Tuplis-threadin aika
varmasti sopii!gls kirjoitti:hmm..sopisikohan tuohon inca vanteet..
itse hain eilen seiskaykkösen talvisäilöstä. tuumasin että mitenkähän mahtaa puolen vuoden jälkeen käynnistyä. ainoa "säilytysrituaali" jonka olin tehnyt, akun miinusnapa irti. ilmeisesti hyvin oli varaus säilynyt.
päätin aloittaa käynnistysyrityskset suosiolla siten, että lorautin valmiiksi imusarjaan reilun annoksen bensaa. käynnistyihän se samantien, meinasi sammua juotuaan imusarjan tyhjäksi, mutta päätti jäädä kuitenkin käyntiin

kotimatka 25km oli yhtä nautintoa, jota rahiseva nokkaketju ei häirinnyt lainkaan.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4043
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Hienoa Luca! Olet päässyt fiiliksiin
Mitäs meinaat autolle nyt tehdä?

Mitäs meinaat autolle nyt tehdä?
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
tuossahan se viereisellä parkkiksella köllötti kun pari tuntia sitten töihin lähdin. vähän on sellainen kutina että käyttäisin konttorilla, kun alkaa leima uhkaavasti loppumaan (4). käsijarrussa ei tunnu olevan enää pitoa kunnolla, joten voi olla että vikalistan kanssa palataan. katsotaan sitten tarkemmin strategia auton suhteen.jariha kirjoitti:Hienoa Luca! Olet päässyt fiiliksiin![]()
Mitäs meinaat autolle nyt tehdä?
kyllä kai tuolla tulee jokunen lenkki tulee ajettua jotta näkee miten öljyt pysyy koneessa kun ennen talvisäilöön viemistä lorautin sinne stp:n smoke treatment -liisteriä.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
eihän ne stp smoke treatmentit siellä pysyneet, litran sai lisätä öljyä reilun 200 kilsan jälkeen. muuten auto toimii, kävin sillä kolme päivää töissä, +300km.lucaf kirjoitti:tuossahan se viereisellä parkkiksella köllötti kun pari tuntia sitten töihin lähdin. vähän on sellainen kutina että käyttäisin konttorilla, kun alkaa leima uhkaavasti loppumaan (4). käsijarrussa ei tunnu olevan enää pitoa kunnolla, joten voi olla että vikalistan kanssa palataan. katsotaan sitten tarkemmin strategia auton suhteen.jariha kirjoitti:Hienoa Luca! Olet päässyt fiiliksiin![]()
Mitäs meinaat autolle nyt tehdä?
kyllä kai tuolla tulee jokunen lenkki tulee ajettua jotta näkee miten öljyt pysyy koneessa kun ennen talvisäilöön viemistä lorautin sinne stp:n smoke treatment -liisteriä.
voiko se vuoto olla muualla kun kytkimen puoleisen kampiakselin stefasta? koneen alaosa on aivan öljyssä, öljy näyttäis tulevan keulan puoleisen pään saumasta ulos.
aamulla käytin autoa konttorilla, vikalistaan tuli yksi kohta: kuskin puolen vetoakselin tunnelin pohjassa läpiruostunutta.
lisäksi suullinen huomautus kuskin puolen vetarin kumi aika huonon näköinen, vaikkakin vielä ehjä.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Liityin sitten minäkin takaisin tänne forumille vuoden mittaisen "harharetken" jälkeen. Eilen hain omistukseeni -84 tupliksen, josta tein kaupat rohkeasti puhelimessa tinkien hinnan vähän liiankin alas...
Kyseessä on tummansininen, Lappeenrannan poliisin tai tullilaitoksen entinen 99. Mittarissa on 167 tkm ja autossa on mm. täydellinen huoltokirja, uusi akku ja uudenkarheat kesärenkaat. Auto on huolettu edellisen omistajan toimesta (vanha rouva Helsingin keskustasta omistanut 97-06) aina merkkiliikkeessä ja on seissyt viime kesästä asti paikoillaan. Vaihdoin nesteet, akkuun vähän lisävirtaa ja nätisti hurahti käyntiin!
Kattoverhoilu ei roiku ja penkit ovat käytännössä virheettömät. Puukuvioinen lista kojelaudassa on vähän kupruilla ja ryypyn merkkivalo ei toimi, kytkin pohjassa pitää vähän outoa sirinää ja nelosella kiihdyttäessä pienillä kierroksilla auto vähän ravistaa. Lisäksi takapuskurin vasen reuna on saanut pienen tällin ja siitä puuttuu lista.
Tarkoitus olisi käyttökunnostaa tämä tuplis kesäautoksi, viikonloppuna auto olisi tarkoitus vahata ja pestä, ensi viikolla alle tulee Sunburstit jotka ovat jääneet yhdestä vanhanjaon satkusta yli. Pikkuhiljaa hyvä tulee ja jos oikein innostun, niin tästä tulee ympärivuotinen käyttöauto. Luulis ainakin kilometrejä tällä pelillä olevan vielä edessä runsaasti.
Kuvia tulee heti kun saan auton pestyä
Kyseessä on tummansininen, Lappeenrannan poliisin tai tullilaitoksen entinen 99. Mittarissa on 167 tkm ja autossa on mm. täydellinen huoltokirja, uusi akku ja uudenkarheat kesärenkaat. Auto on huolettu edellisen omistajan toimesta (vanha rouva Helsingin keskustasta omistanut 97-06) aina merkkiliikkeessä ja on seissyt viime kesästä asti paikoillaan. Vaihdoin nesteet, akkuun vähän lisävirtaa ja nätisti hurahti käyntiin!
Kattoverhoilu ei roiku ja penkit ovat käytännössä virheettömät. Puukuvioinen lista kojelaudassa on vähän kupruilla ja ryypyn merkkivalo ei toimi, kytkin pohjassa pitää vähän outoa sirinää ja nelosella kiihdyttäessä pienillä kierroksilla auto vähän ravistaa. Lisäksi takapuskurin vasen reuna on saanut pienen tällin ja siitä puuttuu lista.
Tarkoitus olisi käyttökunnostaa tämä tuplis kesäautoksi, viikonloppuna auto olisi tarkoitus vahata ja pestä, ensi viikolla alle tulee Sunburstit jotka ovat jääneet yhdestä vanhanjaon satkusta yli. Pikkuhiljaa hyvä tulee ja jos oikein innostun, niin tästä tulee ympärivuotinen käyttöauto. Luulis ainakin kilometrejä tällä pelillä olevan vielä edessä runsaasti.
Kuvia tulee heti kun saan auton pestyä

Peter Arosarka, Suomen Saab-Klubin jäsen #2200
Saab 99 LEA 2.0 2d -74
Saab 99 LEA 2.0 2d -74
no juu Peter kävi näyttämässä autooaan ja nättihän se oli! käytiin myös yhdessä potkiskelemassa parin b-moottorisen renkaita, eli nettiautoissa ilmoitettu vihreä -78 combi, sekä ruskea -80 kävivät syynissämme. oli mukava saabismi-iltaPeter A kirjoitti:Liityin sitten minäkin takaisin tänne forumille vuoden mittaisen "harharetken" jälkeen. Eilen hain omistukseeni -84 tupliksen, josta tein kaupat rohkeasti puhelimessa tinkien hinnan vähän liiankin alas...
Kyseessä on tummansininen, Lappeenrannan poliisin tai tullilaitoksen entinen 99. Mittarissa on 167 tkm ja autossa on mm. täydellinen huoltokirja, uusi akku ja uudenkarheat kesärenkaat. Auto on huolettu edellisen omistajan toimesta (vanha rouva Helsingin keskustasta omistanut 97-06) aina merkkiliikkeessä ja on seissyt viime kesästä asti paikoillaan. Vaihdoin nesteet, akkuun vähän lisävirtaa ja nätisti hurahti käyntiin!
Kattoverhoilu ei roiku ja penkit ovat käytännössä virheettömät. Puukuvioinen lista kojelaudassa on vähän kupruilla ja ryypyn merkkivalo ei toimi, kytkin pohjassa pitää vähän outoa sirinää ja nelosella kiihdyttäessä pienillä kierroksilla auto vähän ravistaa. Lisäksi takapuskurin vasen reuna on saanut pienen tällin ja siitä puuttuu lista.
Tarkoitus olisi käyttökunnostaa tämä tuplis kesäautoksi, viikonloppuna auto olisi tarkoitus vahata ja pestä, ensi viikolla alle tulee Sunburstit jotka ovat jääneet yhdestä vanhanjaon satkusta yli. Pikkuhiljaa hyvä tulee ja jos oikein innostun, niin tästä tulee ympärivuotinen käyttöauto. Luulis ainakin kilometrejä tällä pelillä olevan vielä edessä runsaasti.
Kuvia tulee heti kun saan auton pestyä

Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
ari_viitanen kirjoitti:Lauantaina menen hakemaan 99 -80 mallisen
kun tuli tehtyä heräteostos täytyy laittaa
kuvia kun on kulkine kotona.
ajattelin olla hys hys mutta sopii jotenkin niin hyvin tähän viestiketjuun Arin sinisen kaunottaren jatkeeksi. ja mallihan oli siis hyväksi todettu GL 2door -80:ari_viitanen kirjoitti:Tuossa 99 saabisteille kuvia hakureissusta ja muillekin saabisteille
http://koti.mbnet.fi/stefa/99reissu/
http://office.vippet.net/servlet/genera ... id=1003609
josko tämä nyt sitten kannustaisi muitakin taltioimaan vanhoja klassikoita

Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4043
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Joo, menin myymään ysisataiseni pois ja mikäs oli myydessä, kun oli niin hyväkuntoinen. Vähän kyllä harmittaa, kun tuli annettua hinnassa niin paljon periksi, mutta ajattelin, että muutos pitää miehen virkeänä. Tällä hetkellä ajossa siis vain tonnari ja kakkosauton tarve vähäinen, mutta osaako sitä olla, kun reilu neljä vuotta on pitänyt 2-4 autoa ajossa.
Anyway, yritän palata jälleen tupliskantaan, joten jos joku haluaa välttämättä luopua pientä korvausta vastaan leimatusta ysiysistä (tästä jostain läheltä), niin saa tarjota
. Mutta tällä kertaa ei ole mikään kiire eikä paniikki löytää autoa alle, ellei nyt sitten tuon tonnarin tekniikka ala oikkuamaan...
Toivottavasti ero tupliksista ei veny kuitenkaan liian pitkäksi, ettei tonnarin jälkeen osaisi enää sellaiseen sopeutua
Anyway, yritän palata jälleen tupliskantaan, joten jos joku haluaa välttämättä luopua pientä korvausta vastaan leimatusta ysiysistä (tästä jostain läheltä), niin saa tarjota

Toivottavasti ero tupliksista ei veny kuitenkaan liian pitkäksi, ettei tonnarin jälkeen osaisi enää sellaiseen sopeutua

#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
Mitä ihmettä Jari?! Siulla ei ole omaa 99:iä?jariha kirjoitti: Toivottavasti ero tupliksista ei veny kuitenkaan liian pitkäksi, ettei tonnarin jälkeen osaisi enää sellaiseen sopeutua

Kuinka tässä näin on päässyt käymään? Sinähän olis se, joka kehui 99:t maasta taivaaseen.

Miulla on ollut kyllä hupia koko kevään ajan tosta omasta 99:stä. Vitjatti oli eilenkin hauskaa kaverin kanssa meikun 99:llä, kun joku ptcruiser aatteli ohittaa meidät kun nopeusrajoitus vaihtui 60->100. hehheh. Sinne jäi taakse "cruisailemaan".

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4043
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
No, elämä vie, eikä noita ysiysejä enää puissa kasva, joten pitää tyytyä näihin, joita vielä saa. Sitä paitsi, vaimolla on nyt auto, josta se tykkää. Ysiysi on paljon kompaktimpi kokonaisuus, kuin rohnake satku, joten siksi olin valmis luopumaan tuosta, että voin keskittyä vastaavan tupliksen löytämiseenMertmi kirjoitti:Mitä ihmettä Jari?! Siulla ei ole omaa 99:iä?jariha kirjoitti: Toivottavasti ero tupliksista ei veny kuitenkaan liian pitkäksi, ettei tonnarin jälkeen osaisi enää sellaiseen sopeutua![]()
Kuinka tässä näin on päässyt käymään? Sinähän olis se, joka kehui 99:t maasta taivaaseen.

#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
Jos hyvän löydät, niin elä vaihda. Mie en ainaskaan hävitä tota omaa 99:iä, jos se vaan minusta riippuu.jariha kirjoitti:No, elämä vie, eikä noita ysiysejä enää puissa kasva, joten pitää tyytyä näihin, joita vielä saa. Sitä paitsi, vaimolla on nyt auto, josta se tykkää. Ysiysi on paljon kompaktimpi kokonaisuus, kuin rohnake satku, joten siksi olin valmis luopumaan tuosta, että voin keskittyä vastaavan tupliksen löytämiseenMertmi kirjoitti:Mitä ihmettä Jari?! Siulla ei ole omaa 99:iä?jariha kirjoitti: Toivottavasti ero tupliksista ei veny kuitenkaan liian pitkäksi, ettei tonnarin jälkeen osaisi enää sellaiseen sopeutua![]()
Kuinka tässä näin on päässyt käymään? Sinähän olis se, joka kehui 99:t maasta taivaaseen.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4043
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
No, nyt kattoo viimeistä kolmea vuotta taakse päin, niin voi nähdä, että autot on minulla säilyneet keskimäärin ehkä vajaan vuoden, lyhimmillään vajaan kuukauden, pisimmillään puolitoista vuotta. Olen valmis myymään, jos joku minulta auton haluaa ostaa, koska löydän näköjään tilalle aina jonkun kun tarvis on. Ja mun kriteerit ei autolle ole kovin kovat, lähinnä kun sillä pääsee ajelee, niin hyvä on. Vanhassa Saabissa kun aina on fiilistä, vaikkakin laidasta laitaan. Laitan sitten auton mieleiseeni kuntoon ja tällöin se näköjään jo kiinnostaa muitakin. Olihan minulla välillä jokunen Saabi, johon poltin enemmänkin rahaa, mutta nyt olen oppinut, että ei mun pidä liikaa panostaa yhteen autoon, kun ei se auton rahallista arvoa nosta. Näyttää nimittäin siltä, että kun auto on siinä iskussa, etten enää mielestäni laittoa siitä löydä, niin pitää etsiä joku toinen, jossa sitä pientä laittoa on. Vaikka paljoa en osaa tehdä, niin jotain pientä on silti kiva näpertää...Mertmi kirjoitti:Jos hyvän löydät, niin elä vaihda. Mie en ainaskaan hävitä tota omaa 99:iä, jos se vaan minusta riippuu.
Turha tässä on enää elvistellä, että minulta jokin auto saisi hyvän kodin, kun ei se ihan niin ole. Mutta arvostavan kodin kuitenkin siksi aikaa, kun se minulla viivähtää

#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari