tyhjäkäyntimoottori

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
taunu
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: La Marras 13, 2004 15:39
Paikkakunta: Kuusa

tyhjäkäyntimoottori

Viesti Kirjoittaja taunu »

No,puhdistin(ainakin omasta mielestä)kunnolla tyhjäkäyntimoottorin,koska tyhjäkäynti seilasi tonnin molemmin puolin.Putsasin kaasarinpuhdistus suihkeella.
Käynti muuttuikin ja nousi aika tasaiseksi 1200 kiekkaan ja sitten kaasun päästäessä tyhjäkäynnille käväisee tosi alhaalla ja palaa taas yli tonniin.
Sitten kopautin kevyesti sitä mottia ja kone sammui kokonaan.
Olenkohan putsannut riittävän hyvin vai liekö vika muualla?
Miksi sammui,sekosiko vaan kopautuksesta?
Kokeilin myös ennen puhdistusta semmosta että nyppäsin johdon irti tyhjäkäyntimoottorista ja käynti tasaantui,kunnes laitoin johdon takas ja melkeen sammui.
Mitä nyt pitäis tehdä seuraavaksi!
En löytänyt haulla vastaavaa!! :?
Kun kinastelet idiootin kanssa...pidä huoli ettei hän tee samoin!

Saab 9000 2.3t jubilee -97
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1299
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

linkkejä tyhjäkäyntijuttuihin löytyy tuosta ylimpänä olevasta jopen UKT viestistä..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
taunu
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: La Marras 13, 2004 15:39
Paikkakunta: Kuusa

Viesti Kirjoittaja taunu »

ei ollu mitä mä haluan tietää.
Ei röpötä,ei kolise,ei nyi,eikä oo mitään muuta vikaa kun tuo tyhjäkäynti!
Eikä muuten pala ce valo kuin käynnistäessä.
Kun kinastelet idiootin kanssa...pidä huoli ettei hän tee samoin!

Saab 9000 2.3t jubilee -97
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1299
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
taunu
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: La Marras 13, 2004 15:39
Paikkakunta: Kuusa

Viesti Kirjoittaja taunu »

Sori...se on -87
Mistähän tosta semmonen lämpöanturi löytyy,kun ei omat silmät riittäny semmosen paikallistamiseen?
Voisko joku ilmavuoto saada tommosta aikaseksi?
Kun kinastelet idiootin kanssa...pidä huoli ettei hän tee samoin!

Saab 9000 2.3t jubilee -97
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24625
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

hmm keskeltä imusarjaa ja sininen väriltään.... kait.....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
taunu
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: La Marras 13, 2004 15:39
Paikkakunta: Kuusa

Viesti Kirjoittaja taunu »

ei oo tai sit oon sokee!
Mikäs se musta muovikotelo on siinä kaasuläppäkotelon tai mikä nimeltään onkin,sen kyljessä? Siihen tulee liitin kiinni. :lol: Olipa tyhmästi ilmastu...toivottavasti näitä mun juttuja käsitätte!
Entä se ilmavuoto?
Kun kinastelet idiootin kanssa...pidä huoli ettei hän tee samoin!

Saab 9000 2.3t jubilee -97
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1299
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

Ilmavuoto aiheuttaisi muitakin oireita, seokset perseellään nyt ainakin ja erityisesti tyhjäkäynnillä..

Lämpöanturin paikka näkyy tästä:
http://put.kas.tut.fi/~haza/kuvia/talli ... 110015.JPG

"musta muovikotelo" on kaasuläpän asentoanturi, liittimessä on kolme napaa, järjestystä en muista mutta kaasuläppä kiinni pitäisi yhdistää kaksi ja olikohan yli 72 ast läppä auki niin toiset kaksi..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

taunu kirjoitti:ei oo tai sit oon sokee!
Tuo sokeusvaihtoehto tuntuu nyt hyvin mahdolliselta.
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet ... nturi1.jpg
Mikäs se musta muovikotelo on siinä kaasuläppäkotelon tai mikä nimeltään onkin,sen kyljessä?
Asentokytkin, siinä pitää olla kontaktit kiinni kun läppä on kiinni, muuten ei tyhjäkäyntimoottoria ohjata. Jos läppä ei mene kiinni läppäkotelon karstaantumisen takia tai jos läpästä on säädetty tyhjäkäyntiä isommaksi, pitää anturin asento säätää uudestaan.

Lue noita muitakin otsikoita tässä 9000-foorumin etusivulla, kaikkia näitä kysymiäsi asioita käsitellään useassa threadissa jo valmiiksi. Hakutoiminnolla löytyy lisääkin juttua.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
taunu
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: La Marras 13, 2004 15:39
Paikkakunta: Kuusa

Viesti Kirjoittaja taunu »

siellähän se oli kun tiesi mistä etsiä,oli vaan rouheesti paskan alla joten oli musta!!
Olisko järkevää ruveta sitä kaasuläppäkoteloa irrottamaan vai onnistuuko sen puhdistus ilmankin?
Kun kinastelet idiootin kanssa...pidä huoli ettei hän tee samoin!

Saab 9000 2.3t jubilee -97
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Ei tarvitse irrottaa läppäkoteloa, riittää että irrotat sen kumimutkan klemmarin ja pyyhit läppäkotelon sekä läpän, toisella kädellä pidät läppää auki samalla kun toisella kädellä pyyhit puhtaaksi. Kaasariputsaus- ja rasvanpoistosprayllä tai melkeinpä millä vaan spraylla voi liuottaa tahmaa irti.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin