omaan kun vaihdoin orkkisstefan pari kesää sit, niin muistikuva jäi, jotta tiukka oli laittaa sisään. vaan eipä noista juuri tiedä onko ulkoreunakin mahdollinen vuotopaikka, jos on löysän oloinen.
Toisen pään stefaa kun taannoin vaihdoin, niin oli niin löysä, jotta putosi likimain käteen, lie 15 v siellä ollu, mutta kyllä jo tiputtelikin.
tässä kopiota eri sivulta, jos joku aikoo tehdä ko. laipan:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/posting.p ... t&p=137474
Vauhtipyörän puolen stefa ( koko motonetin luettelosta nimellä kampiakselin takatiiviste 108 x 88 x 12 mm) vaatii kytkimen , paineasetelman ja vauhtipyörän poiston. Jos autolla on ajettu 200 000 ja kytkimeen tulee asiaa , kantsii harkita vakavasti jos stefan vaihtaa samalla, sillä työ siinä lähinnä maksaa kytkimen kanssa kun saa voimistella.
jos itse tekee ja ei saa korjaamotyökalua, niin sen voi puristaa omatekoisella vanerikiekollakin, tein itse 12 mm muottivanerista. mitat ovat ulkohalkaisija väh. 108 ( = stefan mitta), sisäreikä n. 37 mm, (akselin päässä dia 35 mm ulkonema), pulttien jakohalkaisija 72 mm ( 8 kpl tasajaolla M10 kierteitä , noin 4 reikää 11--12 mm riittää vedätykseen + 1 kpl ohjaustapille) . Stefa on niin suuri, jotta se pitää vedättää suoraan ja tasaisesti M10 pulteilla vauhtipyörän kiinnityspulttien kierteistä, jos panee hakkaamalla, niin on vaara jotta stefa kärsii. öljyä paikat liukkaiksi ennen vedätystä.
Varo ettet käytä liian pitkiä pultteja, sillä laippa on 14 mm paksu ja sen takana on heti runkolaakeri, eli pultit eivät saa mennä laipasta läpi.
vanha stefa lähtee helposti ruuvarilla kampeamalla, mutta varo taas vahingoittamasta stefan vastinpintaa, vaikka se onkin pintakarkaistua.