Touchgard MK-I hälytin

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
akyttala
"Hölösuu"
Viestit: 1028
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 19:24
Paikkakunta: Turku

Touchgard MK-I hälytin

Viesti Kirjoittaja akyttala »

Löytyykö keltään kyseiseen hälyttimeen jonkinlaista manuaalia tai asennusohjetta? Melkein kaikkien johtojen tarkoitus on kyllä tiedossa, mutta olisi mukava tietää loppujenkin johtojen tarkoitus.
akyttala
"Hölösuu"
Viestit: 1028
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 19:24
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja akyttala »

Pitää kysellä, menee viikolle.
Mukavaa, jos tuohon ohjeita löytäisi. Ja hyvä, että on edes mahdollisuus, että voisi löytyä. Kiitoksia jo etukäteen.

Edit: Mitä tehdään hälyttimestä lähtevällä johdolla, jossa on hälyttimen ollessa päällä tai pois kokoajan 12V, mutta hälytyksen sattuessa se putoaa 0v?
Ja entäpä, kun tässä on jonkinasteinen "käynnistyksenesto", joka on ollut kytkettynä bensapumpun johdon väliin, mihinkäs tuon voisi kaasarikoneessa kytkeä? Releen avulla startin herätevirtaanko?
akyttala
"Hölösuu"
Viestit: 1028
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 19:24
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja akyttala »

Tuossa on tuommonen hälytys, että kytketään auton omaan äänimerkkiin kiinni ja se sitten soi yhtenäisestä, kun hälytys sattuu. Onkos olemassa jotakin erillisiä äänitorvia, joihin tuon voisi kytkeä ja se sitten soisi "jaksotetusti" kuin varashälytin yleensä?
akyttala
"Hölösuu"
Viestit: 1028
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 19:24
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja akyttala »

Johan välähti: Jospa kytken tuon äänimerkille menevän johdon ylimääräisen vilkkureleen kautta, niin saanko hälytyksen kuulumaan sellaisena katkonaisena?
akyttala
"Hölösuu"
Viestit: 1028
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 19:24
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja akyttala »

Tämähän onnistunee jopa tavallisella vaihtavalla releellä, kun kytkee ohjausvirran tuosta avautuvan kontaktin kautta. Silloinhan ohjaus lakkaa, kun rele vetää ja ohjaa jälleen uudelleen palauduttuaan.. Täytyy testata, tuleeko hommasta mitään.
akyttala
"Hölösuu"
Viestit: 1028
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 19:24
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja akyttala »

Mimmi kirjoitti:Pitää kysellä, menee viikolle.
Satuitko muuten koskaan löytämään mitään tarinaa kyseisestä hälystä? Taas riittää energiaa värkätä tämän asian kanssa ja jonkinlaista kytkentäohjetta kaipailen..
akyttala
"Hölösuu"
Viestit: 1028
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 19:24
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja akyttala »

Onko nimim. Mimmi saanut asiaan selvyyttä? :D
akyttala
"Hölösuu"
Viestit: 1028
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 19:24
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja akyttala »

Mimmi kirjoitti:En valitettavasti ole saanut mitään lisäselvyyttä asiaan.
Kiitoksia kuitekin sulle vaivannäöstä. :)

Mitäs eroa muuten sillä on, että hälytin on VAT-hyväksytty tai "EU:n ajoneuvojen varkaudenestolaitedirektiivin 95/56 vaatimusten mukainen"?
Ei kyllä liity enää tähän nimenomaiseen laitteeseen, jolla ei varmaan mitäään hyväksyntää ole.
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Lähivakuutuksen ehdoissa alennukseen riittää elektroninen ajonestolaite, mitään lisäalennusta ei hälyttimestä saa, onkohan muissa yhtiöissä näin?
BMW 320dA Coupe LCI
akyttala
"Hölösuu"
Viestit: 1028
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 19:24
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja akyttala »

Mimmi kirjoitti:VAT-hyväksytyllä hälyllä saat automaattisesti etuja. EU 95/96:n mukaan hyväksytyllä neuvottelujen jälkeen (EU-vaatimukset ovat lievempiä kuin VAT-vaatimukset).
Sinähän useissa yhteyksissä olet suositellut VAT-hyväksytyn hälyttimen asennusta autoon. Mitäs mieltä tuommosesta EU-hyväksytystä? Ajaako asiansa käytännössä yhtä hyvin?
Vastaa Viestiin