Aikaisemmat hyvät kokemukset goodyear renkaista pistää nyt ostamaan ko. merkin renkaat 900S:ään (hydragrip tai excellence, 195 leveys). Mutta tuo paksuus?
60 vai 65? Käsittääkseni suurin ero noissa on mukavuudessa, mutta onko 60 liian kova maantiellä? (mulla on aiemmin joskus ollut 60, mutta ei enään muista kokemuksia)
Etujouset ja ylä/ala pallonivelet ois myös tarkoitus keväällä vaihtaa. Passi täällä mainitsee, että hän on vaihtanut autoon orggis "sport" jouset ( http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=34206 ).
Onko sport etujouset matalemmat, kuin Ässän alkuperäiset jouset? Mites pitäskö nää käydä saabilta ostamassa vai onko Motonetin luettelossa mainitut sport -jouset vastaavat?
Jousenpuristin:
Suositelkaas joku hyvä puristinmalli (mistä ostettu), ettei tarvitse kirota noiden etujousien kanssa. Ootteko ottanut iskarin irti alapäästään, kun olette jousia vaihtanut?
Kesärenkaista + etujousista
Re: Kesärenkaista + etujousista
60 ehdottomasti, 65 saattaa raapii jopa kiinni.Sami kirjoitti:Aikaisemmat hyvät kokemukset goodyear renkaista pistää nyt ostamaan ko. merkin renkaat 900S:ään (hydragrip tai excellence, 195 leveys). Mutta tuo paksuus?
Ei ole kauhean kova, itsellä on ässässä 195/55-15 talvirenkaina ja oon ollut tyytyväinen. Eivät näytä vielä hölmön matalalta mutta ajettavuus on jämäkämpää, eikä noitakaan voi koviksi moittii.
Kesärenkaat tulee samalla korkeudella joten lähiaikoina voin niistäkin kommentoida.
Pitäis olla motonetissa vastaavat jos sieltä vaan löytyvät vielä.Onko sport etujouset matalemmat, kuin Ässän alkuperäiset jouset? Mites pitäskö nää käydä saabilta ostamassa vai onko Motonetin luettelossa mainitut sport -jouset vastaavat?
Taulukoita tutkiessani olen tullut tulokseen että noi pitäis olla snadisti matalemmat mitä vakioturbon jouset.
Hyllyssä ovat jo mullakin, kesäkeleiksi olis tarkoitus saada alle.

Suositelkaas joku hyvä puristinmalli (mistä ostettu), ettei tarvitse kirota noiden etujousien kanssa. Ootteko ottanut iskarin irti alapäästään, kun olette jousia vaihtanut?
iskari ehdottomasti irti.
Paras puristinmalli olisi saabin oma mutta hinta taitaa olla jotain järkyttävää. Mikään tarvikemalli ei tuonne oikein sovi, tarvikkeen saa jotenkin toimiin kun hitsaa myös alapäähän vääntiön.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Ok, kiitoksia. Muistelinkin, että yhdessä mun 8V turbossa oli jämäkkä ajotuntuma ja kun muistelee, että kaikki muut osat oli samoja (iskarit, jouset yms..), niin varmaan tuolla profiilillakin on ollut vaikutusta, kun siinä oli 195/60.. Nyt on huonot kesärenkaat 195/65, sachin uudet iskarit ja takana uudet jouset + muutama uusi pusla. Vähän pehmeä kieltämättä on verrattuna tuohon 8V turboon.
Täytyy vähän suunnitella tuota jousenvaihtoa.
Missäs pääkaupunkiseudulla tehdään pyöränsuuntauksia kunnolla ja edullisesti (mielenkiintoinen yhdistelmä)? Eli mitataan myös muutkin kulmat ja tarvittaessa säädetään prikoilla?
Täytyy vähän suunnitella tuota jousenvaihtoa.
Missäs pääkaupunkiseudulla tehdään pyöränsuuntauksia kunnolla ja edullisesti (mielenkiintoinen yhdistelmä)? Eli mitataan myös muutkin kulmat ja tarvittaessa säädetään prikoilla?