Sähkövikaa...., mutta missä?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
manneri
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 09:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Sähkövikaa...., mutta missä?

Viesti Kirjoittaja manneri »

Elikkäs haulla hain tuloksetta eli koitamme näin sitten.

Eli 9000 turbo automaatti -88. Kone- ja laatikonvaihto takana. Kolmosella ja nelosella kierrokset ~3000 alkaa nytkytys ja rykiminen. Siistillä ajolla ei mitään... noh aattelin, että sisäänajoa kuitenki joku sata kilsaa.

Ajoa n. 70 kilsaa ja tonnari kuoli täysin käsiin. Ensi diagnoosi bensapumpulle ei tule virtaa.... eikä sulakkeelle. Mittasin kampiakselin asentotunnistimen ohmit... 646 ohmia. Vanhassa koneessa 648 ohmia (käynnistä sammutettu ja otettu motti pois).

Ja kysymys: Mikä muu voi katkaista virransyötön bensapumpulle?
Ideoita ja ehdotuksia vianhakuun otetaan vastaan.
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
manneri
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 09:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manneri »

Sulakkeet on kaikki ehjiä, injection ja fuel pump releet naksahtaa ku tarjoo virtaa suoraa akusta.

Mutta missäs tuo painekytkin sijaitsee? Onko se se paljon puhuttu magneettiventtiili?.... Se oli mulla ainakin juuresta poikki....
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

manneri kirjoitti:Mutta missäs tuo painekytkin sijaitsee? Onko se se paljon puhuttu magneettiventtiili?.... Se oli mulla ainakin juuresta poikki....
Painekatkaisija on kojetaulun alla kuskin jalkatilassa. Magneettiventtiili on jäähdyttimen yläkulmassa.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=9818
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 7783#67783
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
manneri
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 09:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manneri »

Tattis vaa neuvoista.

Paljonkohan magneettivena ja painekytkin maksaa kaupassa?
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Ohita se painekytkin. Niin on tehty mullakin. Se on aivan turha kapistus...
manneri
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 09:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manneri »

Updatea tähän taas kun ei oikein muuta keksi....

Mankkuvena, di/apc-boksi ja LH-Jettronic laatikot sekä painekytkin vaihdettu --> ei mitään muutosta....

pensapumpun sulakkeelle ei tule edelleenkään virtaa, pumppu pyörii ja tunkee pensaa niin perkeleesti hyppylangalla, mutta käymään ei lähde.

Pumppu ei myöskään sammu, vaan pyörii niin kauan kuin hyppylanka on kiinni.

Alkaa pää jumimaan ton kanssa pikkuhiljaa......
Auttakee hyvät immeiset..
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

jos sulakkeelle ei virtaa tule niin kannattaa alkaa seurata sitä johtoa ja katsoa mihin asti se virta on kateissa :wink: mitä kaikkea sun autolle on tehty remontin aikana
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
manneri
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 09:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manneri »

vaihdettu kone ja laatikko.... ajettu noin 80 kilsaa ku tilttas
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
titaro
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: La Marras 13, 2004 17:06

Viesti Kirjoittaja titaro »

Tarkastapa johtosarjan maadoitus. On imusarjan alla. Unohtuu helposti kiinnittää ja aiheuttaa irti ollessaan täsmälleen kuvailemasi oireet...(nimim. kokemusta on)
manneri
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 09:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manneri »

Päivitetäänpäs tätäkin aihetta vähän....

Eli vikana oli, että hihnapyörä löysällä ja halki sekä kiilan kuluminen hihnapyörän osalta. Ajoitus oli avaushetkellä noin 45 astetta pielessä.

Maanantaina pistin tonnarin konttorilla leimalle ja meinasin, että nyt alkoi onnen päivät ku pitkästä aikaa pääsee rullaamaan, mutta kohta alkaa mitta täyttymään koko prkl tonttua.

150 kilsaa ajoa, töistä kotiin kilsa ennen kotia kiihdytin rekan eteen ja sen rekan eteen sitten kanssa jäin. P***a puutui siihen.

hetken aikaa siinä sitten raavin päätä, kaivoin nenää ja polttelin tupakkia. Koitin käyntiin ja ei jaksa millään käydä, kaasulla kävi tosi heikosti, ilman kaasua sammu heti. Nyppäsin IMMun johdon irti ja mitä vit*** käy ihan nätisti, noh kulkupuoli olikin sitte eri asia. Voimaa tuntu olevan kuin kuivan kesän liito-oravassa, ei vedä mihinkään ja kulutus yli 20 l / 100 km.

Pääsin sillä kuitenkin kotiin ja immu irti siivosin sen näytti ihan ehjältä ja takasin kiinni. Immu kytkettynä kävi kuin traktori ja ilman immua ihan nätisti tyhjäkäyntiä ja kaasuaki pysty antaa.

Ostin sitte hätäpäissäni toisen immun, mutta eipä se siittä mihinkään muuttunu. Prkleen mustaa nokea tuuppaa putkesta ja käydä jyristää miten sattuu kun immu on kiinni ja ilman immua käy kokolailla siististi, mutta kulutus aivan sairasta ja voima puuttuu.

Onko ideoita kellään? Toinen DI-kasettikin olis, mutta on erilaisella johtosarjalla kuin paikallaan oleva, ettei pysty sitäkään testaamaan.
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Mustaa savua pukkaa....( taitaa saada polttoainetta aika reippaasti, tai sitten sytytys on todella pielessä )
Oliko IMMu mallia säädettävä..?
Ja näin niinkuin muistutukseksi siellä IMMun sisällä ( putkessa ) oleva
teräslanka PITÄÄ OLLA YHTENÄINEN.
Ei siis saa olla poikki....

Joskus myös väärin asennettu LAMBDA anturi saattaa aiheuttaa oireita.
Mutta jos kyseessä on 88 mallin tonttu, niin eipä taida lambdaa olla eikä
myöskään kattia....

muuten tuli mieleeni: tässä joku aika sitten ajattelin pestä tontun konehuoneen, tulos oli ei tyhjäkäyntiä, kolma tulppaa poikki, IMMu täynnä
vettä ( siellä muovisen kopan alla ) mutta moottorista kyllä tuli puhdas.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
manneri
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 09:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manneri »

Molemmissa immuissa on langat ehjiä ja tuo käy kyllä tyhjänkäyntiä, mutta kierroksia ei ota ja käy vähän miten sattuu. Immun ollessa irti käy suht hyvin
ja ottaa kierroksiaki

Ja on se 88 tonnari eli ei ainakaa pitäs olla lambdaa. Se di-kasetin kun pääsis
testaamaa mutta kun ei ole siihe varakasettiin sopivaa johtosarjaa.
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
MikKap83
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: Ti Loka 25, 2005 17:06
Paikkakunta: Ylämaa

Viesti Kirjoittaja MikKap83 »

Tuli tuossa mieleen että itsellä oli pakosarjan irrotuksen jälkeen samanlaisia ongelmia. syyllinen oli irronnut turbolta tuleva paksu paineputki..

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ht=#246145
9000 2.0t 96, 9-5 vector wagon 2.3tA 04
manneri
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 09:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manneri »

Kyselempä tyhmiä täällä kun ei viitti räntäsateessa roplata tuota koslaa.....

Elikkäs kun tuo nyt ilman immua käy kokolailla nätisti niin kysymys kuuluupi:
Mitä muuta "poistuu käytöstä" kun immusta irrottaa johdon?

Päättelin vaan, että di-kasetti saattaa kuitenkin olla ehjä jos se kerran ilman immua käy hyvin?

Mulla on kaks immua ja molemmissa on langat ehjiä.......
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Ihan veikkaus, vaan bensanpaine regulaattori paskana tai sen alipaine/paine letku paskana.
Vastaa Viestiin