Aeroilia kirjoitti:Nyt kun tullut hakuakin käytettyä ja lueskeltua noita Zaino-topikkeja pakkohan sitä on kokeilla!
Kertokaa mistä sitä näin Lohojalaisella on helpointa hommata?
Ei kyllä liity mitenkään aiheeseen onko meitä täällä muitakin .... katselepas ensi viikolla lohjalla harmaata tonnaria, missä zaino loistaa päällä
Ajattelin vahata sen ku on toi loma ja aikaaaaaaaaa on... tuntuu tarvitsevan ensimmäiseen käsittelyyn sitä monta tuntia
(ps. toivottavasti on hyvää se ettei tullu turhaan ostettuu )
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Helppoa ja hyvää ei ole vielä tähän asti ollut olemassa. Kestääkö/suojaako zainon pinta samalla tavalla kuin autoglym ja vastaavat eli 1/2 vuotta normaalia käyttöä ja pesuja vai onko vain joku autonäyttelyjen kiiltoaine?
Siis käyttäjien kokemuksia kaipailen. Näissä keskusteluissa on joskus ihan lievä rahan tuoksu
Itse kokeilin Zainoa viime syksynä ja kiilto oli kyllä aivan uskomaton, myös pienet naarmut lähtivät, mutta käsin hankaamisessa tuli hiki. Kesto olikin sitten pettymys, eli rapakelien alettua kyljet meni heti karheaksi. Pesin kyljet Zainon claybarilla ja vahasin pesuhallissa Autoglymillä ja se käsittely onkin kestänyt koko talven. Zainoa olisi ilmeisesti tarkoitus vetää suunnilleen joka pesun jälkeen kerros lisää, joten silloin varmaan kestäsi, mutta eipä oikein talvella onnistu, kun ei ole omaa lämmintä pesuhallia... Muuten kyllä suosittelen kokeilemaan, se kiilto on aivan käsittämättömän upea
No tästä taisi olla juttua aiemminkin mutta omat kokemukset samat kuin Eskillä. Mulla tosin kerroksia tullut vuoden mittaan 12 . Pesu kerta viikkoon käsin lämpimässä nesteen ti hallissa ja noin joka neljännen pesun jälkeen on tullut laitettua "pikakiilloketta", joka vain suihkastaan ja pyyhkästään (en muista ko tuotteen nimeä). Pesu, kuivaus ja kiilloke on pinnassa alle 40min eli pesulan "vuokra" pysyy kohtuullisena. Kiilto on paras mitä olen nähnyt mutta kestossa on toivomisen varaa. Mutta tällä syteemillä on toiminut ihan hyvin. Kerta viikkoon herkkä hetki auton kanssa vain lähentää suhdetta autoosi . Samoin tosin olen pessyt muidenkin vahojen kanssa.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Täytynee kokeilla joskus jos jaksaa hinkata. Viimeistään sitten jos alkaa myymään autoa
Autoglym pinta on kyllä tosiaan kestävä. Laitoin itse viime kesänä sen ertra gloss protectionin sen pohjavahan päälle. Pisarat muodostuu vielä nytkin maalipinnalle vaikka autoa pesty sen jälkeen liki 10 kertaa käsin ja talven mittaan n. 7 kertaa harjattomassa konepesussa.
Mutta niinhän tuolla zainon sivuiila sanotaankin että "show car polish".
Eski kirjoitti:Itse kokeilin Zainoa viime syksynä ja kiilto oli kyllä aivan uskomaton, myös pienet naarmut lähtivät, mutta käsin hankaamisessa tuli hiki. Kesto olikin sitten pettymys, eli rapakelien alettua kyljet meni heti karheaksi. Pesin kyljet Zainon claybarilla ja vahasin pesuhallissa Autoglymillä ja se käsittely onkin kestänyt koko talven. Zainoa olisi ilmeisesti tarkoitus vetää suunnilleen joka pesun jälkeen kerros lisää, joten silloin varmaan kestäsi, mutta eipä oikein talvella onnistu, kun ei ole omaa lämmintä pesuhallia... Muuten kyllä suosittelen kokeilemaan, se kiilto on aivan käsittämättömän upea
Eski
Muistitko käyttää Z-1 tai ZFX pohjana etenkin ensimmäisen kerroksen yhteydessä ? Tuo on meinaan Zainossa ihan A ja O etenkin ton kestävyyden kannalta !
Toki Suomen talviolot on aika rankat mutta Zainoa on kehuttu kestävyydeltään yhdeksi parhaista vahoista ja saman olen itsekin totenut..
Eli ei todellakaan ole tarkoitettu että jokaisen pesun jälkeen pitäisin lisätä uusi vahakerros !
Saappi Kuski kirjoitti:Mutta niinhän tuolla zainon sivuiila sanotaankin että "show car polish".
Tällähän tarkoitetaan nimenomaan sitä, että jokaiseen autoon on nyt mahdollisuus saada show car shine
Eli ei tarvitse olla auto, jota ei koskaan ajeta vaan kuskataan perävaunulla kaikkiin näyttelyihin, jotta sais upean ja pitkäkestosen kiillon maalipintaan
Kun kertaalleen jaksaa tehdä pohjatyön kunnolla, on Zaino varmasti yksi helpoimmista vahoista käyttää.
pade kirjoitti:
Muistitko käyttää Z-1 tai ZFX pohjana etenkin ensimmäisen kerroksen yhteydessä ?
Potkuhousu kasasi minulle paketin ja ohjeiden mukaan tein koko käsittelyn. Täytynee kokeilla vielä uudestaan, kun kelit lämpenee...Suosittelen kyllä kokeilemaan Zainoa, ainakaan Autoglymillä ei sellaista kiiltoa saa mitenkään aikaiseksi. Maalipinnat on kuin lasia Zaino-käsittelyn jälkeen.
Samoja kokemuksia Eskin kanssa. Kiilto on hyvä, mutta kestossa on toivomista. Vahaus on tehty ohjeiden mukaan. Taitaa vaan nämä etelän rapakelit olla kova koettelemus vahalle kun vahalle.
Olen kokeillut kaikenmaailman vahoja ja kiillotusaineita Mequiarsista ja Autoglymistä Korrekiin. Niinkuin edellä on tullut jo selväksi kiilto Zainossa on kyllä parasta luokkaa. Hoidin auton ensimmäistä kertaa Zainolla viime viikolla ohjeiden mukaan ja pari päivää siinä meni kun teki ohjeiden mukaan. Jälkihoito pitäisi sitten ollakin helpompi.
Kestosta ei ole mitään kokemusta, mutta auton voisi viedä vaikka suoraan näyttelyyn (vaikka itse sanonkin)
En näe mitään syytä miksi palaisin enää vanhoihin vahoihin.
Zainon naarmunpoistaja toimii myös hyvin vaikka pahimpia naarmuja ei poistakaan eikä se ole niihin tarkoitettukaan.
potkuhousu kirjoitti:
Alkaa muuten kuulostamaan ihan akkojen jutuilta. Muistaka laittaa kunnolla kajalia silmäkulmaan kun lähdette baanalle
Pitääkö taas nostaa esiin mitä kaikkea noilla zainon tuotteilla voi tehdä kuten puhdistaa lasten piirrustuksia pöydistä, kiillottaa tiskipöytiä jne
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Onko/voiko zainon vahauksen suorittaa koneellisesti... ainakin (normaaleilla) vahoilla tuntuu tulevan parempi kiilto ja sileämpi pinta
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Paras meikäläisen käyttämä autovaha. Tullut hyväksytyksi meikäläisen autonhoitoarsenaaliin täydellisenä vahana, joten Zaino jää kokeilematta.
täytyy kyllä sanoa, että kiillossa en huomaa eroa noihin näyttelyautoihin, mutta meikäläinen yleensä pesee auton kunnolla ja yritän muutenkin pitää puhtaana. hyvä vaha auttaa, kun vaha kestää kiiltävänä kauemmin.