Kova on ruokahalu kaverilla!!

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: no joo

Viesti Kirjoittaja V-M »

ahdinmoppe kirjoitti:niin ja penkkihän on yliveto jos semmoiseen saa suuttimet toimitettua :wink:
Sellainen penkki on helppo tehdä itekkin. Foorumilla on niitä jo useammalla.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Re: no joo

Viesti Kirjoittaja tema »

V-M kirjoitti:
ahdinmoppe kirjoitti:niin ja penkkihän on yliveto jos semmoiseen saa suuttimet toimitettua :wink:
Sellainen penkki on helppo tehdä itekkin. Foorumilla on niitä jo useammalla.

V-M
Ohje/linkki? Sama homma edessä.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

ahdinmoppe kirjoitti: onkohan näin raaka konsti kokeiltu käytännössä :roll:
Viime vuosituhannella tolun käyttö kisakoneessa oli normaalia, tarvittaessa lekobensan kanssa. Laittaa tosin kaiken p****n liikkelle, jos järjestelmässä sitä löytyy.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Ansis kirjoitti:
ahdinmoppe kirjoitti: onkohan näin raaka konsti kokeiltu käytännössä :roll:
Viime vuosituhannella tolun käyttö kisakoneessa oli normaalia, tarvittaessa lekobensan kanssa. Laittaa tosin kaiken p****n liikkelle, jos järjestelmässä sitä löytyy.
Noo on sillä tehoakin, tolueenihan on vahvasti hapettava joten ei tarvi korkeaa kemian tutkintoa kun miettii mitä se tekee koneelle. Mutta mitäs se ny haittaa kun viimosia heposia kutitellaan koneesta.

Siihen penkkiin ei oo mitään sen kummempia ohjeita, teko tapoja on monia.
helpointa on tehdä tuo irto fuelrailiin ja siihen pumppu härpäkkeet kiinni.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
stoivola
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Maalis 29, 2005 17:00
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja stoivola »

Itsekin duunasin jokin aika sitten tuollaisen suutinpuhdistus systeemin. Rakenne tuossa penkissä oli hyvin hienostunut :wink: , sisältäen mm. tyhjän puukylläste pöntön, vanhan polttoainepumpun, uuden suodattimen ja tuon fuel railin...

Liuokseksi tein omat seokset, puolet bensaa ja loput dieselöljyä, mineraalitärpättiä ja loraus 2-tahtiöljyä. Hinta on aika edullinen, kaikki aineosat alle 3€/litra! :D

Tuolla aukesi ihan mainiosti jumiutuneet suuttimet. Kokeilin siitten samaa seosta laimeampana toiseen -89 ruiskuun bensan seassa ajon aikana kun siinäkin oli pientä nykimistä ja tuntui sekin vähän paranevan ja ainakin toistaiseksi konekin toimii... Säästyi vaivaa suuttimien irroituksessa kun nuo on noissa imusarjan alapuolella piilossa, mutta tosiaan lopputulos ei ollut aivan yhtä hyvä. Ei kyllä varmaankaan kannata kokeilla katalysaattori malleihin. :twisted:
Saab-Klubi #2620
9-3 -2004 pojan käyttöauto
John Deere -76 & Leyland -70 - V****N korvikeet
Vastaa Viestiin