Myrkky kirjoitti:Ja kun putsaat kuitenkin jossain vaiheessa ruiskusuuttimia, niin niitä ei kuulemma saisi jyystää moisella varttia pidempään ainakaan. Kuluvat kuulemma p*skaksi..
Mikäs on oikea aine suuttimien putsaamiseen tuossa pesurissa? Ihanko vettä vai jotain jykevämpää?
Myrkky kirjoitti:Ja kun putsaat kuitenkin jossain vaiheessa ruiskusuuttimia, niin niitä ei kuulemma saisi jyystää moisella varttia pidempään ainakaan. Kuluvat kuulemma p*skaksi..
Mikäs on oikea aine suuttimien putsaamiseen tuossa pesurissa? Ihanko vettä vai jotain jykevämpää?
Riippunee laitteesta, mutta ihan puhtaalla kuumalla tislatulla vedellä minä olen pessyt.
Yleensäkin kaikkeen missä on huonosti veteen liukenevaa törkyä kannattaa käyttää kuumaa vettä. Toiset pesurit kuumentaa veden itse. Kuuma vesi on siitäkin hyvää että kappeleet kuivuvat nopeasti. Tislatussa vedessä taas ei kait ole muuta taikaa kuin että laite pysyy siistimmässä kunnossa, ei tule mineraalisakkaumia altaaseen kun laite kuitenkin ehtii kuivahtamaan käyttöjen välissä.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
9-5T kirjoitti:Voitin pesurin huutonetistä ja nyt myyjä tarjoaa pesuainetta pienipurkki 9,5€ tai iso 16€, mitä raati sanoo riittääkö vesi tai olisko pesuaine avuksi?
Itte otin myös tuon pesuaineen. Tuntuis olevan aika äkäistä ainetta ainakin hajun perusteella
Mamma kokeili koruihinsa tuota litkua, ja tuntui olevan erittäin tyytyväinen
Onkos kukaan kokeillut Konetiskiainetta.
Itse avasin sillä tukkeutuneet viemärit. Vaati runsaan huuhtelun, koska putkisto haisi kloorille pesun jäljiltä.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Firges9000 kirjoitti:Onkos kukaan kokeillut Konetiskiainetta.
Itse avasin sillä tukkeutuneet viemärit. Vaati runsaan huuhtelun, koska putkisto haisi kloorille pesun jäljiltä.
Pelaa, mutta kannattaa olla tarkkana mitä tavaraa sinne konetiskiaineeseen pistää lillumaan... on ehkä hieman liiankin äreetä ultraäänipesuriin.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
muistakaa ettei sillä pesurilla kannata pestä esim. mäntiä ja männäntappeja.
kaveri pesi ooppelista koneremontin yhteydessä männät ja tapit ultraäänipesurilla kone leikkas kiinni starttaus vaiheessa.
ja muuta syytä tuolle leikkautumiselle ei löytynyt kuin tuo pesuri..
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Itsehän suosisin pesuaineena ainakin suuttimille jotain ihan muuta kuin vettä, ennemminkin vettä sitovaa alkoholipohjaista... kuten vaikka bensiinimoottoreihin tarkoitettua jäänestoa. On meinaan hyvä aine elektroniikkaputsauksissa eikä ruostuta..
gls kirjoitti:muistakaa ettei sillä pesurilla kannata pestä esim. mäntiä ja männäntappeja.
kaveri pesi ooppelista koneremontin yhteydessä männät ja tapit ultraäänipesurilla kone leikkas kiinni starttaus vaiheessa.
gls kirjoitti:muistakaa ettei sillä pesurilla kannata pestä esim. mäntiä ja männäntappeja.
sillä pesurilla lähti vissiin öljy niin tarkoin puhtaaksi männistä ettei saanut ollenkaan voitelua starttauksessa. vaikka olivat kuulemma voidelleet öljyllä osat hyvin ennen kasausta..
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Jatkan tähän vanhaan viestiketjuun, kun otsikko on oikea.
Tuollaisen ultraäänipesurin hankkimista olen tässä harkinnut, mutta kiinnostaisi kuulla kokemuksia noista edullisemman pään vekottimista, katsoin että parin sadan hintaluokassa on 2-3l altaalla olevia pesureita, n. 150€ (sis. rahti) maksaisi 2l pesuri jonka on ultraäänitehoksi mainittu 70w ja lämmitystehoksi 50w, tekeekö tuollaisella mitään kaasuttimien yms. hilppeiden puhdistuksessa, vai kannattaako suosiolla tähyillä vähän isomman ja tehokkaamman härvelin perään?