
9-3:n kytkimestä?
9-3:n kytkimestä?
Pystyykös tuota kapinetta jotenkin säätämään siten että avais kytkimen polkimen ollessa ylempänä?? Nyt sitä ei tarvitse nostaa lattiasta kuin vähän niin kytkin alkaa ottaa kiinni ja polkaisun alkupäässä on paljon "tyhjää". Toivottavasti kuvittelen, mutta on jotenkin alkanut tuntua siltä että kytkin on jotenkin tunnottomampi ja kevyempi. Minun tuurillahan se on leviämässä.. 

Viimeksi muokannut hz81, Pe Touko 12, 2006 15:51. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Nestekytkimessä ei ole mitään säätöjä.
Kytkin kun on ylhäällä, täyttyy pääsylinteri täyttöletkusta TAI ylimääräiset paineet työsylinteriltä menee täyttöletkuun/säiliöön. (säätyy automaattisesti)
Kun poljinta painetaan, niin mäntä työntää pääsylinterillisen nestettä työsylinterille ja kytkin irroittaa kun irroittaa.
Paljonkos ajettu? Voi olla että muuttuu kytkimen tuntuma elinkaaren loppupäässä..
Itsellä alkoi luistamaan steg 3:lla tp-ketjun poiston jälkeen, vaikka pintaa oli vielä...
Hook
Kytkin kun on ylhäällä, täyttyy pääsylinteri täyttöletkusta TAI ylimääräiset paineet työsylinteriltä menee täyttöletkuun/säiliöön. (säätyy automaattisesti)
Kun poljinta painetaan, niin mäntä työntää pääsylinterillisen nestettä työsylinterille ja kytkin irroittaa kun irroittaa.
Paljonkos ajettu? Voi olla että muuttuu kytkimen tuntuma elinkaaren loppupäässä..
Itsellä alkoi luistamaan steg 3:lla tp-ketjun poiston jälkeen, vaikka pintaa oli vielä...
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Siis mulla toimi uusi (viggen) kytkinpaketti just noin. Ei tarvinnu nostaa kuin millin lattiasta niin nappas kiinni. Asentaja ei osannut sanoa siihen syytä vaan ihmetteli itsekkin että miksi on tuollainen. Ajan myötä kuulemma muuttuu mukavammaksi käyttää, ja niinhän siinä on käynyt. Vein sillon auton vielä laakkoselle ihmeteltäväksi eikä sielläkään osanneet sanoa mistä moinen johtuu. Hain pois eikä ottaneet ihmettelystä maksuakaan. Totesivat myös että ajan kanssa paranee.
En sitten tiedä millainen sen olisi pitänyt olla, mutta tosi hankala se oli käyttää kun toimi vain täysin pohjassa.
Nykyään kytkin toimii vielä hydraulitoimiseksi muutettuna tässä ng900:ssa kuin unelma.
En sitten tiedä millainen sen olisi pitänyt olla, mutta tosi hankala se oli käyttää kun toimi vain täysin pohjassa.
Nykyään kytkin toimii vielä hydraulitoimiseksi muutettuna tässä ng900:ssa kuin unelma.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Ajettu 180tkm... voi tosin olla että luulen vain harhoja ja toivon niin. Kun kokeilen kytkintä oikealla jalalla niin tuntuu aivan normaalilta.. eli vissin toi vasen jalka on halvaantumassa/puutumassa/väsynyt...




OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
No nyt se perkele myrkyn lykkäs...tänään töihin ajaessa poljin sitten otti ja painui hervottomasti pohjaan ja vaihteet ei luonnollisesti lähteneet pois päältä. Sain kuitenkin vitosen pois päältä ja ajelin pari sataa metriä töihin kolmosella...ja tänä aikana nostin kytkin polkimen jalalla ylös ja nyt kytkin toimii taas niinkuin pari päivää aikasemmin. Nesteitä ei ole kadonnut. Miltäs teistä tämä vaikuttaa? Riku Pro-Carserviseltä ja paikallinen Saab huolto epäilivät poljin sylinteriä. Auto menossa ensi tiistaina paikalliseen Saab huotoon diaknosoitavaksi. Mitäs Illulla maksoi koko remppa?
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Just hain Viggenin huollosta ja mullakin kytkin finaalissa.
Antoivat seuraavanlaiset hinnat:
-Viggen kytkin setti (ymmärsin että sis. paineasetelma ja levy) 625,85e
-Työsylinteri 157,50e
Nämä siis Viggeniin. En tiedä paljon normi kytkin maksaa.
Melko hurjia hintoja kyllä. Pro-Carista saa varmaan huomattavasti halvemmalla..
Antoivat seuraavanlaiset hinnat:
-Viggen kytkin setti (ymmärsin että sis. paineasetelma ja levy) 625,85e
-Työsylinteri 157,50e
Nämä siis Viggeniin. En tiedä paljon normi kytkin maksaa.
Melko hurjia hintoja kyllä. Pro-Carista saa varmaan huomattavasti halvemmalla..

Vuosi sitten kun uusin itselleni viggenin kytkimen, niin hinnat oli
335 kytkin&paineasetelma
365 nestekytkin muutossarja..
(pelkkä työsylinteri jotain 100..150 euroa?)
Eli Procarista noin 1/2 hintaan samat osat.
Hook
335 kytkin&paineasetelma
365 nestekytkin muutossarja..
(pelkkä työsylinteri jotain 100..150 euroa?)
Eli Procarista noin 1/2 hintaan samat osat.

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Samaa luokkaa hinnat täälläkin. Siihen kun lisättiin työt päälle niin kyllä...pade kirjoitti:Just hain Viggenin huollosta ja mullakin kytkin finaalissa.
Antoivat seuraavanlaiset hinnat:
-Viggen kytkin setti (ymmärsin että sis. paineasetelma ja levy) 625,85e
-Työsylinteri 157,50e
Nämä siis Viggeniin. En tiedä paljon normi kytkin maksaa.
Melko hurjia hintoja kyllä. Pro-Carista saa varmaan huomattavasti halvemmalla..

#2389
9-5 2.0t XWD
9-5 2.0t XWD
Mikäli oikein ymmärsin ni Pro-Carilla oli koko kytkin vaihdettuna 800€. Riku korjatkoon jos ymmärsin väärin. Eekoolla epäili että ykkösellä alkaa luku!
Mutta pitää nyt toivoa että se työsylinteri olis paskana ja sen vaihdolla selviäis. Olikos Illulla nesteet hävinny ku kytkin levis?

OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Aika kumma juttu kun Suomessa ei myydä noita kytkinsylintereiden tiiviste sarjoja. Ja kaiken lisäksi vielä sanotaan etteivät ole purettavia... outoa kun Englannissa Elkparts ja PFS kuitenkin myyvät sekä pää- että työsylinterin korjaus/tiivistesarjoja.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
itse en kyllä löydä Elkpartsin tai PFS sivuilta 9-3/9-5 työsylinteriin mitään korjaus-sarjaa. 9-3:seen pää(poljin) sylinteriin löytyy kyllä.
Tuossa 9-3:ssa on sama työsylinteri kuin 9-5:ssa ja itsekkin pitäisi tuo vaihtaa joten olen myös korjaus-sarjaa ettinyt ja en ole mistään löytänyt.
Kaippa sitä täytyy ostaa tuo reilu 100€ koko työsylinteri
Myös EPC väittää ettei siihen saa esim. uutta laakeria erikseen.
Tuossa 9-3:ssa on sama työsylinteri kuin 9-5:ssa ja itsekkin pitäisi tuo vaihtaa joten olen myös korjaus-sarjaa ettinyt ja en ole mistään löytänyt.
Kaippa sitä täytyy ostaa tuo reilu 100€ koko työsylinteri

Myös EPC väittää ettei siihen saa esim. uutta laakeria erikseen.
Saab 9-3 TTID Vector 2008