9-3 Kolinat, yhteenveto
9-3 Kolinat, yhteenveto
Morjens, olen onnellinen vm.06 olevan 9-3 SC aeron omistaja (ajettu 2200km). Oikean puoleinen etupää kolisee. Käytin huollossa, ja tietänkään silloin se ei kolissut. Kolinat ovat kovimmat kylmänä.
Laiskuuttani en jaksa kahlata läpi kaikkia kolina kirjoituksia, joten saisinko yhteenvedon teidän kolinoistanne ja parannuskeinoista, eli mikä paikka kolisi ja mikä auttoi? Varmasti moni muukin kaipaa lyhyitä selvityksiä asiasta..
--Pyliaho--
Laiskuuttani en jaksa kahlata läpi kaikkia kolina kirjoituksia, joten saisinko yhteenvedon teidän kolinoistanne ja parannuskeinoista, eli mikä paikka kolisi ja mikä auttoi? Varmasti moni muukin kaipaa lyhyitä selvityksiä asiasta..
--Pyliaho--
Ahdin määrää tahdin
------------------------
Mr. Aero 2006
------------------------
Mr. Aero 2006
aihe: 9-3 Kolinat, yhteenveto
Kyllähän noita kolinoita tarkkakuuloiselle ilmenee autossa kuin autossa. Vuoden aikana mä en oo SS:ssä huomannut kuin sisätilan takapäästä joskus kuuluva sirinä/rapina. Lieneekö keskijarruvalon verhoilu?
93SS_1.8t_BSRstage1<-900i2.3_Talladega<-900i16<-900<-xxx<-96V4<-xxx
Re: aihe: 9-3 Kolinat, yhteenveto
Ja sekin lähtee linkin dokumentin loppuosan ohjeella: http://www.geocities.com/astrodave245/s ... z_fix.htmlptpjok kirjoitti: Vuoden aikana mä en oo SS:ssä huomannut kuin sisätilan takapäästä joskus kuuluva sirinä/rapina. Lieneekö keskijarruvalon verhoilu?
mites koliseeko muitten vm06 aerojen iskarit?
omassani huolto totesi iskarit syylliseksi, mut ei kuulemma kannata vielä vaihtaa niitä ku vkolla 14 vaihtuu kait iskarin valmistaja?! ..et ehkä jos kesäks saatas sit jo uudet kolisemattomat iskarit aeroihin..
omassani huolto totesi iskarit syylliseksi, mut ei kuulemma kannata vielä vaihtaa niitä ku vkolla 14 vaihtuu kait iskarin valmistaja?! ..et ehkä jos kesäks saatas sit jo uudet kolisemattomat iskarit aeroihin..
Ahdin määrää tahdin
------------------------
Mr. Aero 2006
------------------------
Mr. Aero 2006
Koskeekohan toi muitakin SS/SC-malleja? Onko Aeroissa saman valmistajan iskarit? Jos näin on niin ei me sitten turhaan olla maristu ja soitellu GM:lle. Ovat sitten ilmeisesti viimeikin myöntäneet Sachsin iskareiden olevan paskoja. Tuskin tästä tulee mitään kirjeitä tulee että tulkaa kaikki vaihtamaan iskarinne parempiin. Itse sain GM:ltä luvan vaihtaa vielä takuuseen iskarit kun rupes taas koliseen just samana päivänä kun takuu lakkasi. Onneksi en ole vielä kerennyt niitä vaihdattamaan, kun on muitakin menoja kun takuuhuollossa hyppääminen...
Kolmas kerta toden sanoo...
Kolmas kerta toden sanoo...
Merkki on sama, mutta esimerkiksi eteen joustintukia ja jousia on senkin kuutta erilaista esimerkiksi SS:ään. Samoin iskareita taakse - takajousissa on hieman vähemmän vaihtoehtoja.pyliaho kirjoitti:hmm en osaa sanoa.. iskarit on varmasti erilaiset aerossa ja muissa, mutta valmistajasta ei ole kyllä tietoa
Mikä yhdistelmä kussakin autossa sitten on selviää B-pilarin alaosaan kiinnitetyn kilven alustakoodista.
Ja olikohan kellään tietoa, mikä se uusi iskarien valmistaja viikon 14 jälkeen on?
Vm. 2003 SS:ssäni oikeanpuoleinen takaiskari natisee sen verran voimakkaasti, että harkitsen vahvasti takapään vaimentimien vaihtoa.
Onko joku vaihtanut iskareita muualla kuin takuuseen merkkihuollossa? Minkä merkkiset saabeihin yleensä käy, kun ei toi Sasch ole hirveästi vakuuttanut? Ja tarvitseeko Aeroon olla joltain muilta merkeiltä jokin eri malli kuin normaaleihin SS:n?
Vm. 2003 SS:ssäni oikeanpuoleinen takaiskari natisee sen verran voimakkaasti, että harkitsen vahvasti takapään vaimentimien vaihtoa.
Onko joku vaihtanut iskareita muualla kuin takuuseen merkkihuollossa? Minkä merkkiset saabeihin yleensä käy, kun ei toi Sasch ole hirveästi vakuuttanut? Ja tarvitseeko Aeroon olla joltain muilta merkeiltä jokin eri malli kuin normaaleihin SS:n?
Airolainen
Kerkesin vaihtamaan SS:n SC:en pari päivää ennen kuin tuo kolmas iskarien vaihtoaika oli, joten vaihdattaminen jäi autoliikkeen huoleksi. Kysyin kuitenkin huoltoliikkeestä oliko toimittaja vaihtunut. Iskarit oli edelleen Sachsin, mutta varaosanumero oli muuttunut. Tarkoittaa sitä, että jotain muutoksia osaan on tehty. Tuolloin eleltiin toukokuun puoltaväliä.
Mulla kanssa oikean puoleinen iskari naputtaa takana....raastavaa.
Ja nyt rupesi viime viikolla kolisemaan etupää. Osaako joku neuvoa todennäköisimmän syyn etupään kolinaan....tukivarsi tms? Onko tyyppivika ja onko etupään kolinaan mitään pysyvämpää lääkettä todettu kuin osan tai 2007:n vaihto? Vm on -03, eli kaikilla lastentaudeilla.
Ja vielä lopuksi tuosta Saabin TSC-luistonestosta...toimiiko kellään varuste käytännössä? Mulla vaan sytyttää hienon merkkivalon mittaristoon, mutta samalla lailla penkkaan on menossa. Vaatiiko välttämättä ESP:n rinnalle?
Ja nyt rupesi viime viikolla kolisemaan etupää. Osaako joku neuvoa todennäköisimmän syyn etupään kolinaan....tukivarsi tms? Onko tyyppivika ja onko etupään kolinaan mitään pysyvämpää lääkettä todettu kuin osan tai 2007:n vaihto? Vm on -03, eli kaikilla lastentaudeilla.
Ja vielä lopuksi tuosta Saabin TSC-luistonestosta...toimiiko kellään varuste käytännössä? Mulla vaan sytyttää hienon merkkivalon mittaristoon, mutta samalla lailla penkkaan on menossa. Vaatiiko välttämättä ESP:n rinnalle?
Kesällä oli puhetta että SS/SC:hen olisi tullut kestävämpi Sachsin iskari saataville. Itse pyysin syksyllä sellaisia kun auto oli takuuhuollossa ja ei ainakaan vielä kolise.
TCS-toimii loistavasti eikä sen tehtävänä olekaan estää penkkaan menoa vaan ehkäistä sutimista. ESP pyrkii hoitamaan penkkaan menon.
TCS-toimii loistavasti eikä sen tehtävänä olekaan estää penkkaan menoa vaan ehkäistä sutimista. ESP pyrkii hoitamaan penkkaan menon.