Croman ovet tonnariin
Nythän olisi mahdollista tehdä vertailevaa testiä osien yhteensopivuudesta, ja samalla tappaa yksi suosituimmista Saabien urbaanilegendoista.
Toivottavasti innostusta Neukulla piisaa....
Niin, ja muistahan pistää raporttia.
Toivottavasti innostusta Neukulla piisaa....
Niin, ja muistahan pistää raporttia.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
vähän OTTri-Lo kirjoitti:Tuskinpa ne palkit mihinkään ruostu..iita kirjoitti:no jaa,lieneekö tonnarin ovissa enää sitä turvallisuutta tähteellä, kun ne tahtoo olla mitä on
siis -91 alas päin
Niinpä, mutta toista mieltä oli herra katsastusmies ovien turvallisuudesta kun alareunassa oli ruostetta... no muutama reikä, mutta missä vanhassa tonnarissa ei olisi! Tuomio oli suunnilleen että ovet vaihtoon. Ois varmaan pitäny ottaa inssin riisikuppi ja kokeilla palkin lujuutta
ei taas innosta mikään!
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
Heh.. Itse katsastin kyllä tuossa vuosi sitten tonnaria jossa ei periaatteessa ollut pelleistä enää havaintoakaan listojen alapuolella...huomautuksittahasha kirjoitti:vähän OTTri-Lo kirjoitti:Tuskinpa ne palkit mihinkään ruostu..iita kirjoitti:no jaa,lieneekö tonnarin ovissa enää sitä turvallisuutta tähteellä, kun ne tahtoo olla mitä on
siis -91 alas päin
Niinpä, mutta toista mieltä oli herra katsastusmies ovien turvallisuudesta kun alareunassa oli ruostetta... no muutama reikä, mutta missä vanhassa tonnarissa ei olisi! Tuomio oli suunnilleen että ovet vaihtoon. Ois varmaan pitäny ottaa inssin riisikuppi ja kokeilla palkin lujuutta
ei taas innosta mikään!
No niin
Nyt on sitten sekin vaihtoehto kokeiltu, eli nuo Croman ovet tuohon
tonnariin. Tuumattiin tuossa kaverin kanssa, että taitaa kuitenkin
olla järkevämpää pitää nuo tonnarin omat ovet, taitaa nimittäin
löytyä ihan kohtuuhintaan noita korjauspaloja.
Olis muuten ollu uskomaton työ tuossa "projektissa" ehkä tuo
yksi ovi olis menny, mutta että kaikki neljä ovea.
Nyt on sitten sekin vaihtoehto kokeiltu, eli nuo Croman ovet tuohon
tonnariin. Tuumattiin tuossa kaverin kanssa, että taitaa kuitenkin
olla järkevämpää pitää nuo tonnarin omat ovet, taitaa nimittäin
löytyä ihan kohtuuhintaan noita korjauspaloja.
Olis muuten ollu uskomaton työ tuossa "projektissa" ehkä tuo
yksi ovi olis menny, mutta että kaikki neljä ovea.
Niinpä... kävin itsekkin kysymässä korjauspalojen hintoja. 4 oven alaosan sisä- ja ulkopellit yhteensä 94 €. Tinkaamalla 78 €. Toki hitsaamisessa on oma hommansa.No niin
Nyt on sitten sekin vaihtoehto kokeiltu, eli nuo Croman ovet tuohon
tonnariin. Tuumattiin tuossa kaverin kanssa, että taitaa kuitenkin
olla järkevämpää pitää nuo tonnarin omat ovet, taitaa nimittäin
löytyä ihan kohtuuhintaan noita korjauspaloja.
Olis muuten ollu uskomaton työ tuossa "projektissa" ehkä tuo
yksi ovi olis menny, mutta että kaikki neljä ovea.
EDIT: Myyjä on sanonut tuon hinnan väärin... koska toiset palat maksoivat n. 20€ kpl. ja toiset 26€. Tekeepi yhteensä 4 oveen 184€.
Perhana kun olisi tajunnut lyödä rahat tiskiin ja tilata osat hintaan 78€.
9000 2.0 automaatti -88 (eka saab)
VW kupla -68 (kesäpeli)
VW kupla -68 (kesäpeli)
Olen yhden Kroman oven laittanut tonnariin. Eli vasemman takaoven. Paikalleen sai kyllä suht' hyvin istutettua saranoita säätämällä. Lukkomekanismikin meni varsin pienellä säädöllä vastakappaleensa kohdalle. Lukkomekanismin kiinnitysreikiä piti vain porata vähän isommiksi.
Homma on sen verran vielä kesken, että pitäisi saada ikkunannostin ja ovipahvi paikalleen, eli porailla vähän reikiä sinne tänne. Ovi on muuten takaa alareunasta hieman eri muotoinen, joten jää sieltä vähän ulos, muttei kovin pahan näköisesti. On muuten ihmeen köykäinen tuo Crohman ovi. Krooman etuovea en kyllä menisi tonnikalaan laittamaan; taitaisi tullla liikaa säätöä.
Homma on sen verran vielä kesken, että pitäisi saada ikkunannostin ja ovipahvi paikalleen, eli porailla vähän reikiä sinne tänne. Ovi on muuten takaa alareunasta hieman eri muotoinen, joten jää sieltä vähän ulos, muttei kovin pahan näköisesti. On muuten ihmeen köykäinen tuo Crohman ovi. Krooman etuovea en kyllä menisi tonnikalaan laittamaan; taitaisi tullla liikaa säätöä.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Re: Croman ovet tonnariin
haluaisin nähdä sen croman oven joka menee tonnariin?
Nehän ovat aivan erikokoisia?
Ylälaidasta ja keskeltä eri mittaisia.
Verrattu 89 cromaa 92:seen tonnariin.
Nehän ovat aivan erikokoisia?
Ylälaidasta ja keskeltä eri mittaisia.
Verrattu 89 cromaa 92:seen tonnariin.