asiaa vai asian virestä?
asiaa vai asian virestä?
kattokaas suomi 24, "saab ei ollutkaan"
-
- "Hölösuu"
....
Jooh. Joskus aikasemmin tuota palstaa lueskelin, mutta nykyään olen siirtynyt 99%tänne puhuakseni Saabeista.
Ei näköjään ole meno muuttunut ja tuo kuiteki oli melkeen asiallisin palsta suomi24:ssä
Ei näköjään ole meno muuttunut ja tuo kuiteki oli melkeen asiallisin palsta suomi24:ssä

Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Tämän päivän "järkevin" keskustelu mielestäni:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi? ... 0002563041
Kylläpä näitä superviisaita tietäjiä riittää kaikille palstoille
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi? ... 0002563041
Kylläpä näitä superviisaita tietäjiä riittää kaikille palstoille

9-3 SC Aero 2.8TS XWD -08
9000 Aero -97
9000 Aero -97
-
- "Hirsch"
Jep
Joo..eipä taida olla vaivan väärti ottaa noihin pahemmin kantaa..eiköhän se ole meille aivan sama onko se "kaverin" Saab ostettu omalla rahalla vai velaksi. 

Mä en oikein edes ymmärtänyt mistä siinä on kyse. Tarkoittiko ketjun aloittaja että Saabin turbot onkin suunnitellut joku Okuma, vai mitä se tyyppi vinkui?
Ja mikä se valtava kohu ja Saabin katoaminen mailmankartalta on kun en ole kuullut yhtään mitään koko asiasta. Ja mitä väliä koko jutulla, en mä aja saabilla sen takia et turbon olisi suunnitellut Sven Svennsson aito ruotsalaisinsinööri vaan sen takia et auto on saab.
Ja mikä se valtava kohu ja Saabin katoaminen mailmankartalta on kun en ole kuullut yhtään mitään koko asiasta. Ja mitä väliä koko jutulla, en mä aja saabilla sen takia et turbon olisi suunnitellut Sven Svennsson aito ruotsalaisinsinööri vaan sen takia et auto on saab.
Niin ja muutenkin: ei kai Saabkaan ole koskaan väittänytkään keksineensä turboa! Mutta ei se sitä muuta, että Saab oli ensimmäinen, joka otti turbon sarjatuotantoon perheautoluokkaan kuuluvassa mallissa ja sai lisäksi turbomoottorin toimimaan ja kestämään ennen näkemättömällä tavalla! Alkuvuosinahan itse asiassa korostettiin aika paljon Saabin moottoritehtaan (sijaitseehan se Södertäljessä!) yhteyttä Scaniaan, jolla taas oli ennestään hyvä maine isoista turbodieseleistään ja jonka 14-litrainen V8 aiheutti 70-luvulla unettomia öitä Stuttgartin suunnalla!Munkka kirjoitti:Mä en oikein edes ymmärtänyt mistä siinä on kyse. Tarkoittiko ketjun aloittaja että Saabin turbot onkin suunnitellut joku Okuma, vai mitä se tyyppi vinkui?
Samanlainen detalji voisi olla vaikka valomuisti! Ei sitäkään varmaan Saab keksinyt, mutta kuinka moni muu nykymerkki (vainko Volvo?) voi vakuuttaa, ettei ole yli kolmeenkymmeneen vuoteen valmistanut autoa, jossa ei olisi valomuistia! On se minusta silti mainitsemisen arvoista ja kertoo siitä, että pieni ruotsalainen autotehdas on ollut monessa asiassa aikaansa edellä tai ainakin hyvin ajassa mukana!
Okuma valmistaa työstökeskuksia, CNC-sorveja ja -jyrsimiä sekä9-5T kirjoitti:Eihän siinä ollut mitään muuta tarkoitusta kuin vittuilla minun nimimerkilläni. Taitaa olla koko okuma keksitty(en tiedä eikä kiinnosta).
niiden ohjauksia. Tuttuja laitteita Suomessakin...ainakaan tämä
Okuma ei siis liity turboihin saati sitten Saabeihin mitenkään. Tai
jos liittyy on kyseessä joku valmistustekninen juttu, ei mikään
auton tekniikkaan liittyvä.
Tuo suomi24 on enemmän kuin tyypillinen keskustelupalsta; yksi tyyppi
huseraa ja sabotoi sinällään hyvän jutun. Ei kiinnosta!