Turhaa siis pilata ne kesäajolla, jos pintaa vielä löytyy..saab87 kirjoitti:no hitsiTri-Lo kirjoitti:Jos ei ajo-ominaisuuksista piittaa hevosen kakkaakaan niin kai ne menee..(Olen joskus kokeillut enkä takuulla ajattelisikaan enää pilata autoa sillä tavalla)
mitähä sitä si tekis.. yllättävän hyvä pito noissa kyl kitkoiks on... pitänee miettii tarkemmi sit
kelpaako kitkat kesärenkaiksi`?
jepBreadfan86 kirjoitti:Kyllä multa saattais irrota nuo toiset kesärenkaat vanteineen. Kyseessä siis peltivanteet ja käytetyt renkaat. Ei uudet, mutta ajanevat asiansa. Kahdessa enemmän pintaa ja kahdessa vähän vähemmän. Uudet kyllä maksaa mansikoita.saab87 kirjoitti:miulla oo mitää muuta ku nuo mitkä tuossa on allaBreadfan86 kirjoitti:Mulla olis täs pientä valinnan vaikeutta, kummat kesänakit alle laittais, kun vain yks auto on toimintakunnossa.
Onkos Hanna sulla monetko vanteet? Mulla rupiaa noita vanteita ja renkaita olemaan liikaa.
Jos tuo sun autos on '87 niin käsijarru varmaankin ottaa etupyöriin?
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
-
Pekka Valtanen
- "Hirsch"
- Viestit: 789
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
Sinulla on vapariautomaatti ja Tri-Lolla turbohirmu. Pidon tarpeessa on pieni ero. Rauhallinen ja ennakoiva ajotapa tasoittaa isojakin eroja renkaissa. Eikä niissä voi olla huonompi pito kuin nastarenkaalla jääpolanteisella tiellä, ja sillä tavalla ajellaan kuitenkin kuukausitolkulla.saab87 kirjoitti:no hitsiTri-Lo kirjoitti:Jos ei ajo-ominaisuuksista piittaa hevosen kakkaakaan niin kai ne menee..(Olen joskus kokeillut enkä takuulla ajattelisikaan enää pilata autoa sillä tavalla)
mitähä sitä si tekis.. yllättävän hyvä pito noissa kyl kitkoiks on... pitänee miettii tarkemmi sit
Valinnan taloudellisuus riippuu ajokilometreistä. Kolmen Borg Warner -vaihteisen Saabin kokemuksella arvioisin raskaasti pyörivän talvirenkaan vaativan 0,5-1 litraa enemmän bensaa satasella kuin kevyesti rullaavan kesärenkaan. Eli 10 000 km:lla maksaisi säästäminen 50-100 euroa. Ja kesärenkaassa kaupan päälle tulisi asiallisempi ja miellyttävämpi käytös.
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
selväPekka Valtanen kirjoitti:Sinulla on vapariautomaatti ja Tri-Lolla turbohirmu. Pidon tarpeessa on pieni ero. Rauhallinen ja ennakoiva ajotapa tasoittaa isojakin eroja renkaissa. Eikä niissä voi olla huonompi pito kuin nastarenkaalla jääpolanteisella tiellä, ja sillä tavalla ajellaan kuitenkin kuukausitolkulla.saab87 kirjoitti:no hitsiTri-Lo kirjoitti:Jos ei ajo-ominaisuuksista piittaa hevosen kakkaakaan niin kai ne menee..(Olen joskus kokeillut enkä takuulla ajattelisikaan enää pilata autoa sillä tavalla)
mitähä sitä si tekis.. yllättävän hyvä pito noissa kyl kitkoiks on... pitänee miettii tarkemmi sit
Valinnan taloudellisuus riippuu ajokilometreistä. Kolmen Borg Warner -vaihteisen Saabin kokemuksella arvioisin raskaasti pyörivän talvirenkaan vaativan 0,5-1 litraa enemmän bensaa satasella kuin kevyesti rullaavan kesärenkaan. Eli 10 000 km:lla maksaisi säästäminen 50-100 euroa. Ja kesärenkaassa kaupan päälle tulisi asiallisempi ja miellyttävämpi käytös.
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24861
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
mites vertailuun:
pintaa samanverran kaikissa:
uudet pinnatut halparenkaat,vanhat talvirenkaat joista nastat nypitty pois vai kitkarenkaat.... !
no joo suvi kumit ostetaan ,meen maanantaina rengaskaupoille transetin takaluukkulle........ varmaan ihan laatukamaa...
pintaa samanverran kaikissa:
uudet pinnatut halparenkaat,vanhat talvirenkaat joista nastat nypitty pois vai kitkarenkaat.... !
no joo suvi kumit ostetaan ,meen maanantaina rengaskaupoille transetin takaluukkulle........ varmaan ihan laatukamaa...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
meverkko
- "Hölösuu"
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Voisin vertailuun sanoa että ei mitään eroa...nalleolut kirjoitti:mites vertailuun:
pintaa samanverran kaikissa:
uudet pinnatut halparenkaat,vanhat talvirenkaat joista nastat nypitty pois vai kitkarenkaat.... !
no joo suvi kumit ostetaan ,meen maanantaina rengaskaupoille transetin takaluukkulle........ varmaan ihan laatukamaa...
Mutta niille jotka väittivät Misukan kitkan lisäävän kulutusta niin voin sanoa että ei lisää. yhdet Maxi-Icet loppuun ajaneena voin sanoa että vie ihan saman kuin kesärengaskin. Ja ovat hiljaisemmat kuin Nokian NRH2 tai Bridgestone Potenza. Jännä ääni lähtee Maxi-Icesta kiihdyttäessä, viheltävä suhina. Ekan kerran kun olivat alla niin säikähdin että laakeri alkoi ääntämään.
Kitkoilla on löysä ajettava, eli hakee koko ajan linjaa. Ääritilanteissa helposti yliohjautuva, eikä siedä vesiliirtoa kovinkaan hyvin. Kyllä niillä pärjää mutta ei ne hyvät ole.
Tiedän kokemuksesta koska tulihan niillä syksyllä ja keväällä ajettua asfaltilla ihan riittävästi.
Saab 9-3 SC 1,9TiD -09
Saab 9-5 2,3T -07
Saab 900S -92
H-D Road King -03
Nikon @ http://ralli.verkkonen.net #1474
Saab 9-5 2,3T -07
Saab 900S -92
H-D Road King -03
Nikon @ http://ralli.verkkonen.net #1474
-
Rommitommi
- "Hölösuu"
- Viestit: 2742
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
En kyllä ite ajelis kesää kitkoilla.
Kokemuksia 5tkm Nokian Q kitkoilla S40:n alla.
Märkäpito aivan järkyttävän huono, eikä kovin kehuttava kuivallakaan. No ainakin tuns ajavansa ku jenkkisarjassa, kun joka mutkassa renkaat vinku ja päät käänty
Kertoneekohan myös jotain ajotyylistä
Kyllä ne on kesärenkaat, jotka on kesäks tarkotettu. Ajonautinto menee pilalle ihan kunnolla tollasilla
Kokemuksia 5tkm Nokian Q kitkoilla S40:n alla.
Märkäpito aivan järkyttävän huono, eikä kovin kehuttava kuivallakaan. No ainakin tuns ajavansa ku jenkkisarjassa, kun joka mutkassa renkaat vinku ja päät käänty
Kyllä ne on kesärenkaat, jotka on kesäks tarkotettu. Ajonautinto menee pilalle ihan kunnolla tollasilla
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Juurikin näin, pysyy rengas/vannesarjatkin järjestyksessä.saab87 kirjoitti:selväPekka Valtanen kirjoitti:Sinulla on vapariautomaatti ja Tri-Lolla turbohirmu. Pidon tarpeessa on pieni ero. Rauhallinen ja ennakoiva ajotapa tasoittaa isojakin eroja renkaissa. Eikä niissä voi olla huonompi pito kuin nastarenkaalla jääpolanteisella tiellä, ja sillä tavalla ajellaan kuitenkin kuukausitolkulla.saab87 kirjoitti: no hitsimitähä sitä si tekis.. yllättävän hyvä pito noissa kyl kitkoiks on... pitänee miettii tarkemmi sit
Valinnan taloudellisuus riippuu ajokilometreistä. Kolmen Borg Warner -vaihteisen Saabin kokemuksella arvioisin raskaasti pyörivän talvirenkaan vaativan 0,5-1 litraa enemmän bensaa satasella kuin kevyesti rullaavan kesärenkaan. Eli 10 000 km:lla maksaisi säästäminen 50-100 euroa. Ja kesärenkaassa kaupan päälle tulisi asiallisempi ja miellyttävämpi käytös.jospa sitten ajais noilla viel enstalvenki ja ottas kesäks oiset
No se on kyllä totta, että kitkat kuluu vähä nopeempaa kuin kesärenkaat. Itellä ei ainakaan mitään "sulamisia" oo tapahtunut.nalleolut kirjoitti:pintaa samanverran kaikissa:
uudet pinnatut halparenkaat,vanhat talvirenkaat joista nastat nypitty pois vai kitkarenkaat.... !
Kerran ajelin vanhat talvirenkaat loppuun, joissa oli nastat nypitty, ne oli isoäänisemmät kuin uudet, nastalliset talvirenkaat, jotka laitoin syksymmällä.
Jos noista kolmesta pitäisi valita niin ja samanhintaisia olisivat vielä niin ottaisin pinnatut alle. Kaikki aina puhuu, että ne halkeilee, räjähtelee, hajoilee 100% varmasti. Onpa noita ollut itellä ja tutuilla, kellään en tiedä vielä hajonneen. Ei niin hyvät kuin laaturenkaat mutta ajaa niilläkin.
Täytyyhän se ajatella, että vaikka laittaa mitkä noista laittaakin ja vaikka ajo-ominaisuudet taikka turvallisuus on heikompi niin ainahan sen voi ottaa huomioon ajotyylissä kun tietää vaaran esimerkiksi vesisateella.
Ittellä on ollut monta kertaa nypityt nastarenkaat kesällä rahapulan takia, ja ei niillä mitään varsinaisia ongelmia ole ollut, mutta vetelät ne on. Tainnut kaikki sarjat olla hakkapeliitta 1:siä. Nyt kun bridgestonen kitkat niin kyllä ne kuivallakin asvaltilla sutii, mutta on ne paremmat kuin nypityt nastakumit. Yllätyin kyllä kuinka hyvin nuo pitää talvioloissa, kun ovat kuitenkin jo aika sileät.
Mutta jos ostaan lähtee, niin ennen suosisin halpisrenkaita kuin pinnattuja/kitkoja. Isällä muutama sarja ollut pinnattuja niin osa ollut oikeinkin hyviä, osa taas rungosta loppu- tärisee ja huojuu.
Käytettyjä merkkikesärenkaitakin saa välillä aikas halvalla kun lukee pörssiä tarkkaan. Harmi vaan kun 17" aluja ei tunnu löytyvän hyvällisiä, ei auta kuin ostaa uudet.
Mutta jos ostaan lähtee, niin ennen suosisin halpisrenkaita kuin pinnattuja/kitkoja. Isällä muutama sarja ollut pinnattuja niin osa ollut oikeinkin hyviä, osa taas rungosta loppu- tärisee ja huojuu.
Käytettyjä merkkikesärenkaitakin saa välillä aikas halvalla kun lukee pörssiä tarkkaan. Harmi vaan kun 17" aluja ei tunnu löytyvän hyvällisiä, ei auta kuin ostaa uudet.
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
#2742
ng900 Turbo
-
Tasapaino akseli
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Joo ne on kitkat välimallin ratkaisut niin talvella kuin kesälläkin.. Tuli auton matkassa kitkat mutta ovat ensimmäisen ja viimeisen talven minulla käytössä. ehkä käyttäisin sitten kitkoja jos ajaisin muutaman tuhannen vuodessa. tämänkin talven aikaan kerennyt olla jo sellaisia kelejä että kitkat olivat todella mitään tekemättömät ns talvirenkaina.. no nyt jo tosin alkaa olla kitkat aika finaalissa kun kerennyt olla jo asfaltissa kitkakerrointa sen verran et kihdytyksissä kun pito on irronnut hävinnyt pinta aika helposti. 
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
-
Pekka Valtanen
- "Hirsch"
- Viestit: 789
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
Henkilökohtainen valintani olisi vanhat nastattomat talvirenkaat, joilla ajaisin kevään karkealla asfaltilla ja säästäisin rahaa, jotta voisin ostaa kunnon kesärenkaat juhannukseen mennessä. Silloin vanhoista talvirenkaista raskii luopua.nalleolut kirjoitti:mites vertailuun:
pintaa samanverran kaikissa:
uudet pinnatut halparenkaat,vanhat talvirenkaat joista nastat nypitty pois vai kitkarenkaat.... !
Uudet renkaat ovat aina useamman vuoden riesa tai ilo niiden laadusta riippuen. Jos olen ostanut halvat, mutta ikävät renkaat, en kuitenkaan raskisi luopua niistä ennen kuin ne ovat kuluneet loppuun. Ja siinä sitten kärsisin hetken nuukuudesta vuosikausia.
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03