Muistatteko vielä Nokian HKPL 4 myyntiä käytettyinä?
Muistatteko vielä Nokian HKPL 4 myyntiä käytettyinä?
Tänään törmäsin mielenkiintoiseen seikkaan, kun kävin kuikuilemassa tonnariaeron perään MB-Mobilen hallilla Kokkolassa. Lähes joka autossa oli Nokian HKPL 4 renkaat ja kas kas... käytetyn näköisiä olivat ja joistakin puuttui nastoja, toisiin oli laitettu irronneiden tilalle normaalinastoja neliskanttisten sijaan. Lieneekö tässä hyödynnetty sitä viime talven takuurengaskasaa? Ei siinä mitään, hyviä renkaita ovat ja varmasti parempia, kuin firman aikaisemmin käyttämät pinnoitetut. Muutamassa autossa näkyi jopa ihan uutukaisia Nokian NRW kitkoja.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Muistatteko vielä Nokian HKPL 4 myyntiä käytettyinä?
http://www.vahinkopalvelu.fi/ Tämä pulju myö ainakin joskus kakkos laatuisia renkaita joista puuttui nastoja.G-mies kirjoitti:Tänään törmäsin mielenkiintoiseen seikkaan, kun kävin kuikuilemassa tonnariaeron perään MB-Mobilen hallilla Kokkolassa. Lähes joka autossa oli Nokian HKPL 4 renkaat ja kas kas... käytetyn näköisiä olivat ja joistakin puuttui nastoja, toisiin oli laitettu irronneiden tilalle normaalinastoja neliskanttisten sijaan. Lieneekö tässä hyödynnetty sitä viime talven takuurengaskasaa? Ei siinä mitään, hyviä renkaita ovat ja varmasti parempia, kuin firman aikaisemmin käyttämät pinnoitetut. Muutamassa autossa näkyi jopa ihan uutukaisia Nokian NRW kitkoja.
Matti
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Jos renkaiden kylkeen oli polttoleimattu SCRAP, niin sittenhän ovat melko varmasti niitä "takuu"renkaita.
Mitenköhän hyvin mahtaa jälkiasennetut nastat pysyä?
Ihan hyvin noilla SCRAP-renkailla ajelee ilman nastojakin, yhdessä pyörässä on vielä joitakin kymmeniä nastoja, muissa huomattavasti vähemmän. En ole saanut aikaiseksi vielä vaihtaa tälle talvelle oikeita talvirenkaita alle, kun välikausipyörilläkin tonttu menee hyvin
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=11807
Mitenköhän hyvin mahtaa jälkiasennetut nastat pysyä?
Ihan hyvin noilla SCRAP-renkailla ajelee ilman nastojakin, yhdessä pyörässä on vielä joitakin kymmeniä nastoja, muissa huomattavasti vähemmän. En ole saanut aikaiseksi vielä vaihtaa tälle talvelle oikeita talvirenkaita alle, kun välikausipyörilläkin tonttu menee hyvin

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=11807
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Muistatteko vielä Nokian HKPL 4 myyntiä käytettyinä?
Näitä nokian nrw-kitkoja ei ole tarkoitettu Suomen markkinoille vaan ovat keski-Euroopan malleja, eli korkeampi nopeusluokka --> huonompi pito.G-mies kirjoitti: Muutamassa autossa näkyi jopa ihan uutukaisia Nokian NRW kitkoja.
Matti
Eräs toinenkin pulju Kokkolassa (paikalliset voi arvata mikä) myi näitä nokian kitkarenkaita, joita ei ole Suomen hinnastoissa.
Niistä muuten taitaa puuttua Suomessa vaadittavat hyväksynnätkin.

Kävinpä muutes ihan huvikseen tarkistamassa nuo renkulat... SCRAP leimat on jokaisessa...
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Kysäisinpä Nokialta noista Scrap-leimoista:
Tervehdys Nokialta
DA leima tarkoittaa toisen laatuluokan rengasta, eli renkaassa on visuaalinen vaiva
joka on tarkastuksessa tehtaalla havaittu ja täten rengas luokiteltu kakkosluokkaan.
SCRAP merkintä on poltettu vakuutusyhtiön Nokian Renkailta lunastamien renkaiden
sivupintaan. Renkaissa on vialliset nastat jotka tulevat käytössä katkeamaan.
Terveisin :
Matti Morri
Päällikkö
Tekninen Asiakaspalvelu
Nokian Renkaat Oyj
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Törkeetä laitta tuollaisia renkaita vaihtoaututoihin liikkeessä! Voi olla todella vaarallisisia kun auton ostaja luulee alla pyörivän huippurenkaat. Kyllä pitäisi pistää haukkumis maili tuollaiselle autoliikkeelle.Svc kirjoitti:Kysäisinpä Nokialta noista Scrap-leimoista:
Tervehdys Nokialta
DA leima tarkoittaa toisen laatuluokan rengasta, eli renkaassa on visuaalinen vaiva
joka on tarkastuksessa tehtaalla havaittu ja täten rengas luokiteltu kakkosluokkaan.
SCRAP merkintä on poltettu vakuutusyhtiön Nokian Renkailta lunastamien renkaiden
sivupintaan. Renkaissa on vialliset nastat jotka tulevat käytössä katkeamaan.
Terveisin :
Matti Morri
Päällikkö
Tekninen Asiakaspalvelu
Nokian Renkaat Oyj
Groovy whistler
Nykyisin: BMW 540i E34 manual
Nykyisin: BMW 540i E34 manual
Kaikilta Euroopassa käytettäviltä renkailta vaaditaan myös E-hyväksyntä.Mimmi kirjoitti:Talvirenkailta vaaditaan M+S-merkintä, ei muuta.
Aina silloin tällöin, joku yritteliäs tuo esim kaukoidästä tai vaikkapa etelä-Afrikasta renkaita, joilta puuttuu ao. hyväksynnät.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21