Viritys vs. muut moottorin ominaisuudet
Jep - ja muistaakseni tulee n. 4 hp:tä (vapaavirtaussetti + Cat-back) lisää pelkkään softapäivitykseen verrattuna. DocPowerilla taitaa olla tuo vapaavirtaussetti + Cat-back hinnoiteltunakin, mutta tuolloin puhutaan tosin steg 2 -tasosta. Toisaalta Bsr:n Ruotsin sivut ei tunne steg 2-tasoa lainkaan, vaan 1:n jälkeen mennään suoraan 3:een.Miika79 kirjoitti:Muistaakseni jossain netissä surffailessa kattelin että tuohon bsr steg 1:een oli mukana vapaavirtaussuodatin. Olisiko ollut bsr:n ruotsin sivuilla tai jossain.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Eipä tuolla steg 2:lla juuri mitään teekään. Vääntö voi olla hieman parempi katin takaa alkavan 2,5"-3" putken takia, mutta jos haluaa parantaa auton suorituskykyä kunnolla steg 1:stä, niin sitten kannattaa heittää autoon steg 3.Bob kirjoitti:Toisaalta Bsr:n Ruotsin sivut ei tunne steg 2-tasoa lainkaan, vaan 1:n jälkeen mennään suoraan 3:een.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Toijalan autosähkö...
Onko kukaan käynyt virittämässä autoaan ko. yrityksessä?
Pitäisi olla asiansa osaava, kokenut ja hyvä yritys. Ainakin hinnat ovat hyvinkin kilpailukykyisiä ja auto dynotaan ennen ja jälkeen ja myös säädetään kohdalleen.
Olen ajatellut teetättää ko. firmassa ohjelman muutoksen omaan 2.0t Vectoriini. Muutoksella olisi tarkoitus ottaa 200-220hp.
Pitäisi olla asiansa osaava, kokenut ja hyvä yritys. Ainakin hinnat ovat hyvinkin kilpailukykyisiä ja auto dynotaan ennen ja jälkeen ja myös säädetään kohdalleen.
Olen ajatellut teetättää ko. firmassa ohjelman muutoksen omaan 2.0t Vectoriini. Muutoksella olisi tarkoitus ottaa 200-220hp.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Suomessa ei ole vielä yhtään virittäjää joka pääsisi käpistelemään Trionicin saloja. Joten siihen asti joudumme käyttämään ruotsalaisetn ja sveitsiläisten tuotteita.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Jep, ja kannattaisiko sellaisiin ihan alkupeleissä luottaa Noilla ruotsalaisilla ja sveitsiläisillä firmoilla on asiasta kuitenkin niin paljon tietotaitoa, että paras luottaa heidän ammattiosaamiseensa.potkuhousu kirjoitti:Suomessa ei ole vielä yhtään virittäjää joka pääsisi käpistelemään Trionicin saloja. Joten siihen asti joudumme käyttämään ruotsalaisetn ja sveitsiläisten tuotteita.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Ainakin toistaiseksi
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Suodattimesta vielä
Kävin tuossa jo suodattimen ostamassa (K&N), mutta sitä kun paikalleen mallailtiin niin huomattiin sen olevan aika paljon kapeampi kuin kotelo.
K&N saitin hakukone (http://knfilters.com/search/appsearch.aspx) antaa vain yhden mallin vm. 2002 2l moottorille (ja muistaakseni myös vm. 2003:lle).
Elikkä ko. suodatin ei sopinut. Luetteloista asiaa tutkittuamme löytyi 2.2l dieselin soudatin, joka oli mitoiltaan samanlainen. Siis noin mitoiltaan.
Nyt asia on selvityksen alla myyjällä.
Onko kenelläkään tietoa ja valaistusta asiaan?
Eipäs taaskaan sujunut kuin tanssi... no, onneksi ehdin jo maksaa sen
K&N saitin hakukone (http://knfilters.com/search/appsearch.aspx) antaa vain yhden mallin vm. 2002 2l moottorille (ja muistaakseni myös vm. 2003:lle).
Elikkä ko. suodatin ei sopinut. Luetteloista asiaa tutkittuamme löytyi 2.2l dieselin soudatin, joka oli mitoiltaan samanlainen. Siis noin mitoiltaan.
Nyt asia on selvityksen alla myyjällä.
Onko kenelläkään tietoa ja valaistusta asiaan?
Eipäs taaskaan sujunut kuin tanssi... no, onneksi ehdin jo maksaa sen
Re: Suodattimesta vielä
Tuon linkin kautta tarjotut suodattimet ovat edelliseen 9-3 -malliin eivätkä siis käy SportSedaniin. Kun klikkailee hieman eteenpäin, niin siellä kerrottiin mm. minkä Saabin originaalin ne korvaavat ja ne olivat vanhemman 9-3:n varaosakoodeja.Edgar kirjoitti:Kävin tuossa jo suodattimen ostamassa (K&N), mutta sitä kun paikalleen mallailtiin niin huomattiin sen olevan aika paljon kapeampi kuin kotelo.
K&N saitin hakukone (http://knfilters.com/search/appsearch.aspx) antaa vain yhden mallin vm. 2002 2l moottorille (ja muistaakseni myös vm. 2003:lle).
Elikkä ko. suodatin ei sopinut. Luetteloista asiaa tutkittuamme löytyi 2.2l dieselin soudatin, joka oli mitoiltaan samanlainen. Siis noin mitoiltaan.
Nyt asia on selvityksen alla myyjällä.
Onko kenelläkään tietoa ja valaistusta asiaan?
Eipäs taaskaan sujunut kuin tanssi... no, onneksi ehdin jo maksaa sen
Putkistosta...
Moro taas!
Suodatin löytyi Greenin mallistosta(saksan greenin sivuilta). Sata varma en vielä sopivuudesta ole, koska se on asentamatta. Paljon vv-suotimestakin täällä peistä taitettu, eikä läheskään kaikki sitä suosittele...
Se ei kuitenkaan ollut asiani vaan putkiston vaihto.
Onkos kukaan asentanut tehoputkea vm 2002. 2.0t Vectoriin?
Ajattelin Simonsin mallia joka tulee helman läpi.
Jotakin koneistuksia joutunee tekemään.
Onko kokemuksia ko. mallista tai jonkun muun valmistajan malleista.
Suosituksia ja vinkkejä kaivataan, koska nuo pakoröörit voivat olla hyvinkin kinkkisiä asentaa jos mekaaniikka hannaa tai sovitukset ei passaa.
PS: Saba on sit korjaamolla korjaamolla... ollut jo viikon. Kaikki iskarit vaihtoon plus jotakin tukivarsia ja muuta pikkusäätöä. Alkas jo pikkuhiljaa kaivata takasin... Onneksi myyjä maksaa suurimman osan rempasta.
Suodatin löytyi Greenin mallistosta(saksan greenin sivuilta). Sata varma en vielä sopivuudesta ole, koska se on asentamatta. Paljon vv-suotimestakin täällä peistä taitettu, eikä läheskään kaikki sitä suosittele...
Se ei kuitenkaan ollut asiani vaan putkiston vaihto.
Onkos kukaan asentanut tehoputkea vm 2002. 2.0t Vectoriin?
Ajattelin Simonsin mallia joka tulee helman läpi.
Jotakin koneistuksia joutunee tekemään.
Onko kokemuksia ko. mallista tai jonkun muun valmistajan malleista.
Suosituksia ja vinkkejä kaivataan, koska nuo pakoröörit voivat olla hyvinkin kinkkisiä asentaa jos mekaaniikka hannaa tai sovitukset ei passaa.
PS: Saba on sit korjaamolla korjaamolla... ollut jo viikon. Kaikki iskarit vaihtoon plus jotakin tukivarsia ja muuta pikkusäätöä. Alkas jo pikkuhiljaa kaivata takasin... Onneksi myyjä maksaa suurimman osan rempasta.
Steg 1
Muutama kyssäri ko. setistä.
Onko kukaan asentanut sitä 2.0t:hen ja huomaako parinkymmenen hepan lisäyksen miten selvästi?
Toinen kysymykseni on, että onko kenkään käyttänyt autoaan dynossa bsr asennuksen jälkeen?
Onko kukaan asentanut sitä 2.0t:hen ja huomaako parinkymmenen hepan lisäyksen miten selvästi?
Toinen kysymykseni on, että onko kenkään käyttänyt autoaan dynossa bsr asennuksen jälkeen?
Re: Steg 1
Olen kokeillut 150 heppaista DocPowerin modaamaa autoa jossa siis n. 204 hv, eroa oli kyllä väännössä melkoisesti verrattuna omaan 175 heppaiseen vakioon vaikkei paperilla eroja ihan valtavasti olekkaan 1.8t modattu vs. 2.0t vakio.Edgar kirjoitti:Muutama kyssäri ko. setistä.
Onko kukaan asentanut sitä 2.0t:hen ja huomaako parinkymmenen hepan lisäyksen miten selvästi?
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
Vakio 150:n ja 175:n ero on lähinnä 0-100 kiihdytyksessä selvimmillään. Sensijaan mitatut arvot ohituskiihtyvyyksissä ovat marginaaliset tai täysin samat johtuen suurinpiirtein samanlaisista huippuväännöistä 240 vs. 265 Nm.
204 heppainen BSR ottaa eroa 0-100 kiihdytyksessä 175:een taas noin sekunnin kaulan. Parhaimmillaan tuo BSR-viritetty on kuitenkin sitten ohituskiihtyvyydessä, jossa sen 310 Nm:n vääntö tekee eroa vakioihin 150/175:iin.
Ohessa autolehtien mittaamia aikoja vakioiden 150/175 eroista:
60-90(3): 4,7 4,4
60-90(4): 6,5 6,1
60-90(5): 10,7 11,1
90-120(3): 5,4 4,8
90-120(4): 7,2 6,5
90-120(5): 10,8 10,2
60-120(3): 10,2 9,2
60-120(4): 13,8 12,6
60-120(5): 21,6 21,3
0-100 km/h: 9,2 8,4
Ohessa BSR:n ilmoittamia aikoja vakiolle 150:lle ja BSR:lle:
80-120(3): 7,2 5,3
80-140(4): 14,2 11,1
100-150(4): 13,0 9,1
204 heppainen BSR ottaa eroa 0-100 kiihdytyksessä 175:een taas noin sekunnin kaulan. Parhaimmillaan tuo BSR-viritetty on kuitenkin sitten ohituskiihtyvyydessä, jossa sen 310 Nm:n vääntö tekee eroa vakioihin 150/175:iin.
Ohessa autolehtien mittaamia aikoja vakioiden 150/175 eroista:
60-90(3): 4,7 4,4
60-90(4): 6,5 6,1
60-90(5): 10,7 11,1
90-120(3): 5,4 4,8
90-120(4): 7,2 6,5
90-120(5): 10,8 10,2
60-120(3): 10,2 9,2
60-120(4): 13,8 12,6
60-120(5): 21,6 21,3
0-100 km/h: 9,2 8,4
Ohessa BSR:n ilmoittamia aikoja vakiolle 150:lle ja BSR:lle:
80-120(3): 7,2 5,3
80-140(4): 14,2 11,1
100-150(4): 13,0 9,1
Auttakaa aloittelijaa. Ostin tuossa juuri 9-3 ss 2.0t ja nyt sitten pitäisi niitä tehoja saada lisää. Eli onko noita Hirschin paketteja myynnissä missä? Eli myykö saabin liikkeet tätä nykyä viripaketteja. Miten sitten tuo koneen kesto puoli. Eli oma käsitykseni on sellainen että normaali matka ajossa kone pääsisi vähemmällä kun on enemmän tehoa?