Saab 9-5 ongelmia
Saab 9-5 ongelmia
Eli minulla on vuosimallis -98 Saab 9-5 2.3T Ecopower (170hp). Asensin autoon ahtopainen mittarin ja nyt ilmeni ongelmia. Eli otin T-haaran by-bassilta lähtevästä letkusta, ennen anturia jos letku jatkuu imusarjaan. Alkuperäinen letku oli vissiin sen verran haperoa että se murtuin kesken ajon ja irtosi T-haarasta. Auto sammui tyhjäkäynnillä ja yhtäkkiä sitten keskikulutus pomppasi 27l/100km. Vaihdoin letkun silikooniletkuun koko matkalta, t-haara väliin ja homma pelasi taas. Keskikulutus tippui normaaliksi ja pyrii normaalisti tyhjä käynnillä mutta sitten ilmaantui varsinainen ongelma. Eli mittaristossa palaa CHECK ENGINE valo koko ajan. Vaikka auton sammuttaa ja käynnistää valo palaa edelleen. Eli onko tämä kyseinen letkun irtoaminen sekoittanut jotain vai missä vika?
Opel Vectra 2.0-89 (projekti)
Saab 9.5 -98 2.3T (-myyty)
Saab 9000 -89 2.0T (-myyty-)
Saab 9000 -86 2.0T (varaosa-auto) myynnissä
Nissan Patrol (pätkä) Off-Road projekti
- ilo alkaa kilosta, hupi puolestatoista ja kahdesta alkaa tyhjä kukkaro -
Saab 9.5 -98 2.3T (-myyty)
Saab 9000 -89 2.0T (-myyty-)
Saab 9000 -86 2.0T (varaosa-auto) myynnissä
Nissan Patrol (pätkä) Off-Road projekti
- ilo alkaa kilosta, hupi puolestatoista ja kahdesta alkaa tyhjä kukkaro -
Oliskohan menny "limb home" -tilaan. Juuri oli tuolla 9-3 puolella juttua, että tarvii tech:ä siihen tilan nollaamiseen. Voisin kuvitella, et moottorin ohjaus on hiukan kahvilla sen jälkeen kun se yrittää pudottaa paineita eikä by-pass reagoikaan mitenkään niihin ECU:n käskyihin => limb home.
Tuo nyt on sellaista mutua, mutta ihan yleisenä ohjeena voisin sanoa, että jos sinne se vikavalo syttyy, niin vikakoodien luettaminen on se ensimmäinen askel mikä aina kannattaa tehdä.
Tuo nyt on sellaista mutua, mutta ihan yleisenä ohjeena voisin sanoa, että jos sinne se vikavalo syttyy, niin vikakoodien luettaminen on se ensimmäinen askel mikä aina kannattaa tehdä.
9-3SC 2.0t Aut. -08
minulla on kyseinen auto ollut 2vko, joten mistä luen sen vikakoodin. Ajotietokoneelle ei ainakaan mitään heitä.
Opel Vectra 2.0-89 (projekti)
Saab 9.5 -98 2.3T (-myyty)
Saab 9000 -89 2.0T (-myyty-)
Saab 9000 -86 2.0T (varaosa-auto) myynnissä
Nissan Patrol (pätkä) Off-Road projekti
- ilo alkaa kilosta, hupi puolestatoista ja kahdesta alkaa tyhjä kukkaro -
Saab 9.5 -98 2.3T (-myyty)
Saab 9000 -89 2.0T (-myyty-)
Saab 9000 -86 2.0T (varaosa-auto) myynnissä
Nissan Patrol (pätkä) Off-Road projekti
- ilo alkaa kilosta, hupi puolestatoista ja kahdesta alkaa tyhjä kukkaro -
Vikakoodit luetaan merkkihuollossa. Vikakoodien luku maksaa ~40€. Tähän tarvittavaa laitteistoa ei löydy oikein mistään "nyrkkipajoista". Ja jos auto on tosiaan siinä limb home -tilassa, niin senkään nollaaminen ei taida oikein onnistua kuin merkkihuollossa johtuen siitä TechII:n tarpeesta.
EDIT: Jos haluat lisää lueskella, niin tuolla foorumin yläreunassa on tuo "haku" -nappula. Sinne vaan hakusanoiksi "limb" ja "home" ilman lainausmerkkejä ja foorumiksi vaikka tuo 9-5 niin varmasti tulee lisää infoa.
EDIT: Jos haluat lisää lueskella, niin tuolla foorumin yläreunassa on tuo "haku" -nappula. Sinne vaan hakusanoiksi "limb" ja "home" ilman lainausmerkkejä ja foorumiksi vaikka tuo 9-5 niin varmasti tulee lisää infoa.
9-3SC 2.0t Aut. -08
no voihan vitalis. Ihmetyttää sinällänsä se valo koska auto toimii moitteetomasti muuten mutta se valo palaa. Eli kulutus ok nostaa ahdot kuten pitääkin yms.. mut pitää käyttää sit se huollossa.
Opel Vectra 2.0-89 (projekti)
Saab 9.5 -98 2.3T (-myyty)
Saab 9000 -89 2.0T (-myyty-)
Saab 9000 -86 2.0T (varaosa-auto) myynnissä
Nissan Patrol (pätkä) Off-Road projekti
- ilo alkaa kilosta, hupi puolestatoista ja kahdesta alkaa tyhjä kukkaro -
Saab 9.5 -98 2.3T (-myyty)
Saab 9000 -89 2.0T (-myyty-)
Saab 9000 -86 2.0T (varaosa-auto) myynnissä
Nissan Patrol (pätkä) Off-Road projekti
- ilo alkaa kilosta, hupi puolestatoista ja kahdesta alkaa tyhjä kukkaro -
Jotkut vikakoodit on vissiin pysyviä ja toiset ei. Kantsii ensin kokeilla jos vaikka olis vartin akun johto irti. Jos ei nollaannu niin sitten huoltoon nollauttamaan koodi.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Veikkaan, että tässä tapauksessa ei ollut mennyt limp homeen, vaan kulutus kasvoi ja tuli käyntihäiriöitä alipaineletkurikon seurauksena.
Ymmärsin, että check engine -valo syttyi kun letku meni rikki. Letkun vaihdon jälken kulkee normaalisti, mutta on check engine palaa edelleen?
Näinkö se meni?
Ymmärsin, että check engine -valo syttyi kun letku meni rikki. Letkun vaihdon jälken kulkee normaalisti, mutta on check engine palaa edelleen?
Näinkö se meni?
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
soitin saabin huoltoon. hyvin vahva epäillys oli että by-bass on mennyt rikki. ei muutakuin uutta ostaa. pitää kerralla ostaa Forgen kestävämpi. Ainakin kovempi puhina tulee
Opel Vectra 2.0-89 (projekti)
Saab 9.5 -98 2.3T (-myyty)
Saab 9000 -89 2.0T (-myyty-)
Saab 9000 -86 2.0T (varaosa-auto) myynnissä
Nissan Patrol (pätkä) Off-Road projekti
- ilo alkaa kilosta, hupi puolestatoista ja kahdesta alkaa tyhjä kukkaro -
Saab 9.5 -98 2.3T (-myyty)
Saab 9000 -89 2.0T (-myyty-)
Saab 9000 -86 2.0T (varaosa-auto) myynnissä
Nissan Patrol (pätkä) Off-Road projekti
- ilo alkaa kilosta, hupi puolestatoista ja kahdesta alkaa tyhjä kukkaro -
pitää testata se by-bassi vielä ja koittaa akun kengän irroitus. ja tosiaan kaasuun vastaa normaalisti eikä muitakaan häiriöitä ilmene. kiitos kaikille neuvoista
Opel Vectra 2.0-89 (projekti)
Saab 9.5 -98 2.3T (-myyty)
Saab 9000 -89 2.0T (-myyty-)
Saab 9000 -86 2.0T (varaosa-auto) myynnissä
Nissan Patrol (pätkä) Off-Road projekti
- ilo alkaa kilosta, hupi puolestatoista ja kahdesta alkaa tyhjä kukkaro -
Saab 9.5 -98 2.3T (-myyty)
Saab 9000 -89 2.0T (-myyty-)
Saab 9000 -86 2.0T (varaosa-auto) myynnissä
Nissan Patrol (pätkä) Off-Road projekti
- ilo alkaa kilosta, hupi puolestatoista ja kahdesta alkaa tyhjä kukkaro -
Eli hmm... on se toiminut moitteettomasti tuossakin. Eli by-bassilta lähtee letku, menee johon anturiin?? ja siitä jatkuu imusarjalle. Eli sen anturin ja imusarjan väliin vaihtaa se?
Opel Vectra 2.0-89 (projekti)
Saab 9.5 -98 2.3T (-myyty)
Saab 9000 -89 2.0T (-myyty-)
Saab 9000 -86 2.0T (varaosa-auto) myynnissä
Nissan Patrol (pätkä) Off-Road projekti
- ilo alkaa kilosta, hupi puolestatoista ja kahdesta alkaa tyhjä kukkaro -
Saab 9.5 -98 2.3T (-myyty)
Saab 9000 -89 2.0T (-myyty-)
Saab 9000 -86 2.0T (varaosa-auto) myynnissä
Nissan Patrol (pätkä) Off-Road projekti
- ilo alkaa kilosta, hupi puolestatoista ja kahdesta alkaa tyhjä kukkaro -
Se pitää olla sit kaksois venttiilillä toteutettu malli..Josta ei kokemusta kuin toimii..Saman laista kuin orkkis et voi pistää suhahtamaan ilmaan koska immu sekoaa.Jarno.O kirjoitti:soitin saabin huoltoon. hyvin vahva epäillys oli että by-bass on mennyt rikki. ei muutakuin uutta ostaa. pitää kerralla ostaa Forgen kestävämpi. Ainakin kovempi puhina tulee
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99