Takaluukun avausnappula oveen...

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
G-mies
"Ukkomies"

Takaluukun avausnappula oveen...

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Jeps, kokeiltu on ja ei onnistu. Muuten hyvä, mutta johto puuttuu nappulalle. Kyseessä isän -04 SS 1.8t Linear Plus. Purin ovipaneelin ja etsin johtoa, mutta ei missään. Paneelin irroituksesta kyselin aiemmin täällä. Nyt on siis jollekin tarvitsijalle valaistu takaluukun avausnappula kuskin oveen. Tässä hieman kuvia aiheesta.

Ovipaneeli itse
Kuva

Johtosarja
Kuva

Avausnappulan ja oven alapuolisen "kynnysvalon" paikat
Kuva

Ovenkahvan päällinen irroitettuna
Kuva

Mielenkiintoista, että johtosarjasta ei löytynyt liitintä. Etsin kyllä aika syvältä oven sisältä, tuota eristettä sen suuremmin repimättä, mutta kun ei niin ei. Tuo "kynnysvalokin" on vissiin vakiovaruste jenkkilässä, mutta liekö sitten myös Aeroissa tms paremmin varustelluissa.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Miika79
"Aero"

Viesti Kirjoittaja Miika79 »

Tässä kohtapuolin tulee varmaan ovikaiuttimien vaihto, niin voin samalla tutkia tuota napin kytkentää. Voin ottaa kuvia tai voit tulla itse tutkimaan sitten jos vielä kiinnostaa asian kanssa värkätä.
#2465 VW Polo BlueGT -15, 99T -80
pasijalmari
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja pasijalmari »

Onkos tuossa oviverhoilun poisottamisessa mitä jippoa, vai varovasti repimällä vaan....pitäs alkaa audiopäivitystä asentelemaan lähipäivinä, tuli hilppeet Ruottista tänään...
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
G-mies
"Ukkomies"

Ei oikeestaan mitää erikoisempaa jippoa. Se kahvan päällinen on tiukassa, mutta jos katsot tuolta viestistä sitä kahvan kuvaa, niin siinä on 2 kynttä. Jos niiden kohdalta saat väännettyä, niin sitte lähtee nätisti.

Ja itse ovipaneeli... joku litteä työkalu, jossa ei ole teräviä reunoja(tai teippaa reunat) ja sinne väliin vain ja väännät. Ne kiinnitysnastat naksuu sitten auki. Katsele noista kuvista nastojen paikat, niin helpottaa. Kun kaikki nastat on irti, niin paneeli nousee ylös ja irti. Joudut irroittamaan nuo johtosarjat ja ovenavausvaijerin, mutta ne onkin helppo nakki.

Koko irroitusohje löytyy toisesta topicista, linkki ensimmäisessä viestissä.

Matti
# 1988 = Matti Vanhamäki
Bob
"Hölösuu"

Re: Takaluukun avausnappula oveen...

Viesti Kirjoittaja Bob »

G-mies kirjoitti:Jeps, kokeiltu on ja ei onnistu. Muuten hyvä, mutta johto puuttuu nappulalle. Kyseessä isän -04 SS 1.8t Linear Plus. Purin ovipaneelin ja etsin johtoa, mutta ei missään. Paneelin irroituksesta kyselin aiemmin täällä. Nyt on siis jollekin tarvitsijalle valaistu takaluukun avausnappula kuskin oveen. Tässä hieman kuvia aiheesta.

Ovipaneeli itse
Kuva

Johtosarja
Kuva

Avausnappulan ja oven alapuolisen "kynnysvalon" paikat
Kuva

Ovenkahvan päällinen irroitettuna
Kuva

Mielenkiintoista, että johtosarjasta ei löytynyt liitintä. Etsin kyllä aika syvältä oven sisältä, tuota eristettä sen suuremmin repimättä, mutta kun ei niin ei. Tuo "kynnysvalokin" on vissiin vakiovaruste jenkkilässä, mutta liekö sitten myös Aeroissa tms paremmin varustelluissa.

Matti
Wanha aihe, mutta huomasin sattumalta:

Minulla näyttäisi olevan pari johtonippua/liitintä enemmän tuossa oviverhoilussa kuin sulla eli tuossa takaluukunavauskytkimen paikan ja tyhjän ovivalon kohdan välissä teipattuna oviverhoiluun.

Ja -04 mallia minullakin... ihme eroja...
G-mies
"Ukkomies"

Haluatko ostaa avausnappulan vai vaihdetaanko johtosarjoja :lol:? Turhaa tuo lojuu mulla laatikossa, kun ei sille käyttöä löytynyt, ellei uusi koko oven johtosarjaa. Jostain kun löytyis kolaroitu SS ja sen myötä tuo johtosarja.

Matti
# 1988 = Matti Vanhamäki
Bob
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Bob »

G-mies kirjoitti:Haluatko ostaa avausnappulan vai vaihdetaanko johtosarjoja :lol:? Turhaa tuo lojuu mulla laatikossa, kun ei sille käyttöä löytynyt, ellei uusi koko oven johtosarjaa. Jostain kun löytyis kolaroitu SS ja sen myötä tuo johtosarja.

Matti

En varmaankaan ole hankkimassa tuota avausnuppia - ei ole niin suurta tarvetta sille. Halusin vain kommentoida tuota ovesta tulevien liitinten määrää eli siinä ei ole eroa, vaan nuo "ylimääräiset " liittimet ovat oviverhoilussa kiinni ja "haarautuvat" oviverhoilussa olevista johdoista.

Nuo ovien "maavalot" saatan kyllä laittaakkin - saattavat maksaa Suomessa kuitenkin liikaa suhteessa niistä saavutettavaan hyötyyn verrattuna...
G-mies
"Ukkomies"

No joo, tuo on onneksi jo selvinnyt ja välillä olen vakavissani harkinnut sen johtosarjan hankkimista ja samalla lisäisin myös tuon ovivalon. Pitääpä ottaa hieman selvää hinnoista ja soitella parille purkamolle.

Matti
# 1988 = Matti Vanhamäki
Vastaa Viestiin