ei sitä suvainnut. Koneen säännöllinen huolto/tarkistus sen myyneen liikkeen puolesta. Halvimmillaan n. 100€/kk ja kalleimmillaan muistaakseni 400€/kk. Riippuu miten laaja huoltosopimus on ja mitä kattaa. Sellaista ei otettu - Kallista, sitä paitsi osataanhan me itsekkin totesi kauppias. Kone saattoi olla välillä 4kk ilman huoltoa. (valokennojen putsaus, rasvaukset, välykset jne). Koneen tulosta asti pidin kirjaa sen aiheittamista vahingoista. Keskimäärin 2002-2005 kone hajotti jostain autosta jotain aina 1,5kk välein. Vakuutuksen omavastuu joka kerta 420€/vahinko... Nopeasti laskien tuolla olisi kattanut koneen ammattimaisen huollon komeasti ja huolto olisi ollut ennen kaikkea SÄÄNNÖLLISTÄ. Konetta olisi huollettu/korjattu ennen kuin näitä "autojen aiheuttamia" vahinkoja sattuu... Nythän konetta ei huollettu ennen kuin oli pakko.
Että semmosta. pikapesuun vaan rohkeasti - Ja jos jotain irtoaa se on todellakin sen koneen EIKÄ AUTON SYY! Monesti itse konekaan ei ole syypää vaan laiminlyöty koneen määräaikaishuolto. Moniko auto liikkuu 100.000km ilman öljynvaihtoa ja lisäystä?
Kylläpä helpotti.
Onhan näitä kokemuksia siitä, kuinka alkuperäinen "lintulauta" irtoaa harjapesussa, siksi en ole kymmeneen vuoteen enään niissä autoani käyttänyt. Ja löytyypä muuten omakohtainen kokemus harjattomasta pesulinjasta, jolla edellä menevä auto meinas tulla perä edellä keulaan... en tiedä mikä oli syynä mutta huomasin, että edellä ollut auto on paikallaan ja linja työntää mun autoa eteenpäin. Odotin siihen saakka että etäisyys oli ehkä kolmen metrin luokkaa ja kun ei mitään muutosta alkanut tapahtua, löin liinat kiinni ja koko linja pysähtyi. Ei ollut intoa tutkia, onko pesufirman vakuutukset kunnossa...
Saabismi voi näköjään tarttua...itämisaika oli vaan pitkä.
9-5 Aero -02
9-5 Aero -02
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Kyllä sillä huoltiksella kiinteästi autoon asennetun spoilerin voi maksattaa, jos ei hyvällä käy niin pahalla sitten. Asiakkaan kannalta sama sitten maksaako vakuutus vai mikä. Asiakkaalle pitää riittää kun se noudattaa pesuohjeita.
Aika hyvä "sisäpiirin tietoa" -tarina tuo ciswamin.. Onhan tuota itsekin ihmetellyt että miksi välillä sama pesuohjelma tuntuu ihan erilaiselta kuin edellisellä kerralla. Viimeksi jäi keula kokonaan pesemättä. Pitäisi aina tutkia auto tarkkaan heti pesun jälkeen että voi sitten mennä suoraan tiskille takaisin mutta parastahan se tosiaan on kun ei käy konepesussa ollenkaan muuten kuin pakkotilanteissa.
Aika hyvä "sisäpiirin tietoa" -tarina tuo ciswamin.. Onhan tuota itsekin ihmetellyt että miksi välillä sama pesuohjelma tuntuu ihan erilaiselta kuin edellisellä kerralla. Viimeksi jäi keula kokonaan pesemättä. Pitäisi aina tutkia auto tarkkaan heti pesun jälkeen että voi sitten mennä suoraan tiskille takaisin mutta parastahan se tosiaan on kun ei käy konepesussa ollenkaan muuten kuin pakkotilanteissa.
9000CS 2,3
Ihan pakko kommentoida.
On kyllä ihan sairasta käyttää autoa harjapesussa. Tulee tosi kivan naarmuiseksi. Esim edellinen auto oli aina käsin pesty ja kun kerran sen vein ilmaiseen parhaaseen harjapesuun, niin teki mieli polttaa koko auto naarmujen takia. Ja oli vielä kuulemma Hämeenlinnan paras paikka, ainakin taksi kuskien mielestä.
Vaikka asuisi siellä pääkaupunkiseudulla, niin sielläkin taitaa olla jokaisen hypersuper marketin kellarissa pesupaikka ukolla tai ilman. Itse en sitä riskiä ottaisi, että lähtee palikat autosta irti, vaikka olisi massia kuinka paljon tahansa.
Ja eipä Kivenlahden Nesteen harjaton suihkiminen eukon GM sääli mallia pessyt puhtaaksi edes parin viikon liasta.
Käsin pesu kunniaan! Kasvaa kunto ja lompsa.
Tätä ei ollut kohdistettu kenellekkään, eikä millekkään.
On kyllä ihan sairasta käyttää autoa harjapesussa. Tulee tosi kivan naarmuiseksi. Esim edellinen auto oli aina käsin pesty ja kun kerran sen vein ilmaiseen parhaaseen harjapesuun, niin teki mieli polttaa koko auto naarmujen takia. Ja oli vielä kuulemma Hämeenlinnan paras paikka, ainakin taksi kuskien mielestä.
Vaikka asuisi siellä pääkaupunkiseudulla, niin sielläkin taitaa olla jokaisen hypersuper marketin kellarissa pesupaikka ukolla tai ilman. Itse en sitä riskiä ottaisi, että lähtee palikat autosta irti, vaikka olisi massia kuinka paljon tahansa.
Ja eipä Kivenlahden Nesteen harjaton suihkiminen eukon GM sääli mallia pessyt puhtaaksi edes parin viikon liasta.
Käsin pesu kunniaan! Kasvaa kunto ja lompsa.
Tätä ei ollut kohdistettu kenellekkään, eikä millekkään.
Saabismi on seikkailu
9-5 2,0t aut. -00 Business
9-5 2,0t aut. -00 Business