9000 problemo, sammuilee

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Pacer
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: La Kesä 18, 2005 09:37
Paikkakunta: Kotka

9000 problemo, sammuilee

Viesti Kirjoittaja Pacer »

Elikkä auto on 9000 cc 2.0 16v turbo vuosimallia 90. Ostin auton kesäkuussa 2005 ja olen paininut siitä asti seuraavanlaisen ongelman kanssa...
Kun kiihdyttää vähänkään reippaammin ja laittaa vaihteen vapaalle tai kytkimen pohjaan, auto sammuu. Joskus ei tarvita edes reipasta kiihdytystä, vaan auto sammuilee jatkuvasti kytkintä poljettaessa esimerkiksi vaihteen vaihdossa. Olen selaillut vanhoja viestejä ja koittanut ratkaista ongelmaa.

Autoon on vaihdettu seuraavat vian mahdollisesti aiheuttavat:

-Tulpat (on oikeanlaiset)
-By-pass venttiili
-Imusarjan lämpöanturi

lisäksi tyhjäkäyntimoottori on putsattu useaan otteeseen ja alipaineletkujakin on vaihdettu.

Mikä avuksi? 8O

kiitoksia vastauksista...
Saab 9000 turbo CC -90
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Onko autossa ABS jarrut..?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Alexander
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 12:31
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Alexander »

Oiskohan kaasuläpän perussäädöstä apua.Isellä hieman ollut samaa ongelmaa,joka tosin loppu kun laitoin säädettävän dumpin.Mutta sun tapauksessa tämä ei kyllä auta...jospa joltain löytys vielä ässä hiasta!
"Saab continues its quest for the ultimate
combination of ride and handling in the
9000 turbo 16"
CAR AND DRIVER U.S.A -1987
-saab 9000 turbo 88-
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Meinaan vaan jos on alipaine tehostetut jarrut niin voi vuotaa myös
tehostimen kautta...mutta harvemmin turbo autoissa on alipaine tehostinta
jarruissa.

Mutta ymmärsin että auto käy tyhjäkäyntiä jos kytkimeen ei kosketa..??
Eli käy tyhjäkäyntiä kun vaihde on vapaalla..???
Viimeksi muokannut 9000CD23T, Pe Maalis 24, 2006 19:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Pacer
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: La Kesä 18, 2005 09:37
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Pacer »

kyllä on ABS jarrut, jotka tosin eivät aina toimi kuten pitäisi, koska jonkun pyörän anturi on hajalla.. ja ANTI LOCK loimuaa mittaristossa toisinaan. Kyllä se paikallaan tyhjäkäyntiä käy vaihde vapaalla ja kytkin pohjassa, mutta esimerkiksi liikennevaloja lähestyttäessä vaihteen vapaalle vaihtaminen sammuttaa auton.. auto käy sekunnin tai pari vaivalloisesti ja sammuu..
Viimeksi muokannut Pacer, Pe Maalis 24, 2006 19:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9000 turbo CC -90
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

9000CD23T kirjoitti:Meinaan vaan jos on alipaine tehostetut jarrut niin voi vuotaa myös
tehostimen kautta...mutta harvemmin turbo autoissa on alipaine tehostinta
jarruissa.
Miksei olisi? Saabissa ainakin on.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Pacer kirjoitti:kyllä on ABS jarrut, jotka tosin eivät aina toimi kuten pitäisi, koska jonkun pyörän anturi on hajalla.. ja ANTI LOCK loimuaa mittaristossa toisinaan
Tuon palamisen voi myös aiheuttaa ABS boksin pistokkeessa oleva kosteus ja hapettumat.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

jcarlson kirjoitti:
9000CD23T kirjoitti:Meinaan vaan jos on alipaine tehostetut jarrut niin voi vuotaa myös
tehostimen kautta...mutta harvemmin turbo autoissa on alipaine tehostinta
jarruissa.
Miksei olisi? Saabissa ainakin on.
Vanhassa turbo satkussa taitaa olla.
ABS Tonnarissa on sähkötoiminen neste pumppu.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Pacer kirjoitti:kyllä on ABS jarrut, jotka tosin eivät aina toimi kuten pitäisi, koska jonkun pyörän anturi on hajalla.. ja ANTI LOCK loimuaa mittaristossa toisinaan. Kyllä se paikallaan tyhjäkäyntiä käy vaihde vapaalla ja kytkin pohjassa, mutta esimerkiksi liikennevaloja lähestyttäessä vaihteen vapaalle vaihtaminen sammuttaa auton.. auto käy sekunnin tai pari vaivalloisesti ja sammuu..
Oliko siinä kaasuläpän takana sellainen vaimennin mäntä, vähän alipaine
tehostimen näköinen kotelo josta tulee tappi ulos.
*jotenkin tuntuu että voi olla kysymyksessä imuvuoto*
Tarkasta se haitari putki kuitenkin...ilmanputsarilta turbolle...
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

9000CD23T kirjoitti:
jcarlson kirjoitti:
9000CD23T kirjoitti:Meinaan vaan jos on alipaine tehostetut jarrut niin voi vuotaa myös
tehostimen kautta...mutta harvemmin turbo autoissa on alipaine tehostinta
jarruissa.
Miksei olisi? Saabissa ainakin on.
Vanhassa turbo satkussa taitaa olla.
ABS Tonnarissa on sähkötoiminen neste pumppu.
Jep, ja muissakin turbollisissa absittomissa. Eipä tuo abs-pumppu liity mitenkään turbollisuuteen vaan ainoastaan siihen että on abs.
Viimeksi muokannut jcarlson, Pe Maalis 24, 2006 19:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Pacer
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: La Kesä 18, 2005 09:37
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Pacer »

Se haitariputki on mustan öljytöhkän peitossa.. lemmarit ovat kuitenkin ehjiä, voisikohan se öljyisyys olla merkki vuodosta?
Saab 9000 turbo CC -90
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Pacer kirjoitti:Se haitaripurki on mustan öljytöhkän peitossa.. lemmarit ovat kuitenkin ehjiä, voisikohan se öljyisyys olla merkki vuodosta?
Jos ahdin vuotaisi öljyä niin tuskinpa se imupuolelle vuotaisi, se öljy on tullut muualta.
Mutta tarkasta se ohuemman putken liitos ( joka lähtee siitä haitariputkesta )

Haku on hyvä apu:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ght=sammuu
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Pacer
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: La Kesä 18, 2005 09:37
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Pacer »

Haitariputki tutkittu, kaikki liitokset ja letkut ehjiä. Laitoin vielä uudet lemmarit joka liitokseen. Ei auttanut. Auto sammuu yhä vähänkään enemmän kuormitettaessa..
Saab 9000 turbo CC -90
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Pacer kirjoitti:Haitariputki tutkittu, kaikki liitokset ja letkut ehjiä. Laitoin vielä uudet lemmarit joka liitokseen. Ei auttanut. Auto sammuu yhä vähänkään enemmän kuormitettaessa..
Kävitkö lukemassa tuon linkin....!!!!!!!
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ght=sammuu
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Pacer
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: La Kesä 18, 2005 09:37
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Pacer »

Kävin.. By-pass toimii koska se on aivan uusi.. eilen ostin :?
DI kasettikin pelittää ja bensapumppu sekä suodatin vaihdettu heinäkuussa 2005.
Saab 9000 turbo CC -90
Vastaa Viestiin