Sähkövikaa...., mutta missä?
Sähkövikaa...., mutta missä?
Elikkäs haulla hain tuloksetta eli koitamme näin sitten.
Eli 9000 turbo automaatti -88. Kone- ja laatikonvaihto takana. Kolmosella ja nelosella kierrokset ~3000 alkaa nytkytys ja rykiminen. Siistillä ajolla ei mitään... noh aattelin, että sisäänajoa kuitenki joku sata kilsaa.
Ajoa n. 70 kilsaa ja tonnari kuoli täysin käsiin. Ensi diagnoosi bensapumpulle ei tule virtaa.... eikä sulakkeelle. Mittasin kampiakselin asentotunnistimen ohmit... 646 ohmia. Vanhassa koneessa 648 ohmia (käynnistä sammutettu ja otettu motti pois).
Ja kysymys: Mikä muu voi katkaista virransyötön bensapumpulle?
Ideoita ja ehdotuksia vianhakuun otetaan vastaan.
Eli 9000 turbo automaatti -88. Kone- ja laatikonvaihto takana. Kolmosella ja nelosella kierrokset ~3000 alkaa nytkytys ja rykiminen. Siistillä ajolla ei mitään... noh aattelin, että sisäänajoa kuitenki joku sata kilsaa.
Ajoa n. 70 kilsaa ja tonnari kuoli täysin käsiin. Ensi diagnoosi bensapumpulle ei tule virtaa.... eikä sulakkeelle. Mittasin kampiakselin asentotunnistimen ohmit... 646 ohmia. Vanhassa koneessa 648 ohmia (käynnistä sammutettu ja otettu motti pois).
Ja kysymys: Mikä muu voi katkaista virransyötön bensapumpulle?
Ideoita ja ehdotuksia vianhakuun otetaan vastaan.
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
Painekatkaisija on kojetaulun alla kuskin jalkatilassa. Magneettiventtiili on jäähdyttimen yläkulmassa.manneri kirjoitti:Mutta missäs tuo painekytkin sijaitsee? Onko se se paljon puhuttu magneettiventtiili?.... Se oli mulla ainakin juuresta poikki....
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=9818
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 7783#67783
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Updatea tähän taas kun ei oikein muuta keksi....
Mankkuvena, di/apc-boksi ja LH-Jettronic laatikot sekä painekytkin vaihdettu --> ei mitään muutosta....
pensapumpun sulakkeelle ei tule edelleenkään virtaa, pumppu pyörii ja tunkee pensaa niin perkeleesti hyppylangalla, mutta käymään ei lähde.
Pumppu ei myöskään sammu, vaan pyörii niin kauan kuin hyppylanka on kiinni.
Alkaa pää jumimaan ton kanssa pikkuhiljaa......
Auttakee hyvät immeiset..
Mankkuvena, di/apc-boksi ja LH-Jettronic laatikot sekä painekytkin vaihdettu --> ei mitään muutosta....
pensapumpun sulakkeelle ei tule edelleenkään virtaa, pumppu pyörii ja tunkee pensaa niin perkeleesti hyppylangalla, mutta käymään ei lähde.
Pumppu ei myöskään sammu, vaan pyörii niin kauan kuin hyppylanka on kiinni.
Alkaa pää jumimaan ton kanssa pikkuhiljaa......
Auttakee hyvät immeiset..
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
Päivitetäänpäs tätäkin aihetta vähän....
Eli vikana oli, että hihnapyörä löysällä ja halki sekä kiilan kuluminen hihnapyörän osalta. Ajoitus oli avaushetkellä noin 45 astetta pielessä.
Maanantaina pistin tonnarin konttorilla leimalle ja meinasin, että nyt alkoi onnen päivät ku pitkästä aikaa pääsee rullaamaan, mutta kohta alkaa mitta täyttymään koko prkl tonttua.
150 kilsaa ajoa, töistä kotiin kilsa ennen kotia kiihdytin rekan eteen ja sen rekan eteen sitten kanssa jäin. P***a puutui siihen.
hetken aikaa siinä sitten raavin päätä, kaivoin nenää ja polttelin tupakkia. Koitin käyntiin ja ei jaksa millään käydä, kaasulla kävi tosi heikosti, ilman kaasua sammu heti. Nyppäsin IMMun johdon irti ja mitä vit*** käy ihan nätisti, noh kulkupuoli olikin sitte eri asia. Voimaa tuntu olevan kuin kuivan kesän liito-oravassa, ei vedä mihinkään ja kulutus yli 20 l / 100 km.
Pääsin sillä kuitenkin kotiin ja immu irti siivosin sen näytti ihan ehjältä ja takasin kiinni. Immu kytkettynä kävi kuin traktori ja ilman immua ihan nätisti tyhjäkäyntiä ja kaasuaki pysty antaa.
Ostin sitte hätäpäissäni toisen immun, mutta eipä se siittä mihinkään muuttunu. Prkleen mustaa nokea tuuppaa putkesta ja käydä jyristää miten sattuu kun immu on kiinni ja ilman immua käy kokolailla siististi, mutta kulutus aivan sairasta ja voima puuttuu.
Onko ideoita kellään? Toinen DI-kasettikin olis, mutta on erilaisella johtosarjalla kuin paikallaan oleva, ettei pysty sitäkään testaamaan.
Eli vikana oli, että hihnapyörä löysällä ja halki sekä kiilan kuluminen hihnapyörän osalta. Ajoitus oli avaushetkellä noin 45 astetta pielessä.
Maanantaina pistin tonnarin konttorilla leimalle ja meinasin, että nyt alkoi onnen päivät ku pitkästä aikaa pääsee rullaamaan, mutta kohta alkaa mitta täyttymään koko prkl tonttua.
150 kilsaa ajoa, töistä kotiin kilsa ennen kotia kiihdytin rekan eteen ja sen rekan eteen sitten kanssa jäin. P***a puutui siihen.
hetken aikaa siinä sitten raavin päätä, kaivoin nenää ja polttelin tupakkia. Koitin käyntiin ja ei jaksa millään käydä, kaasulla kävi tosi heikosti, ilman kaasua sammu heti. Nyppäsin IMMun johdon irti ja mitä vit*** käy ihan nätisti, noh kulkupuoli olikin sitte eri asia. Voimaa tuntu olevan kuin kuivan kesän liito-oravassa, ei vedä mihinkään ja kulutus yli 20 l / 100 km.
Pääsin sillä kuitenkin kotiin ja immu irti siivosin sen näytti ihan ehjältä ja takasin kiinni. Immu kytkettynä kävi kuin traktori ja ilman immua ihan nätisti tyhjäkäyntiä ja kaasuaki pysty antaa.
Ostin sitte hätäpäissäni toisen immun, mutta eipä se siittä mihinkään muuttunu. Prkleen mustaa nokea tuuppaa putkesta ja käydä jyristää miten sattuu kun immu on kiinni ja ilman immua käy kokolailla siististi, mutta kulutus aivan sairasta ja voima puuttuu.
Onko ideoita kellään? Toinen DI-kasettikin olis, mutta on erilaisella johtosarjalla kuin paikallaan oleva, ettei pysty sitäkään testaamaan.
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Mustaa savua pukkaa....( taitaa saada polttoainetta aika reippaasti, tai sitten sytytys on todella pielessä )
Oliko IMMu mallia säädettävä..?
Ja näin niinkuin muistutukseksi siellä IMMun sisällä ( putkessa ) oleva
teräslanka PITÄÄ OLLA YHTENÄINEN.
Ei siis saa olla poikki....
Joskus myös väärin asennettu LAMBDA anturi saattaa aiheuttaa oireita.
Mutta jos kyseessä on 88 mallin tonttu, niin eipä taida lambdaa olla eikä
myöskään kattia....
muuten tuli mieleeni: tässä joku aika sitten ajattelin pestä tontun konehuoneen, tulos oli ei tyhjäkäyntiä, kolma tulppaa poikki, IMMu täynnä
vettä ( siellä muovisen kopan alla ) mutta moottorista kyllä tuli puhdas.
Oliko IMMu mallia säädettävä..?
Ja näin niinkuin muistutukseksi siellä IMMun sisällä ( putkessa ) oleva
teräslanka PITÄÄ OLLA YHTENÄINEN.
Ei siis saa olla poikki....
Joskus myös väärin asennettu LAMBDA anturi saattaa aiheuttaa oireita.
Mutta jos kyseessä on 88 mallin tonttu, niin eipä taida lambdaa olla eikä
myöskään kattia....
muuten tuli mieleeni: tässä joku aika sitten ajattelin pestä tontun konehuoneen, tulos oli ei tyhjäkäyntiä, kolma tulppaa poikki, IMMu täynnä
vettä ( siellä muovisen kopan alla ) mutta moottorista kyllä tuli puhdas.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Molemmissa immuissa on langat ehjiä ja tuo käy kyllä tyhjänkäyntiä, mutta kierroksia ei ota ja käy vähän miten sattuu. Immun ollessa irti käy suht hyvin
ja ottaa kierroksiaki
Ja on se 88 tonnari eli ei ainakaa pitäs olla lambdaa. Se di-kasetin kun pääsis
testaamaa mutta kun ei ole siihe varakasettiin sopivaa johtosarjaa.
ja ottaa kierroksiaki
Ja on se 88 tonnari eli ei ainakaa pitäs olla lambdaa. Se di-kasetin kun pääsis
testaamaa mutta kun ei ole siihe varakasettiin sopivaa johtosarjaa.
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
Tuli tuossa mieleen että itsellä oli pakosarjan irrotuksen jälkeen samanlaisia ongelmia. syyllinen oli irronnut turbolta tuleva paksu paineputki..
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ht=#246145
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ht=#246145
9000 2.0t 96, 9-5 vector wagon 2.3tA 04
Kyselempä tyhmiä täällä kun ei viitti räntäsateessa roplata tuota koslaa.....
Elikkäs kun tuo nyt ilman immua käy kokolailla nätisti niin kysymys kuuluupi:
Mitä muuta "poistuu käytöstä" kun immusta irrottaa johdon?
Päättelin vaan, että di-kasetti saattaa kuitenkin olla ehjä jos se kerran ilman immua käy hyvin?
Mulla on kaks immua ja molemmissa on langat ehjiä.......
Elikkäs kun tuo nyt ilman immua käy kokolailla nätisti niin kysymys kuuluupi:
Mitä muuta "poistuu käytöstä" kun immusta irrottaa johdon?
Päättelin vaan, että di-kasetti saattaa kuitenkin olla ehjä jos se kerran ilman immua käy hyvin?
Mulla on kaks immua ja molemmissa on langat ehjiä.......
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
Chevy Van 6.2D -89
jäsen