Moottorikoneistamo Tampereella ?
Moottorikoneistamo Tampereella ?
Uskaltaako kukaan suositella Hyvää, luotettavaa jne....
moottorikoneistamoa Tampereella tai Kangasalla.. johon
ysikuupan kannet voisi viedö 30 vuotishuoltoon.
T: Heguli
moottorikoneistamoa Tampereella tai Kangasalla.. johon
ysikuupan kannet voisi viedö 30 vuotishuoltoon.
T: Heguli
Tammer-diesel lienee suurin ja kaunein, mutta en tiedä onko edullisin ja paras. Siellä olen kuitenkin osiani käyttänyt. Kysypä sieltä mitä maksaa ysikuupan kansien täysremppa ja ilmoittele sitten mulle. Mulla nimittäin olis tuolla tallissa joutilaana kuin uudet täysrempatut V4:n kannet.
t. Mika
ps. Kannet siis Tampereella...
t. Mika
ps. Kannet siis Tampereella...
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Ylöjärven moottorikoneistamossa (No ei Treella, mutta lähellä) olen useammankin auton kansia hoidatuttanut. Ei halpa, ei kallis, mutta työhön olen ollut tyytyväinen.
#1543
9-5 Aero 2007, 9-5 SE 2.3t 1999, 900 Turbo lux 1983, 99 GL 1983, 96 GL 1980, 96 GL 1977
Vw Eurovan VR6 2.8, Cube, Bianchi, Merida, Honda Varadero, Buster ja omat jalat.
9-5 Aero 2007, 9-5 SE 2.3t 1999, 900 Turbo lux 1983, 99 GL 1983, 96 GL 1980, 96 GL 1977
Vw Eurovan VR6 2.8, Cube, Bianchi, Merida, Honda Varadero, Buster ja omat jalat.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 759
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Kysele hintoja ja kyllä kannattaa kysyä tutusta paikasta myös ennen kuin päätät minne viet. Ihan hyvät on aleprosentit ollut meille Hämeessä.
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Moottorikoneistamo Tampereella ?
Soitin 17.9. Tampereen Tammer -dieseliin vartavasten kysyäkseni hintoja. 8 -venasen kannen tasohionta 52e ja venttiilien koneistus 15e/kpl. Näin sanottiin puhelimessa. Ei taida olla halvimpia paikkoja? Sitten kysyin mitä maksaisi jos vain mittaisivat että kansi on sura, että tarviiko edes hioa vai ei, niin kuulemma "muutamalla kympillä selvittäisiin".
Tampereelta, kärrynä 1985 Saab 900 K-Jetronicilla ja -01 Saab 9-3 matalapaineturbo.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1102
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: Moottorikoneistamo Tampereella ?
käytin 96 koneen Tammer dieselissä koneistuksessa. Poraus ja kampuran hionta oli ok, mutta nokka-akselin laakerit asennettiin väärin. Yläkerta pyöri kuivana. Vauriot sen mukaiset. Minkäänlaista korvausta en saanut ylimääräisestä työstä tai edes tuhoutuneista osista. Aikaa alkaa olla 10 vuotta, mutta riepoo edelleen.Saabas94 kirjoitti:Soitin 17.9. Tampereen Tammer -dieseliin vartavasten kysyäkseni hintoja. 8 -venasen kannen tasohionta 52e ja venttiilien koneistus 15e/kpl. Näin sanottiin puhelimessa. Ei taida olla halvimpia paikkoja? Sitten kysyin mitä maksaisi jos vain mittaisivat että kansi on sura, että tarviiko edes hioa vai ei, niin kuulemma "muutamalla kympillä selvittäisiin".
Parhaat kokemukset mulla on Kauhavan kansipajasta. Korjasivat romumetalliksi tuomitut kannet. Ei tosin mitään iloa tamperelaiselle.
Häihälää on kehuttu mullekin. Yhdet kannet siellä oikaisin. Oli muistaakseni sopivan hintainen.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
Re: Moottorikoneistamo Tampereella ?
harvoin kuupan kansia tarvii oikoa mutta ihan tavan koneistamokin ne ajelee kun on riittävän iso teräpää
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Moottorikoneistamo Tampereella ?
Taitaa vaan olla tuurista kii kuinka hyvin työt tehdään. kokemuksia myöskin häihälän koneistamosta vuosikymmenien takaa, joskus onnistuu joskus ei. Nokkalaakerien vaihto epäonnistu tunnetuin seurauksin, ja tasapainoakselin laakerien vaihdossa oli lohkastu pala pois lohkon kyljestä. Hyvitys onneksi onnistu pienen vääntämisen jälkeen mutta nokkalaakerit laitoin ihan itte ja hyvin on toiminut. Kyllähän kannen suoruuden voi tarkistaa millä tahansa viivaimella itsekin, ei se tuhannesosamillin hommia ole.
Re: Moottorikoneistamo Tampereella ?
Näistä mitään tiedä, ja usein sen lisäksi ihan pihalla - mutta eikös ne kannattaisi ne seetirenkaat laitattaa samalla? Tai ainakin kysyä samalla mitä kustantaa. Kumma jos eivät ehdottele automaattisesti kun V4-koneesta on kyse. Asiantuntemuksen puutetta? Veenelkku kun on tunnetusti erityisen herkkä lyijynpuutteen aiheuttamille venttiilivaurioille.
Jos meinaan sattuu joskus unhettumaan moterni lyijynkorvike-lisäaineistus...
Jos meinaan sattuu joskus unhettumaan moterni lyijynkorvike-lisäaineistus...
Re: Moottorikoneistamo Tampereella ?
Pahoittelut OT:sta.
Nimim. vieläkö vaihtokoneita pyörii nurkissa
Hups, en ole tainnut käyttää lisäainetta aikoihin. Jossain vaiheessa mukana ollut pullo tyhjeni ja tuumin, että tuo Pensselivalkoinen on muutenkin elonsa ehtoopuolella, joten olkoon. Nyt sillä olisi tarkoitus ensi talvi ajella, joten olisiko aika alkaa taas käyttää, vai onkohan peli jo menetetty?jt kirjoitti:Veenelkku kun on tunnetusti erityisen herkkä lyijynpuutteen aiheuttamille venttiilivaurioille.
Jos meinaan sattuu joskus unhettumaan moterni lyijynkorvike-lisäaineistus...
Nimim. vieläkö vaihtokoneita pyörii nurkissa
// Harrastekäyttöautoileva nörtti
# OG 9-3 Aero -00 & "seittemä väärämmerkkistä"
# OG 9-3 Aero -00 & "seittemä väärämmerkkistä"
Re: Moottorikoneistamo Tampereella ?
Viisaammat vastatkoot, mulla on vain Mobilisti-lehdessä n. 20v. sitten esitettyjä havaintoja ja yksi oma huono kokemus taustalla. Sen jälkeen olen käyttänyt lisäainetta suht uskollisesti.
Ei tee kuulemma H-koneillekaan pahaa, joten niitäkin olen ajoittain tuolla ekstra-luikasteella hellinyt. Oli taikauskoa tai ei, niin ainakin hiukan tuntuu kylmien venttiilien raplatus vähenevän.
Tuossa melko tuoreessa topicissa näytti myös olevan venttiiliasiaa:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=10&t=141318
Ei tee kuulemma H-koneillekaan pahaa, joten niitäkin olen ajoittain tuolla ekstra-luikasteella hellinyt. Oli taikauskoa tai ei, niin ainakin hiukan tuntuu kylmien venttiilien raplatus vähenevän.
Tuossa melko tuoreessa topicissa näytti myös olevan venttiiliasiaa:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=10&t=141318
Re: Moottorikoneistamo Tampereella ?
https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q= ... 3540,d.bGE
Tuon linkin pdf:n mukaan taunuksen koneen olisi testattu kestäneen lyijyttömällä bensalla 2000km jolloin venttiilit olivat alkaneet kantaa seetien kulumisen takia eli kyllä se lisäaine tai kannen muuttaminen kestämään lyijytöntä lienee tarpeen.
Jos tähän mennessä on ajettu lyijyttömällä, niin ainakin kannattanee alkaa käyttämään lisäainetta sekä venttiilit säätää etteivät ala kantamaan ja pala.
Tuon linkin pdf:n mukaan taunuksen koneen olisi testattu kestäneen lyijyttömällä bensalla 2000km jolloin venttiilit olivat alkaneet kantaa seetien kulumisen takia eli kyllä se lisäaine tai kannen muuttaminen kestämään lyijytöntä lienee tarpeen.
Jos tähän mennessä on ajettu lyijyttömällä, niin ainakin kannattanee alkaa käyttämään lisäainetta sekä venttiilit säätää etteivät ala kantamaan ja pala.
96 V4i -73
Re: Moottorikoneistamo Tampereella ?
Ookoo, talvea ennen siis venttiilien säätö ja lisäaineet käyttöön.
// Harrastekäyttöautoileva nörtti
# OG 9-3 Aero -00 & "seittemä väärämmerkkistä"
# OG 9-3 Aero -00 & "seittemä väärämmerkkistä"