T25 -> T25/T28

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
jakob85
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: Pe Tammi 09, 2004 17:40
Paikkakunta: Köyliö

T25 -> T25/T28

Viesti Kirjoittaja jakob85 »

Ajattelin virittää vähän tota öljyä sylkevää tonnarin turboa muuttamalla sen hybridiksi T25/T28:ksi. Eikö tämä ole täysin plug and play-ahdin menee sinne mistä otinkin ilman muutoksia. Ja sitten hinnasta olen saanut tarjouksen, että
500€ vien ahtimen korjaamoon, jossa he vaihtavat T28:sin kompurapuolen siihen. Onko paha hinta siis sisältää tuon T28:sin.
Seat Cordoba TDI -03
Ciswami
"Aero"
Viestit: 340
Liittynyt: Pe Marras 25, 2005 19:01
Paikkakunta: Villähde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ciswami »

No jos reilulla parilla sataa lisää saa UUDEN TDO4 mitsun ahtimen (sama kuin Aerossa), niin laske siitä... 8) 8O
Honda Accord 2.2 CTDI-i Executive X 2006
VW Polo 1.4 Firstline 2002
BMW 320i E30
Ski-Doo Renegade MX-Z 1000cc
MB W126.022 (kesäauto)
9000 2.3T 1993 (isän)
jakob85
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: Pe Tammi 09, 2004 17:40
Paikkakunta: Köyliö

Viesti Kirjoittaja jakob85 »

Mitsun ahtimellehän joutuu tekemään muutoksia, jos vaihtaa T25:sen tilalle. Ja taitaa toi hybridi sopia paremmin omaan käyttöön. Saako jostain mitsun 200€?
Viimeksi muokannut jakob85, Pe Huhti 07, 2006 08:43. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Seat Cordoba TDI -03
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Ciswami kirjoitti:No jos reilulla parilla sataa lisää saa UUDEN TDO4 mitsun ahtimen (sama kuin Aerossa), niin laske siitä... 8) 8O
Jos luit tarkkaan niin 200€ lisää on 500€ + 200€ = 700€.

Toki tuossa hybridissä on vähemmän työtä asennuksessa, kun kaikki vesi ja öljyputket sopii suoraan. Mitsuun joutuu vaihtamaan lähestulkoon kaikki ja putket eivät ole ihan ilmaisia.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
jakob85
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: Pe Tammi 09, 2004 17:40
Paikkakunta: Köyliö

Viesti Kirjoittaja jakob85 »

Joo sori iski lukihäiriö. Kyl taidan tuon T25/T28:sin hankkia, kun en jaksaisi tehdä muutos töitä. On ihan tarpeeksi hommia tossa tonnarissa muutenkin.
Seat Cordoba TDI -03
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Jos budjettiratkaisua haet, niin tuo T25/28 on ihan ok vaihtoehto. Pakopuoli jää tosin ahtaaksi, mutta jos et ihan kauheita tehoja tavoittele, niin kyllä sekin toimii. Nimimerkillä Turbo Sensonic on tuollainen hybridi NGsatkussaan ja on ollut ilmeisesti ihan tyytyväinen toimintaan.

Täydellinen T28 olisi ollut jo mukava päivitys vanhan T25 tilalle, mutta hinta taitaa nousta liikaa. T28 on ihan suoraan passeli T25 tilalle. GT sarjan ahtimissa joutuu jotain pkkujippoja tekemään esim pakopuolelle. Vesi ja öljypuoli sopii suoraan. Aiheesta on runsaasti keskusteltu aikaisemminkin, joten HAKU-namiskalla löytyy paljon tietoa.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Vastaa Viestiin