Jaaha; on kyllä V6 ja puuttuu koko taukolämmitin?9-5T kirjoitti:Kiertovesipumpun syötössä vikaa eli jollei autosi ole esim. V6 lienee syynä vaihdettu ACC paneeli jonka ohjelmointi on tehty väärin eli taukolämmitin aktivoitu vaikka liittimestä puuttuu pumppu.freddy kirjoitti:Mitähän tarkoittaa vika koodi 1 19 ilmastointi laitteessa?
Vikakoodi 1 08
Re: Vikakoodi 1 19
Olihan siellä taas ratas karannut, tällä kertaa vasemmalta puolelta:
http://www5.brinkster.com/arilar/pics/Kuva372.jpg
http://www5.brinkster.com/arilar/pics/Kuva373.jpg
Vähän vasaraa ja taas toimii.
http://www5.brinkster.com/arilar/pics/Kuva372.jpg
http://www5.brinkster.com/arilar/pics/Kuva373.jpg
Vähän vasaraa ja taas toimii.
mistä löytyy tuon vian (1 08) aiheuttaja? miten on helpoin purkaa? kuskin puolen lämpötilan säätö ei toimi. purin hansikaslokeron ja sivumuovin pois. oikean puolen säätö toimi normaalisti mutta kuskin puolenmoottoria en löytänyt
NG9-5 vector Tid -11 9-5 1.9TiDS -06, 9-3ss tid vector, 900i -84(ehkämyynnissä),MB Viano
Vikakoodia 0-hymiö ei löydy mutta mahtanet tarkoittaa 08:aasaraan02 kirjoitti:mistä löytyy tuon vian (1 08) aiheuttaja? miten on helpoin purkaa? kuskin puolen lämpötilan säätö ei toimi. purin hansikaslokeron ja sivumuovin pois. oikean puolen säätö toimi normaalisti mutta kuskin puolenmoottoria en löytänyt
Eli 08 tarkoittaa joko oikeaa tai vasenta läppämoottoria, techillä näkevät kumpi on viallinen.
Jos sinulla ei toimi kuskin puolen lämpösäätö, on vika loogisesti kuskin puolen säädössä.
Eli: nappaat irti sen kuskinpuolen alasuojuslevyn jossa on diagnostiikkaliitin (ja liitin tietty irti), sitten näen siellä ainoastaan yhden moottorin, sen ilmaröörin vieressä (josta se juuri irrottamasi levy jakaa ilman kuskin jalkatilaan).
(Ja älä MISSÄÄN nimessä mene koskemaan siihen sen röörin sisällä olevaan neula-anturiin, maksaa nimittäin 120e Itselläni mokoma pääsi taittumaan kojelaudan purun yhteydessä ja oli uusittava).
Moottorin kuori on kiinni kahdella ristipäisellä ruuvilla, nappaat ne irti ja sitten irrotat moninapaliittimen.
Sitten irrotat suoja/kiinnityskuoren irti moottorista, ja sitten moottorin irti vaihdelaatikostaan, ja RUKOILET että moottorista olisi pärähtänyt akseli ulos.
Akselin ulostulemisen voi helposti todeta painamalla sitä sisään, (mokoma akseli pääsee tulemaan ulos moottorista noin 5mm ja silti se toimii, mutta kalibrointimittauksissa tulee herjaa).
Jos akseli ei ole tullut ulos, vika on silloin katkenneessa läppäakselissa kuten meikäläisellä (tai meikän tapauksessa ensin hajosi läppäakseli ja sitten moottori).
Kokeile käännellä sitä vihreää rajoitinvipua jonka tyveen moottorin(tai oikeammin vaihdelaatikon käyttöakseli) työnnetään, tuntuuko mitään vastusta, eli kuuluuko sitä käännellessä läpän sulkeutumisesta kuuluva "humps" -ääni? Jos on täysin tiedoton niin onhan ikävä rementti edessä
Mutta laita mulle vaikka yv:tä niin neuvon kyllä asiassa eteenpäin jos jotain jäi epäselväksi.
Edit: jos läppämoottorin akseli on tullut ulos, kannattaa uusia moottori, se ei tule pysymään kauaa sisällä, eikä uusi moottori maksa "kuin" 95e. Moottorin numero muuttuu jossain vaiheessa eli jonkimmoista päivitystä niihin on tehty.
Vikakoodi 22
Morjes kaikille!
Autoni (9-5 2.0t -00) ilmastointilaitteeseen on vaihdettu merkkiliikkeessä vastussarja (jokin tyyppivika tms.) ja paisuntaventtiilit (äänsivät sammuttamisen jälkeen pahasti). Nyt venttiilien vaihdon jälkeen auto on tehnyt tuota kalibrointia usein käynnistyksen yhteydessä. Vain yhden kerran on tullut vikakoodien lukumääräksi 1 ja vikakoodi 22, eli sivujen http://www.saab9-5.com/faq_acc.htm mukaisesti vika on:
22 This fault code means the ACC software is corrupt, this will require reflashing by a dealer using tech2
Most ACC systems will work normally with this code.
Mikä saa aikaiseksi tuon automaattisen kalibroinnin? Entä mikä tuon koodin 22 kertaluonteisesti? Voihan se sieltä vie tulla uudestaankin..
Autoni (9-5 2.0t -00) ilmastointilaitteeseen on vaihdettu merkkiliikkeessä vastussarja (jokin tyyppivika tms.) ja paisuntaventtiilit (äänsivät sammuttamisen jälkeen pahasti). Nyt venttiilien vaihdon jälkeen auto on tehnyt tuota kalibrointia usein käynnistyksen yhteydessä. Vain yhden kerran on tullut vikakoodien lukumääräksi 1 ja vikakoodi 22, eli sivujen http://www.saab9-5.com/faq_acc.htm mukaisesti vika on:
22 This fault code means the ACC software is corrupt, this will require reflashing by a dealer using tech2
Most ACC systems will work normally with this code.
Mikä saa aikaiseksi tuon automaattisen kalibroinnin? Entä mikä tuon koodin 22 kertaluonteisesti? Voihan se sieltä vie tulla uudestaankin..
Ihan OT:na tuli mieleen, mutta onko tuota "taukolämmitystoimintoa" muissa kuin V6:ssa? Eli tarkoitan jäähdytysnesteen lämmön käyttämistä kabiinin lämmitykseen kun auto on jo sammutettu.
Joku kerta sitä testailin, niin toimiihan se vaikkei ihmeellisen pitkään pysty sitä lämpöä luovuttamaankaan.
Joku kerta sitä testailin, niin toimiihan se vaikkei ihmeellisen pitkään pysty sitä lämpöä luovuttamaankaan.
BMW 320dA Coupe LCI
Dieselissä on
Taukolämmitystoiminto löytyy ainakin dieseleistä. Omassa tosin lopetti toimintansa kun kiertovesipumppu kait porsi. Tai siis toimii vieläkin mutta vain lyhyen aikaa kun neste ei kierrä.
Aika kauan se puhalsi lämmintä silloin kun pumppu toimi. Ehti hyvin käydä kaupassa ja sai tulla lämpimään autoon.
Vikakoodiksi tuli 19.
Aika kauan se puhalsi lämmintä silloin kun pumppu toimi. Ehti hyvin käydä kaupassa ja sai tulla lämpimään autoon.
Vikakoodiksi tuli 19.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Vikakoodi 08 tuli kans tuossa eilen, pienen purkamisen jälkeen käteen tipahti tällainen palikka.
Ilmeisesti tuolta akselilta tipahtanu?
Täytyy yrittää purkaa sen verran että pääsee akseliin kiinni, jos korjaus sattuisi vaikka onnistumaan.
Ilmeisesti tuolta akselilta tipahtanu?
Täytyy yrittää purkaa sen verran että pääsee akseliin kiinni, jos korjaus sattuisi vaikka onnistumaan.
BMW 320dA Coupe LCI
Ja kyseinen palikka on siis ääriasentorajoitin ja rikkunut moottorin ja sitäkautta akselin liiallisen liikkeen seurauksena. Nyt siis keltainen akselin yhdyskappale moottoriin on rikki
Ei kai auta kuin mennä tiskiltä hakemaan koko osakokonaisuus ja varata viikonloppu taisteluun kojiksen kanssa
Ei kai auta kuin mennä tiskiltä hakemaan koko osakokonaisuus ja varata viikonloppu taisteluun kojiksen kanssa
BMW 320dA Coupe LCI
Kyseisen palan kyllä huomasin toisen saabistin huomiosta, mutta näemmä sitä saa ostaa noinkin edulliseen hintaanmike kirjoitti:Olethan vilkaissut linkissä olevaa sivustoa?
http://www.saabservices.com/9-5%20AC.htm
Onkohan jollakin kokemusta tuosta, että uskaltaako harkita?
BMW 320dA Coupe LCI
Liitytäämpä samaan vikakoodi kerhoon..Ja kyseinen palikka tipahti kunAC kirjoitti:Vikakoodi 08 tuli kans tuossa eilen, pienen purkamisen jälkeen käteen tipahti tällainen palikka.
purki muoveja pois..
Hintaa palikalla sikamaiset 25.60€
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99