Viime aikoina porukka on kovasti halunnut poistaa TCS:ää autoistaan ja kammoksuu muutoinkin ko. laitetta. Nyt on pari viikkoa ollut laina-auto alla ja entinen mielipiteeni tulee taas mieleen.
Eli automaatin kaverina on todella hyvä kapistus. Laitteen hyöty tulee hyvin esille kun mennään umpihankeen tai reilumpaan sohjoon - esim. keväällä sulava, talven aikana huonosti kolattuun pihaan. Autoa on yksinkertaisesti mahdoton saada jumiin Tällä autolla ajoin myös yhden talven kokonaan ja yli 70km/h nopeuksissa ainakin tuntui kovin vakaasti menevän kiihdytyksissä.
Kerran olen kokeillut manuaali tonnarissa TCS:sää ja tuntui kyllä aivan järkyttävälle kapistukselle.
Molemmissa tapauksissa autona on 2.3T -92. Nyt tulossa olevaan -97 automaattiinkin olisin TCS:sän huolinut.
Ihan vaan mielipide...
EDIT: Asiavirhe poistettu.
Viimeksi muokannut suorsa, Pe Huhti 07, 2006 20:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
suorsa kirjoitti:Viime aikoina porukka on kovasti halunnut poistaa TCS:ää autoistaan ja kammoksuu muutoinkin ko. laitetta. Nyt on pari viikkoa ollut laina-auto alla ja entinen mielipiteeni tulee taas mieleen.
Eli automaatin kaverina on todella hyvä kapistus. Laitteen hyöty tulee hyvin esille kun mennään umpihankeen tai reilumpaan sohjoon - esim. keväällä sulava, talven aikana huonosti kolattuun pihaan. Autoa on yksinkertaisesti mahdoton saada jumiin Tähän lienee syynä se, että automaatissa hyödynnetään myös jarrua kun pyörä rupeaa sutimaan. Tätä toimintoa manuaaleissa ei ole. Tällä autolla ajoin myös yhden talven kokonaan ja yli 70km/h nopeuksissa ainakin tuntui kovin vakaasti menevän kiihdytyksissä.
Kerran olen kokeillut manuaali tonnarissa TCS:sää ja tuntui kyllä aivan järkyttävälle kapistukselle.
Molemmissa tapauksissa autona on 2.3T -92. Nyt tulossa olevaan -97 automaattiinkin olisin TCS:sän huolinut.
Ihan vaan mielipide...
Samaa mieltä automaattivaihteisen ASR:n (TCS) miellyttävyydestä. Myös jyrkästäkin mäestä pääsee sutimatta liikenteeseen. Loistojuttu.
Erimieltä taas siitä, että missä ne jarrut on luistoneston apuna...
Automaatissa ei ole, ja manuaalissa on! Siinä vaiheessa kun ollaan oikeasti jumissa pyörii automaatissa vapaa rengas.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
mestari kirjoitti:missähän se tcs on ja mitä sillä tekee? täysin outo ilmiö? onko lisävaruste vaiko peräti vakiona>
Lisävarustehan tuo TCS (lue luistonesto) eli sähkökäyttöinen kaasuläppä ja lootasta riippuen jarrut siinä tukena on.
Ja ihan hyvä ominaisuus toimiessaan, vaan itsellä ei oo noissa tonnareissa ikinä ollut, eikä tuu olemaan.
Keskustelu aaltoilee taas komeasti... Keillä on, puolustavat ja kenellä ei ole haukkuvat kilpaa...
Täysi paskahan se varmasti on kaikkien mielestä kenellä sellaista ei ole eikä sellaista ottaisi vaikka miljoona maksettaisiin. Niinpä niin...
Honda Accord 2.2 CTDI-i Executive X 2006
VW Polo 1.4 Firstline 2002
BMW 320i E30
Ski-Doo Renegade MX-Z 1000cc
MB W126.022 (kesäauto)
9000 2.3T 1993 (isän)