Kesätossuista

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
9-5 3.0t
"Aero"

Kesätossuista

Viesti Kirjoittaja 9-5 3.0t »

Kesä tulee (vaikkei sitä uskoisi kun ulos katsoo).

Kesärenkaat alkavat olla finaalissa, uudet pitää hankkia.

Nykyiset renkaat ovat Michelin Pilot 225/45/17/W.

Mitä muita renkaita olette käyttäneet? Onko löytynyt hinta-/laatusuhteeltaan erityisen hyviä tai erityisen huonoja vaihtoehtoja? Mikä rengas mielestänne toimii hyvin 9-5 alla? Mikä rengas kestää kulutusta hyvin, on ajoääniltään hiljainen? Mitä renkaita ette missään nimessä enää osta?

Kertokaa kokemuksianne. Kyse nimenomaan em. koon renkaista.
Volvo XC60 T8 AWD Long Range Plus Dark -24
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Ex: Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
Saappi Kuski
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Nokia NRZi settiin olen itse aeron alla tyytyväinen ainakin 1 1/2 kesän kokemuksen jälkeen. Malli taitaa tosin olla jo korvattu uudella. Tarkka ja suht. hiljainen. En kaahaa autoilla joten ääriominaisuuksilla ei ole väliä eli siitä puolesta en noissa renkaissa tiedä..

Muistutukseksi muuten niille joita rahan säästö kiinnostaa että ainakin pk seudulla vertailemalla huolellisesti hintoja voi säästää satoja euroja.
Itseäni ei kiinnosta maksaa tyhjästä, joten käytin toissa kesänä tuota sarjaa ostaessani n. yhden :) päivän pelkkään hintavertailuun kun täällähän on kymmeniä jos ei satoja liikkeitä, ja lopputulos oli että kallein nrzi setti oli n. 950€ ja tämä halvin alle laitettuna muistaakseni 670€. Suunnilleen sama koski paria muutakin rengassarjaa jotka oli ehdolla ja mikä huvittavaa, hinnat ei mene silleen että yksi liike olisi kallis ja toinen halpa vaan hinnat näyttää vaihtelevan ihan miten sattuu.
9000CS 2,3
JKen
"Hölösuu"

Re: Kesätossuista

Viesti Kirjoittaja JKen »

9-5 3.0t kirjoitti:Mikä rengas kestää kulutusta hyvin, on ajoääniltään hiljainen?
Jos haluat kulutuskestävyyttä lisää, laske nopeusluokkaa (kovempi kumiseos) ja samalla hinta laskee. H-luokan renkaat riittää ihan hyvin.
(sitten on tää auton huippunopeus - renkaan nopeusluokka keskustelu ... itse ainakin ajan talvet Q-nopeusluokan renkailla)

Hiljaisemmat saat, kun kasvatat profiilia. V-W => nopeusluokan renkaat on kuluneina äänekkäät, johtuisko tuo sitten renkaan jäykemmästä rungosta :?:
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
TuoAero
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja TuoAero »

Kesä tulee ja rengasasiat on jo kunnossa.

Viime kesänä ajoin Michelin Pilot Primacyt loppuun ja kuluneina ne olivat oikeat jyrät. Tosin 225*45*17- koko on kova rengas kovan paineen vuoksi, jottei se kulu keskeltä. Paineet olivat 2.8-2.9 bar ja rengas kului tosi tasaisesti. Kantavuusluokka oli W.

Nyt ostin Nokian NRY:t ja koko sama. Kantavuusluokka on pykälää korkeampi kuin W ja kulutuskestävyys voi olla vähän heikompi kuin W-luokan renkailla, mutta kyllä niillä ainakin pari kesää ajelee. Pehmeämpi seos tarkoittaa myös hiljaisuutta. Toivottavasti.
Tästä sarjasta maksoin viime viikolla 477€. Hinta oli mielestäni tosi edullinen Nokialaiseksi.

Edellisellä 9-5:lla(2.0t Wagon) ajelin yhden kesän Nokian NR-sarjalla ennen vaihtoa ja ne tuntuivat huomattavasti paremmilta= hiljaisemmat kuin alkuperäiset Pirellit.

Itse pidän hiljaisesta renkaasta.
Saab 9-5 Aero -05 Sedan
Tomppa95
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja Tomppa95 »

Joo, itellä on kans toi renkaiden hommaus edessä :cry:
Mulla oli kans misukat viime kesän alla ja en kyllä pitänyt niistä 8O
Urissa veteli niin p***sti ja kurveissa tuntu et linttaa alle. Tosin paineet
oli vaan 2,7 edessä ja 2,5 takana. Renkaat kokoa 225/45/17
juke
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja juke »

Jos renkaita ostaa, käyppä Rengas-online.com:ssa. Itse ostin juuri sieltä Aerooni renkaat. Vaihtoehtoja oli reilu 150. Hintaero Nokioissa oli jopa 300 ecuu verrattuna rengasliikkeen tarjoukseen. Renkaat tuli Saksasta viikossa kotiovelle. Allepano 30 euroa. :D
Vastaa Viestiin