lastu

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
saabi 2.0
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Su Helmi 26, 2006 11:07

lastu

Viesti Kirjoittaja saabi 2.0 »

tällästä kysäsen huvikseen et saako tähän saab 900s v97 malliseen saabiin lastua?ja jos saa minkä hintanen on ja paljonko tuo potkua lisää nykyään 130hv.autolla ajettu 137000km... :lol:
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: lastu

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

saabi 2.0 kirjoitti:tällästä kysäsen huvikseen et saako tähän saab 900s v97 malliseen saabiin lastua?ja jos saa minkä hintanen on ja paljonko tuo potkua lisää nykyään 130hv.autolla ajettu 137000km... :lol:
Voi mahdollisesti saada, mutta vaparin lastuttaminen on rahan ja ajan hukkaa. Kannattaa hommata turbo, jos aikoo piristää konetta lastuttamalla.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
saabi 2.0
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Su Helmi 26, 2006 11:07

ok

Viesti Kirjoittaja saabi 2.0 »

ahaa no taitaa jäädä väliin jos ei oo hyötyä,no hyvä et tuli tietoa ehkä joskus toiseen autoon sitten... :roll:
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Ainakin omaani Sporttiin tuli ihan mukavasti tehoja lastutuksen jälkeen ja kun vielä hieman päivitin alustaa, niin ajotuntuma on ihan hyvä. Ja turbo kannattaa hommata ennemmin myös minun mielestäni, jos aikoo tehoja lisätä.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
georges
"Aero"
Viestit: 378
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:47
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja georges »

Ei se vaparin lastutus ihan turhaa ole, kaverin 535i pnv:hen vaihdettiin lastu, piti tulla se 10-15 hepoa ja vääntöä 20-30nm. Ei sitä koskaan, ennen eikä jälkeen, mitattu, mutta kuuluisalla ja ennen kaikkea tarkalla pers'dynolla voimaa tuli lisää. Ja k.o. lastu maksoi satasen luokkaa, huuto.netissä on joku joka myy niitä vissiin työkseen.

Saabiin kun vaihtaa koko boxin niin se on kyllä paljon nopeampaa kuin noihin vanhempiin bemuihin, ensin boxi irti, sitten auki, vanha kampa irti ja sitten käänteisessä järjestyksessä. Meni ainakin ekalla kertaa n. 6 kertainen aika verrattuna ng900.

Ja semmoinen tuli vielä mieleen että eikös vapari 9-3 ole bosch motronic? Kuten em. bmw:ssälin. Että luulisi löytyvän silloin saabbiinkin halvemmalla kuin nuo muukkosen hinnat. Tai sitten ei.

Mutta on se silti yhtä tyhjän kanssa verrattuna turbokoneen lastuttamiseen.
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
georges
"Aero"
Viestit: 378
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:47
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja georges »

Joo, muukkosen hinnoissa on keskimmäisessä vv-suodatin, ja kolmannessa vielä putki lastun lisäksi, mutta pointti oli siinä että pelkkä lastu siihen bemariin maksoi sen kimauksen päälle satasen, kun muukkosen hinnat alkaa 9-3:sen kohdalla tuosta em. 385€:stä. Eli jostain voisi löytyä halvemmallakin, tai sitten ei.
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Paras ja hyödyllisin "lastu" minkä tuollaiseen vapariin voi laittaa on alustapäivitys. Alustapäivitetyllä vaparilla saattaa jopa pestä vakioalustaisen turbon mutkaradalla :D

Muutenkin GM900/9-3 virittäminen pitäisi aina aloittaa alustasta (iskarit, jouset, puslat, klämppi), se 130 hv on ihan maksimiteho sille vakiokiikkualustalle.

Eski
Vastaa Viestiin