9-3:n kytkimestä?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

9-3:n kytkimestä?

Viesti Kirjoittaja hz81 »

Pystyykös tuota kapinetta jotenkin säätämään siten että avais kytkimen polkimen ollessa ylempänä?? Nyt sitä ei tarvitse nostaa lattiasta kuin vähän niin kytkin alkaa ottaa kiinni ja polkaisun alkupäässä on paljon "tyhjää". Toivottavasti kuvittelen, mutta on jotenkin alkanut tuntua siltä että kytkin on jotenkin tunnottomampi ja kevyempi. Minun tuurillahan se on leviämässä.. :(
Viimeksi muokannut hz81, Pe Touko 12, 2006 15:51. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Nestekytkimessä ei ole mitään säätöjä.

Kytkin kun on ylhäällä, täyttyy pääsylinteri täyttöletkusta TAI ylimääräiset paineet työsylinteriltä menee täyttöletkuun/säiliöön. (säätyy automaattisesti)

Kun poljinta painetaan, niin mäntä työntää pääsylinterillisen nestettä työsylinterille ja kytkin irroittaa kun irroittaa.

Paljonkos ajettu? Voi olla että muuttuu kytkimen tuntuma elinkaaren loppupäässä..

Itsellä alkoi luistamaan steg 3:lla tp-ketjun poiston jälkeen, vaikka pintaa oli vielä...

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Siis mulla toimi uusi (viggen) kytkinpaketti just noin. Ei tarvinnu nostaa kuin millin lattiasta niin nappas kiinni. Asentaja ei osannut sanoa siihen syytä vaan ihmetteli itsekkin että miksi on tuollainen. Ajan myötä kuulemma muuttuu mukavammaksi käyttää, ja niinhän siinä on käynyt. Vein sillon auton vielä laakkoselle ihmeteltäväksi eikä sielläkään osanneet sanoa mistä moinen johtuu. Hain pois eikä ottaneet ihmettelystä maksuakaan. Totesivat myös että ajan kanssa paranee.

En sitten tiedä millainen sen olisi pitänyt olla, mutta tosi hankala se oli käyttää kun toimi vain täysin pohjassa.
Nykyään kytkin toimii vielä hydraulitoimiseksi muutettuna tässä ng900:ssa kuin unelma.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
illu
"Viggen"
Viestit: 514
Liittynyt: To Huhti 14, 2005 09:57
Paikkakunta: taipalsaari

Viesti Kirjoittaja illu »

Kuulostaa hieman samalta toi ongelma mikä tuli viime loppu kesästä meikäläiselle.. Tulos oli ikävä,työsylinteri paskana ja eikä siinä vielä kaikki :( Remontin jälkeen oli kyllä hieman löysän tuntuinen mutta asettui kyllä kohdilleen ajan myötä.
#2389
9-5 2.0t XWD
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja hz81 »

Ajettu 180tkm... voi tosin olla että luulen vain harhoja ja toivon niin. Kun kokeilen kytkintä oikealla jalalla niin tuntuu aivan normaalilta.. eli vissin toi vasen jalka on halvaantumassa/puutumassa/väsynyt... :D :D :D
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Happo
"Turbo"
Viestit: 293
Liittynyt: Ke Huhti 14, 2004 23:13
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Happo »

Mun mielestä kytkin muuttui hetkellisesti herkemmäksi (=otti helpommin kiinni) kun kytkinnesteiden vaihdon jälkeen. Parissa viikossa palautui normituntuiseksi :roll:
Saab 9³
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja hz81 »

No nyt se perkele myrkyn lykkäs...tänään töihin ajaessa poljin sitten otti ja painui hervottomasti pohjaan ja vaihteet ei luonnollisesti lähteneet pois päältä. Sain kuitenkin vitosen pois päältä ja ajelin pari sataa metriä töihin kolmosella...ja tänä aikana nostin kytkin polkimen jalalla ylös ja nyt kytkin toimii taas niinkuin pari päivää aikasemmin. Nesteitä ei ole kadonnut. Miltäs teistä tämä vaikuttaa? Riku Pro-Carserviseltä ja paikallinen Saab huolto epäilivät poljin sylinteriä. Auto menossa ensi tiistaina paikalliseen Saab huotoon diaknosoitavaksi. Mitäs Illulla maksoi koko remppa?
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
illu
"Viggen"
Viestit: 514
Liittynyt: To Huhti 14, 2005 09:57
Paikkakunta: taipalsaari

Viesti Kirjoittaja illu »

Samaltahan tuo vaikuttaa kun meikäläiselläkin. Tosin miulta oli mennyt lähes koko paketti paskaks,eli meni vaihtoo koko kytkin.
Sylinterin vaihto ei kyllä ollu hirveen paha hinta,en uskalla hintaa sanoa kun en muista tarkalleen..tuli tuota kustannusta noista muista ihan tarpeeks
#2389
9-5 2.0t XWD
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Just hain Viggenin huollosta ja mullakin kytkin finaalissa.
Antoivat seuraavanlaiset hinnat:
-Viggen kytkin setti (ymmärsin että sis. paineasetelma ja levy) 625,85e
-Työsylinteri 157,50e

Nämä siis Viggeniin. En tiedä paljon normi kytkin maksaa.
Melko hurjia hintoja kyllä. Pro-Carista saa varmaan huomattavasti halvemmalla.. :roll:
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Vuosi sitten kun uusin itselleni viggenin kytkimen, niin hinnat oli
335 kytkin&paineasetelma
365 nestekytkin muutossarja..

(pelkkä työsylinteri jotain 100..150 euroa?)

Eli Procarista noin 1/2 hintaan samat osat. 8)

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
illu
"Viggen"
Viestit: 514
Liittynyt: To Huhti 14, 2005 09:57
Paikkakunta: taipalsaari

Viesti Kirjoittaja illu »

pade kirjoitti:Just hain Viggenin huollosta ja mullakin kytkin finaalissa.
Antoivat seuraavanlaiset hinnat:
-Viggen kytkin setti (ymmärsin että sis. paineasetelma ja levy) 625,85e
-Työsylinteri 157,50e

Nämä siis Viggeniin. En tiedä paljon normi kytkin maksaa.
Melko hurjia hintoja kyllä. Pro-Carista saa varmaan huomattavasti halvemmalla.. :roll:
Samaa luokkaa hinnat täälläkin. Siihen kun lisättiin työt päälle niin kyllä... :cry:
#2389
9-5 2.0t XWD
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja hz81 »

Mikäli oikein ymmärsin ni Pro-Carilla oli koko kytkin vaihdettuna 800€. Riku korjatkoon jos ymmärsin väärin. Eekoolla epäili että ykkösellä alkaa luku! :( Mutta pitää nyt toivoa että se työsylinteri olis paskana ja sen vaihdolla selviäis. Olikos Illulla nesteet hävinny ku kytkin levis?
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja hz81 »

Aika kumma juttu kun Suomessa ei myydä noita kytkinsylintereiden tiiviste sarjoja. Ja kaiken lisäksi vielä sanotaan etteivät ole purettavia... outoa kun Englannissa Elkparts ja PFS kuitenkin myyvät sekä pää- että työsylinterin korjaus/tiivistesarjoja.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3725
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

itse en kyllä löydä Elkpartsin tai PFS sivuilta 9-3/9-5 työsylinteriin mitään korjaus-sarjaa. 9-3:seen pää(poljin) sylinteriin löytyy kyllä.

Tuossa 9-3:ssa on sama työsylinteri kuin 9-5:ssa ja itsekkin pitäisi tuo vaihtaa joten olen myös korjaus-sarjaa ettinyt ja en ole mistään löytänyt.
Kaippa sitä täytyy ostaa tuo reilu 100€ koko työsylinteri :wink:

Myös EPC väittää ettei siihen saa esim. uutta laakeria erikseen.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
illu
"Viggen"
Viestit: 514
Liittynyt: To Huhti 14, 2005 09:57
Paikkakunta: taipalsaari

Viesti Kirjoittaja illu »

Joo,ei hävinny nesteitä mihinkään. Toivoittavasti ja varmaan selviätkin pelkällä sylinterin vaihdolla. Meikäläisen auto oli "ehkä" saanut hieman enemmän kaasua jossain vaiheessa,kytkimestä päätellen. :roll:
#2389
9-5 2.0t XWD
Vastaa Viestiin