Alustan pesu

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
agios
"Aero"

Alustan pesu

Viesti Kirjoittaja agios »

Jollakin varmaan on kokemusta noista huoltoasemien pesuista joissa on myös alustanpesu joissakin ohjelmissa mukana.Miten on homma toiminut ? Tuleeko puhdasta,siis suolasta ja särkeekö mitään alustasta tai jostain kun luulen että paineet on melkoiset.
make206
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja make206 »

Paineet eivät ole mitkään hirveän suuret, suuttimet kylläkin ovat pienet. Ei lähde massaukset eivätkä muut jos ovat ihan normaalisti kiinni. Tietenkin jos on pohjamassat siinä kunnossa että kädellä kopauttamalla putoavat niin sitten voivat irrota alustanpesussakin.
Pesuainetta ei yleensä tule alustan pesureista (meidän nykyinen laite WashTec pro+edellinen en muista + pari muuta missä olen käyttänyt), suuttimet ovat sijoiteltu suorakaitteen laidoille silleen että suihkut kattavat pääosin helmat ja puskurit. Moottoritila ei juuri kastu.
Näin ainakin meidän huoltsikalla rollossa...
agios
"Aero"

Viesti Kirjoittaja agios »

Hieno juttu. Kiitoksia,kysymyksessä on SS-05. Eiköhän se vielä pysy kasassa senkin jälkeen.
make206
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja make206 »

Näin kuvittelis, ainaki minun 96 on säilynyt yhtenä kappaleena aina :D
PelleP
Matalapaineturbo

Viesti Kirjoittaja PelleP »

make206 kirjoitti: Ei lähde massaukset eivätkä muut jos ovat ihan normaalisti kiinni. Tietenkin jos on pohjamassat siinä kunnossa että kädellä kopauttamalla putoavat niin sitten voivat irrota alustanpesussakin...
Moottoritila ei juuri kastu.
Varmaan massaukset pysyy. Mulla ainakin OGsatkun kanssa kokemuksia Vapaalan Nesteeltä (Vantaalla), että tulipahan konetilakin kylvetettyä alustapesussa. Vettä tuli ja reippaasti, tosin ei tuosta kai haittaakaan ollut.

Mitenlie, mahtaako alustapesun paineella päästä pallonivelten ja vetonivelten suojakumien ohi vettä? Itse olen huuhdellut autoni alapuolen viime ajat huoltoaseman pesuhallissa letkulla, ja tämäkin kyllä toimii. Kurat ja suolat lähtee, ei tarvi edes auton olla nosturilla. Lattianrajassa kun kyykkii, onnistuu ihan tarpeeksi hyvin.
Vihdin Pelle#2851
900i2,1-16 ImolaRed MadeInUki
Vastaa Viestiin