Aeron T5-boxi 2.3 lpt:oon

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
samurai23
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: To Tammi 26, 2006 22:19
Paikkakunta: Rauma

Aeron T5-boxi 2.3 lpt:oon

Viesti Kirjoittaja samurai23 »

Eli miten on, käykö -96-mallisen aeron boxi vuoden 94 2.3t autoon?

Aerossa ajonesto, lpt:ssä käsittääkseni ei. (hälytin on, mutta ei kauko-ohjaimia, joten pois päältä. Avaimella lähtee aina käymään...)

Lpt on automaatti, tunnistaako boxin tämän vai onko eri versiot?

Mitä muita esteitä?

Magneettiventtiili on laitettava toki ja letkut siihen. Saako siis näilllä täyttä painetta?

T: Samu
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »


9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1334
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja patu »

HUH!!! onneksi ei tullu ostettuu viime keväänä oli vm. 93 2.3T boxi myynnis.... 250e
8O
Oisin ostanut jos oisin saanut varmuuden sopivuudesta.... ei löytyny tietoa keneltäkään joten ostamatta jäi. Onneksi :P
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Softien vaihdolla onnistuu päivitys (prommien vaihto/ohjelmointi).

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
samurai23
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: To Tammi 26, 2006 22:19
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja samurai23 »

Missäs tai miten sitten tuo softan vaihto täyspaineiseksi onnistuu? Ja onko kallista?

s
9-5 Aero Wagon -00
+ 6 x ex-Saab
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

samurai23 kirjoitti:Missäs tai miten sitten tuo softan vaihto täyspaineiseksi onnistuu? Ja onko kallista?

s
Jos saat jonkun innostumaan kantojen laittamisesta piirilevylle niin ei tuo mahottomia maksa. Piirin hinta ja postikulut (aika kalliita piirejä kylläkin) Sitten jää vielä sulle piirit jolla auton saa alkuperäis kuntoon. :wink: Mutta jos kantojen laittajaa ei löydy niin voin kysellä millä rahalla tuo mun hovi kolvaaja hoitais homman.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Red Dragon
"Hirsch"
Viestit: 993
Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Red Dragon »

patu kirjoitti:HUH!!! onneksi ei tullu ostettuu viime keväänä oli vm. 93 2.3T boxi myynnis.... 250e
8O
Oisin ostanut jos oisin saanut varmuuden sopivuudesta.... ei löytyny tietoa keneltäkään joten ostamatta jäi. Onneksi :P

Mitä onnea siinä nyt on jos ei päivitä matalapainetta täyspaineiseksi :?:
On muuten eroa....

Itellä on -95 2,3, jonka päivitin -93:n boxilla täyspaineseksi viime keväänä ja hienosti pelittää.

Ainoa probleema on ajoneston kanssa. Helpoin tapa on tosiaan katsoa epc:ltä mikä boxi on autossa kiinni ja mitä myydään.
boxi VSS:llä ei käy estottomaan autoon, mutta toisin päin käy vaikkakin vss ei toimi tämän jälkeen.

Korjatkoon joku mikäli olen väärässä, mutta näin minä tein ja toimii!!!

terv Sami R.
Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

...tuo -93 boksi oli kuitenkin jo 5.5-nikkiin? Luulin notta vasta -94 vaihtui tuo 5.2 --> 5.5:ksi.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Veikkaan, että Rotkuksella oli joko kirjoitusvirhe, tai sitten se oli vuosimalli -94 vamistettu -93 kesälomien jälkeen.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Red Dragon
"Hirsch"
Viestit: 993
Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Red Dragon »

peinu kirjoitti:Veikkaan, että Rotkuksella oli joko kirjoitusvirhe, tai sitten se oli vuosimalli -94 vamistettu -93 kesälomien jälkeen.

No perskules :wink:

Taitaa Peinu olla oikeassa että ko. boxi oli vuonna -93 tehty malliin -94.
Muistelin vaan katsoneeni EPC:ltä (tai myyjän väittämän mukaan) että se olis ollut -93.... (täytyy oikein tsekata se jossain välissä)

t.Sami
Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

V-M kirjoitti:
samurai23 kirjoitti:Missäs tai miten sitten tuo softan vaihto täyspaineiseksi onnistuu? Ja onko kallista?

s
Jos saat jonkun innostumaan kantojen laittamisesta piirilevylle niin ei tuo mahottomia maksa. Piirin hinta ja postikulut (aika kalliita piirejä kylläkin) Sitten jää vielä sulle piirit jolla auton saa alkuperäis kuntoon. :wink: Mutta jos kantojen laittajaa ei löydy niin voin kysellä millä rahalla tuo mun hovi kolvaaja hoitais homman.

V-M
No niin hinta kantojen laitoon kysytty, kantoineen tuo työ maksaa 40e.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
samurai23
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: To Tammi 26, 2006 22:19
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja samurai23 »

V-M kirjoitti:
No niin hinta kantojen laitoon kysytty, kantoineen tuo työ maksaa 40e.

V-M
Eli meneekö nyt siis niin, että ensin kannat levylle ja sitten siihen sopii vaihdettavat piirit? Minkä hintaisia ne ovat ja mistä?

T: nimim. kannoitinko turhaan
9-5 Aero Wagon -00
+ 6 x ex-Saab
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

samurai23 kirjoitti:
V-M kirjoitti:
No niin hinta kantojen laitoon kysytty, kantoineen tuo työ maksaa 40e.

V-M
Eli meneekö nyt siis niin, että ensin kannat levylle ja sitten siihen sopii vaihdettavat piirit? Minkä hintaisia ne ovat ja mistä?

T: nimim. kannoitinko turhaan


Tarkoitatko niitä "aeron" valmiita piirejä, ne maksaa postikuluineen 45e.
Voihan sinne laittaa kantojen laiton jälkeen ne vanhat piiritkin. :wink:

Eli tuosta ynnäilemällä valmiin paketin uusilla piireillä saa 100e:lla takaisin lähetys kuluineen. Sen jälkeen sinne voi itse nipsutella soppeleita softia.

Mutta nuo kannat on kyllä sellaisia että melko varovainen pitää olla tai sitten pitää käyttää oikeaa työkalua irroittamiseen, reunaa vasten ei kärsi vääntää yhtään.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Vastaa Viestiin