Auton kuljetus kärryssä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
hiphop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Helmi 20, 2004 14:09

Auton kuljetus kärryssä

Viesti Kirjoittaja hiphop »

Miten on jos vuokraan huoltiksesta kärryn ja vetoautona saab 9000 kuormana saab 900i -88, onko sallittua lain puolelta? Tuleeko painoa liikaa vetoautolle. Täytyisi lähteä auton haku reissulle, mutta miten se tehdään on vielä epäselvää.
xjford
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Pe Helmi 11, 2005 15:03
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja xjford »

muistaakseni jarrullista kärryä saa kiskoa vetoauton omapainon verran... tiukille menee kun kärrykin painaa jotain.
saab 900 turbo -80 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Katso rekisteriote siellä on jarruton ja jarrullisen kärryn painot
HUOM! ne on kokonaispainot Kärry+kuorma.
Ari 1622
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Katsot rekisteriotteesta paljonko kokonaispainoa sallitaan yhdistelmälle.Itsellä kävi niin että haettiin satkulla satku.Eli ylipainoa tuli kärryn verran.Polliisit sitten pysäyttivät ja totesivat ammatiltani rekkakuskiksi(ennenkin on tavattu) ja toivoittavat hyvää loppumatkaa.
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

*Niinpä kun sun kortti riitti ja on kokemusta raskaista rattaista
niin ehkä siksi mutta sitten kun olisi ollut pikku E:llä AB kortti
niin olis varmaan matka topannut siihen paikkaan??!!
Itsekin Harrastanut 17vuotta noita raskaita kulkineita.
Ari 1622
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

ari_viitanen kirjoitti:*Niinpä kun sun kortti riitti ja on kokemusta raskaista rattaista
niin ehkä siksi mutta sitten kun olisi ollut pikku E:llä AB kortti
niin olis varmaan matka topannut siihen paikkaan??!!
Itsekin Harrastanut 17vuotta noita raskaita kulkineita.
Varmasti olisi matka topannut jollen olisi ollut rekkakuski.Sattui vaan niin että oli sama poliisi joka pysäytti minut 2 viikkoa sitten rutiinipysäyteksessä kun olin rekan ratissa.Muisti minut kun heitin läppää.
Kipe_9000
"Viggen"
Viestit: 665
Liittynyt: Ti Syys 30, 2003 13:07
Paikkakunta: Forssa(Jokioinen)

Viesti Kirjoittaja Kipe_9000 »

ari_viitanen kirjoitti:*Niinpä kun sun kortti riitti ja on kokemusta raskaista rattaista
niin ehkä siksi mutta sitten kun olisi ollut pikku E:llä AB kortti
niin olis varmaan matka topannut siihen paikkaan??!!
Itsekin Harrastanut 17vuotta noita raskaita kulkineita.
En tiedä kyseisestä kuormien painoista, mutta pikku E:n on juuri tuota varten. Eli jos vedät satkulla esim 1400 kg painoista lastia (kuorma+kärry). Pikku E ei tarvii, jos vedettävän kokonaispaino jää alle auton painon joka satkussa vaihtee 1200kg paikkeilla...... näin aikoinaan autokoulun opettaja sen minulle havainnoi!
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
petromies
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Heinä 28, 2005 23:02
Paikkakunta: Oulun seutu

Viesti Kirjoittaja petromies »

Peräväunun suurin sallittu kokonaispaino näkyy rekisteriotteesta.

En ole koskaan käynyt autokoulua, mutta siitä huolimatta väitän, että pikku E tarvitaan silloin, jos perävaunun rekisteriotteeseen merkitty kokonaispaino on yli 750 ja vetävän auton + perävaunun rekisteriotteeseen merkitty yhteinen kokonaispaino on yli 3500 kg.
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

KYLLÄ?!
Ari 1622
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

ari_viitanen kirjoitti:KYLLÄ?!
Hä?
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

"voidaan liittää perävaunu, jonka suurin sallittu paino on enintään 750 kg; ajoneuvoyhdistelmät, jotka koostuvat B luokkaan kuuluvasta vetovaunusta ja perävaunusta, jolloin yhdistelmän suurin sallittu paino on enintään 3 500 kg ja jolloin perävaunun suurin sallittu paino on enintään vetovaunun kuormittamaton paino"

http://europa.eu.int/youreurope/nav/fi/ ... print=true
Eli tuossa oikestaan sama mitä Petromies kirjoitti aiemmin.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Saatanan amatöörit....Kas kun sattuukiin niin paljon kuolonkolareita...

Menkää vaan nukkumaan.
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Tuohon petromiehen kirjoitukseen se KYLLÄ
Ari 1622
Jusau

Viesti Kirjoittaja Jusau »

Eikös se niin mene, että jos yhdistelmän kokonaismassa on yli 3500kg, niin pikku E tarvitaan. Jos tuo (E) löytyy kortista ja koukussa/autossa riittää lukemat nin mikäs siinä. Vanhassa 99:ssä oli papereissa lupa 1500kg perävaunulle, oli hätää kärsimässä jo 1030kg Kafin kanssa, koukulla/autolla olisi voinut kiskoa kuitenkin 1500kg huussia. Rekisteriotteesta sen näkee, mitä saa kiskoa ja jos koko yhdistelmän (kokonais)massa on alle 3500kg niin sitten pitäs B:n riittää.
Jusau

Viesti Kirjoittaja Jusau »

Saatanan amatöörit....Kas kun sattuukiin niin paljon kuolonkolareita...

Menkää vaan nukkumaan.
Saatanan amispenat, milloin löytyy jalkapohjat tai ristikkolehti tuulilasin takaa, "näin Suomi kuljettaa". Hävettää kattoa koko touhua, ammattimiehiä, my ass. Luulot on kovat, mutta todellisuus ihan muuta.
Vastaa Viestiin