
Itseäni ainakin kiinnostaa kyseinen asia ja on tullut tutustuttua kaikenlaisiin mömmöihin harrastusten kautta. Kilpurissa öljyt joutuvat ultimaattiseen testiin öljynlämpöjen ollessa noin 110-120 ja ominaisuuksien täytyy olla hyvä kompromissi, koska sama öljy velloo moottorissa ja vaihdelaatikossa(leikkautuminen/vaahtoaminen).
Hitsaussuurakan jälkeen satkun lootaan menee mulla Kendalin Super Three Star tai NS-MP vaihteistoöljy. Mieli tekisi kokeilla uutta ja muakin epäilyttää vahvasti se Nesteen MP75W:n hoikkuus. Moottoriöljynä Kendali ainakin terävintä kärkeä ja toivottavasti sama jatkuu lootaöljypuolellakin.
Super three starissa pronssiosien suoja, VTT:n testien läpikäymä pintapaineen kesto(nelikuulatesti=400kg) Speksien mukaan aika jäykän oloista(olisko raskaankaluston mutaa). Nähtävä ja koettava luonnossa.
Kendal NS-MP:ssä speksit osuu kivasti nesteen 75W:n ja 75W-90 öljyjen väliin.
Jos toimintakin osuu välimaastoon niin ihan soppeli öljy voisi olla kyseessä.
Jähmepiste kendalin NS-MP:llä -45, eli aika lähellä nesteen -57, mutta viskositeetti indeksit kuitenkin esim. 100 asteessa 2.65 kertainen verrattuna nesteen vastaavaan.
Saas nähdä kun auto vetäistään taas baanalle jaksaako ruveta viilaamaan pilkkua "turhan" takia. Kuitenkin uhrasin rahaa ja aikaa täydelliseen lootaremppaan 2 vuotta sitten, joten mielellään tekee kaikkensa maksimoidakseen laatikon iän. Varsinkin, kun nyt olis tarkoitus ruuvata niitä tehoja hiukan ylöspäin.