t8-kansi

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Mustang67
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: Ma Touko 17, 2004 20:11

t8-kansi

Viesti Kirjoittaja Mustang67 »

Joku osaa varmaan kertoa, mitä eroa on vapaasti hengittävän H-koneen ja t8:n kannella? Vai onko?
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Kaasarivaparissa(ainakin) imukanavissa kuristimet. Myös venttiileissä on eroja. Turbossa pakoventtiileissä natriumsisus, jotta lautanen välittäisi lämmön paremmin varteen.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Mustang67
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: Ma Touko 17, 2004 20:11

Viesti Kirjoittaja Mustang67 »

Kiitos vaan. Kysyin siitä syystä, että turbossa jäähdytysvesi on harmaata ja vaahtoista, l. öljyistä ja tallissa on vapaastihengittävän koneistettu kansi hyllyllä. Pakosarja on halki ja luultavasti kansikin.
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Tampereelta löytyy t8 kansi. :wink:
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1009
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja Sami »

Noi pakoventtiilit on aika arvokkaita T8:iin. Tuli vielä kertaalleen varmistettua koneistamolta ja saabilta. Eivät siis ole samoja, kuin 8V ruiskun venttiilit. Päädyin sitten minäkin hankkimaan kokonaisen T8 kannen, enkä vaivautunut hankkimaan uusia venttiileitä palaneiden tilalle.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Käsittääksein iivarin kansi on sama, kuin t8:n. Jos hyllyssä on valmiiks läjätty kansi, kannattaa venttiilivälykset säätää turbon spekseihin. Ne on hiukan isommat, kuin vaparissa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Mustang67
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: Ma Touko 17, 2004 20:11

Viesti Kirjoittaja Mustang67 »

Kiitos vaan tiedoista, niitä tarvitaan.
Kari Leino myi minulle Lux:iin täydellisen koneen. Kaikkine apulaitteineen, pakosarja, turbo, siis aivan täydellinen kone.
Nyt saan vanhasta tehtyä ysiysiin viimeinkin uuden koneen.
#1243
Vastaa Viestiin