9000 katkoo käydessä

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Vesa
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Pe Heinä 22, 2005 17:14
Paikkakunta: Raasepori

9000 katkoo käydessä

Viesti Kirjoittaja Vesa »

Vuoden 1997 9000 CSE 2.3 katkoo, kun antaa sille kierroksia. Mistähän sitä nyt lähtisi etsimään vikaa? Joku veikkasi sytytysyksikköä (200€), mutta se kuulemma rikkoontuessaan pamahtaa täydellisesti. Ongelma ei sinänsä ajoa haittaa, mutta ei mielestäni kuitenkaan kuulu asiaan.

Miksiköhän auton minulle myynyt mies väitti, että autossani on 230 hp, vaikka rekisteriote väittää toista. Auto on siis Jubilee-malli. Kuka kertoisi totuuden? 200 vai 230?
Ciswami
"Aero"
Viestit: 340
Liittynyt: Pe Marras 25, 2005 19:01
Paikkakunta: Villähde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ciswami »

tulpat milloin uusittu? Missä tilanteessa auto pätkii? Voimakkaasti kiihdyttäessä tms?
Tehoista: Voihan autossa olla se 230hv. Kysy myyjältä, miten tehoa on nostettu. Esim. auton ohjelmiston vaihdolla voidaan saada tehonnousu aikaan.
Honda Accord 2.2 CTDI-i Executive X 2006
VW Polo 1.4 Firstline 2002
BMW 320i E30
Ski-Doo Renegade MX-Z 1000cc
MB W126.022 (kesäauto)
9000 2.3T 1993 (isän)
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Mulla tuo pätkytys johtui Boschin tulpista (uudet oli, n-200km ajetut) Iki vanhat NGK:t paikalleen ja vika hävisi.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Ciswami
"Aero"
Viestit: 340
Liittynyt: Pe Marras 25, 2005 19:01
Paikkakunta: Villähde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ciswami »

Vesan kuvailema oire minulle tulleessa YV:ssä:

"Kun antaa vaihde vapaalla moottorille kierroksia, esim 1800rpm, käynti katkoo. Joskus kiihdyttäessä (vaikka 70-90km/h) auto kiihtyy ikäänkuin "aaltoilemalla". Tulpat on uusittu ja edellisetkään eivät olleet vanhat. Silti ongelma on koko ajan ollut olemassa. Joku on joskus epäillyt letkuvuotoa tms... Mutta miten sytytysyksikkö?"

mitenhän se jpjk nimimerkin kampiakselin asennontunnistin oireili olleessan rikki? Hetki haetaan...
Honda Accord 2.2 CTDI-i Executive X 2006
VW Polo 1.4 Firstline 2002
BMW 320i E30
Ski-Doo Renegade MX-Z 1000cc
MB W126.022 (kesäauto)
9000 2.3T 1993 (isän)
Painkiller
"Ruisku"
Viestit: 140
Liittynyt: La Helmi 12, 2005 15:08
Paikkakunta: KEMI

Viesti Kirjoittaja Painkiller »

Sama 'vika' täällä!

Lieköhän tuo luettavissa jo ominaisuudeksi...
Saabit myyty pois, uutta hakemassa.
ex 99x2kpl, 900x2kpl,900 Cab, 9000Aero....
fbl364
"Turbo"
Viestit: 268
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2005 14:03
Paikkakunta: Espoo

Veikkaan myöskin suorasytkäkasettia...

Viesti Kirjoittaja fbl364 »

Minulla ei pamahtanut kokonaan, joten yksilöllisiä vikojakin on. ajoin melko pitkään viallisella sytkäkasetilla, koska toimi jotenkin siedettävästi normaaliajossa, mutta heti kun painoi kaasua esim. rampilla kiihdyttäessä alkoi yli 3500 kierrosta pätkimään ja vähän täristämään. selvisi, että yksi puolista oli täysin kuiva ja öljyt pihalla (vanha malli jossa öljyeristeiset puolat). Koska oli kpl-hinta niin kova, päätin ostaa romikselta käytetyn 80€ uuden mallisen. Toiminut loistavasti näihin päiviin eli yli 15 000km vaihdon jälkeen.
Painkiller
"Ruisku"
Viestit: 140
Liittynyt: La Helmi 12, 2005 15:08
Paikkakunta: KEMI

Viesti Kirjoittaja Painkiller »

Uusi sytkäkasetti ja uudehkot NGK:n tulpat. Eikä toiminut paremmin edelliselläkään sytkäkassulla (ennen poksahdusta) eikä myöskään vanhoilla tulpilla.
Saabit myyty pois, uutta hakemassa.
ex 99x2kpl, 900x2kpl,900 Cab, 9000Aero....
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: 9000 katkoo käydessä

Viesti Kirjoittaja jpjk »

Vesa kirjoitti:Vuoden 1997 9000 CSE 2.3 katkoo, kun antaa sille kierroksia. Mistähän sitä nyt lähtisi etsimään vikaa? Joku veikkasi sytytysyksikköä (200€), mutta se kuulemma rikkoontuessaan pamahtaa täydellisesti. Ongelma ei sinänsä ajoa haittaa, mutta ei mielestäni kuitenkaan kuulu asiaan.
Joo ei se sytkäkasetti välttämättä kerralla paukahda. Itselläni on kontissa varalla vanha kasetti, jossa on yksi puola halki. Kyllä sillä ajaa, joskin kaasu pohjassa hieman rykii eikä ota täysiä kierroksia. Kannattaa ihan ekana vaihtaa tulpat oikeisiin NGK ja jos ei auta, niin kokeilla toisella kasetilla (niitä saa lainaan foorumitutuilta). Jos tämäkään ei auta, niin sitten luetuttamaan vikakoodit Laakkoselle tms Saab-huoltoon. Saabin huollossa vaan maksaa 37e/kerta kun siellä käy =)

Tuosta Ciswamin mainitsemasta kampiakselin asentotunnistimesta: joo se kyllä pätki korkeimmilla kierroksilla kylmänä, mutta pätki myös lyhyilläkin. Auto oli täysin ajokelvoton kylmänä (ryki todella pahasti ja repäs vielä toisen hydraulityynyn mukanaan).

Tulpat ekana ja sen jälkee DI-kasetti vaihton. Tarkista muutenkin DI-kasetin kunto päällipuolisesti, mutta ÄLÄ KÄÄNNÄ YMPÄRI LÄMPIMÄNÄ, tai sulla on entinen kasetti (puolaöljyt tms valuvat väärään paikkaan tjsp).
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Re: 9000 katkoo käydessä

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

jpjk kirjoitti:
Vesa kirjoitti:Vuoden 1997 9000 CSE 2.3 katkoo, kun antaa sille kierroksia. Mistähän sitä nyt lähtisi etsimään vikaa? Joku veikkasi sytytysyksikköä (200€), mutta se kuulemma rikkoontuessaan pamahtaa täydellisesti. Ongelma ei sinänsä ajoa haittaa, mutta ei mielestäni kuitenkaan kuulu asiaan.
Joo ei se sytkäkasetti välttämättä kerralla paukahda. Itselläni on kontissa varalla vanha kasetti, jossa on yksi puola halki. Kyllä sillä ajaa, joskin kaasu pohjassa hieman rykii eikä ota täysiä kierroksia. Kannattaa ihan ekana vaihtaa tulpat oikeisiin NGK ja jos ei auta, niin kokeilla toisella kasetilla (niitä saa lainaan foorumitutuilta). Jos tämäkään ei auta, niin sitten luetuttamaan vikakoodit Laakkoselle tms Saab-huoltoon. Saabin huollossa vaan maksaa 37e/kerta kun siellä käy =)

Tuosta Ciswamin mainitsemasta kampiakselin asentotunnistimesta: joo se kyllä pätki korkeimmilla kierroksilla kylmänä, mutta pätki myös lyhyilläkin. Auto oli täysin ajokelvoton kylmänä (ryki todella pahasti ja repäs vielä toisen hydraulityynyn mukanaan).

Tulpat ekana ja sen jälkee DI-kasetti vaihton. Tarkista muutenkin DI-kasetin kunto päällipuolisesti, mutta ÄLÄ KÄÄNNÄ YMPÄRI LÄMPIMÄNÄ, tai sulla on entinen kasetti (puolaöljyt tms valuvat väärään paikkaan tjsp).
Jaa että ei saa lämpimänä kääntää ympäri kasettia ??? mistä moinen on tullut, ite oon kääntäny varmaan 100 kertaa kuumana kasetin ylosalasin ja tehnyt hommat. Edelleen kasetti pelaa eikä ongelmia ole ollut. Henkimaailman asioita :roll:
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: 9000 katkoo käydessä

Viesti Kirjoittaja jus »

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin