Simoniz

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
meverkko
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja meverkko »

Eipä se Simonizkaan mikään huono vaha ole.

Syksyllä vahasin sillä ja isoina vesihelminä on vesi vielä talven jälkeenkin.

Kuva tuoreesta Simoniz-pinnasta

(kuva _on_ käsittelemätön, vain auto käsitelty :wink: )

Kuva

EDIT:
Ilmanvaihtoritilän ympärillä oleva himmeämpi alue ei johdu vahasta, vaan suihkutettavasta muovinhoitoaineesta josta jäi hetkeksi tuollainen silikonimainen pinta (jota ei tosin livenä noin selvästi huomannut)
Saab 9-5 2,3T -07
Saab 900S -92
H-D Road King -03
Nikon @ http://ralli.verkkonen.net #1474
tami
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja tami »

meverkko kirjoitti: (kuva _on_ käsittelemätön, vain auto käsitelty :wink: )

Kuva
Jees, voi helvetti että näyttää hienolta! Niin vahapinta että itse autokin! 8O Satku-kuumetta päällä.... :roll:
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
pamppu
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja pamppu »

Minäkin vahasin saappaan simonizin kovavahalla pari viikkoa sitten ja työmäärä on kyllä aivan tajuton. 6 tuntia saatiin kulumaan aikaa vahaukseen, ensin pohjustus ja sitten simoniz, mutta kyllä kiiltokin on hyvä. Ja pitäisi ilmeisesti kestääkin aika kauan.

Mitä pesuainetta suosittelette sitten, jos vahashampoota ei kannata käyttää? Itselläni on tällä hetkellä Korrekin autoshampoo, mutta se sisältää ainakin etiketin mukaan vahaa.
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Aeroilia
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja Aeroilia »

pamppu kirjoitti:Minäkin vahasin saappaan simonizin kovavahalla pari viikkoa sitten ja työmäärä on kyllä aivan tajuton. 6 tuntia saatiin kulumaan aikaa vahaukseen, ensin pohjustus ja sitten simoniz, mutta kyllä kiiltokin on hyvä. Ja pitäisi ilmeisesti kestääkin aika kauan.

Mitä pesuainetta suosittelette sitten, jos vahashampoota ei kannata käyttää? Itselläni on tällä hetkellä Korrekin autoshampoo, mutta se sisältää ainakin etiketin mukaan vahaa.
Toi muakin kiinnostais eli mitä pesuainetta kandeis käyttää.
Mulla meni vahaukseen taukoineen ainakin 8 tuntia. Mutta ajatteli vain, että hyvä tulee. Nyt jälkeenpäin lueskeltuani näitä topikkeja tajuaa kenties ettei tuo simoniz orginal olekkaan niitä kestävimpiä saati parhaimman kiillon antavia vahoja.
Omaan työhöni silti olen tyytyväinen.
Jos olisin nörtimpi osaisin pistää pelistäni kuvan simonizzattuna :lol:
pade
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

pamppu kirjoitti:Mitä pesuainetta suosittelette sitten, jos vahashampoota ei kannata käyttää? Itselläni on tällä hetkellä Korrekin autoshampoo, mutta se sisältää ainakin etiketin mukaan vahaa.
Itse olen käyttänyt Meguiarsin NXT tai Sonax kiiltopesua. Molemmat tosi hyviä aineita ja jättää pinnan todella kiiltäväksi. Kumpikaan ei sisällä vahaa !
Sonaxia myy ainakin Clas Ohlsson..
pamppu
"Viggen"

Aeroilia kirjoitti:Toi muakin kiinnostais eli mitä pesuainetta kandeis käyttää.
Mulla meni vahaukseen taukoineen ainakin 8 tuntia. Mutta ajatteli vain, että hyvä tulee. Nyt jälkeenpäin lueskeltuani näitä topikkeja tajuaa kenties ettei tuo simoniz orginal olekkaan niitä kestävimpiä saati parhaimman kiillon antavia vahoja.
Mulla varmaan vaikutti se, että ei tarvinnut yksin tehdä. Kyllä tuo Simoniz ainakin eräässä tekniikan maailman testissä pärjäsi: kestävyydestä 10, kiillosta 9 ja työmäärästä 6.

Itsekin kuvan voisin laittaa, kuhan vaan sen jonnekin saisi.
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
AP
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja AP »

pade kirjoitti:
pamppu kirjoitti:Mitä pesuainetta suosittelette sitten, jos vahashampoota ei kannata käyttää? Itselläni on tällä hetkellä Korrekin autoshampoo, mutta se sisältää ainakin etiketin mukaan vahaa.
Itse olen käyttänyt Meguiarsin NXT tai Sonax kiiltopesua. Molemmat tosi hyviä aineita ja jättää pinnan todella kiiltäväksi. Kumpikaan ei sisällä vahaa !
Yksi vaihtoehto on Autoglymin Bodywork shampoo conditioner. Tuota olen itse käyttänyt, ja on omasta mielestä todella hyvä!
ASTech
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja ASTech »

pamppu kirjoitti:
Aeroilia kirjoitti:Toi muakin kiinnostais eli mitä pesuainetta kandeis käyttää.
Mulla varmaan vaikutti se, että ei tarvinnut yksin tehdä. Kyllä tuo Simoniz ainakin eräässä tekniikan maailman testissä pärjäsi: kestävyydestä 10, kiillosta 9 ja työmäärästä 6.

Itsekin kuvan voisin laittaa, kuhan vaan sen jonnekin saisi.
Vuosien ja vuosien kokemuksella allekirjoitan juurikin noi arvosanat.
900C -86
900turbo3d
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Pakko taas kysyä kun vahoista taas puhutaa. Zainoa toki on suositeltu, jopa sanottu kiillon paraneva nykyisestä. Eli tosiaan, mulla on ns, virheetön lakkapinta (lakkauksen jälkeen tehty mitään) ja mitä nyt lukenut esim tästä simoniz vaatinut jonkun verran työtä, kuin myös esim. Zaino(käsittelykerrat) onko siitä haittaa lakkapinnalle :?:
Vai onko esim pyörrejäljet estettävissä oikeilla työvälineillä, minkälaisilla?
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
pade
"Hölösuu"
Viesti:

900turbo3d kirjoitti:Pakko taas kysyä kun vahoista taas puhutaa. Zainoa toki on suositeltu, jopa sanottu kiillon paraneva nykyisestä. Eli tosiaan, mulla on ns, virheetön lakkapinta (lakkauksen jälkeen tehty mitään) ja mitä nyt lukenut esim tästä simoniz vaatinut jonkun verran työtä, kuin myös esim. Zaino(käsittelykerrat) onko siitä haittaa lakkapinnalle :?:
Vai onko esim pyörrejäljet estettävissä oikeilla työvälineillä, minkälaisilla?
Jos sinulla on pinta täydellisessä kunnossa ei sinun tarvitse käydä läpi kaikkia Zaino-prosessin vaiheita, vaan voit periaatteessa heti siirtyä vahaamiseen jolloin Zaino on yksi helpoimmista vahoista työstää ! Ja koska maalipinta on täydellisessä kunnossa on täydellisen kiillon saaminen erittäin helppoa !

Zainon vahoissa ei ole mitään hiovia aineita joten niitä käyttämällä ei ainakaan pyörrejälkiä tule kunhan työvälineet on kunnossa. Ei kai siinä muuta vinkkiä ole kun että kattoo vähän väliä ettei vahaustyynyyn jää mitään likaa joka saattaisi naarmuttaa maalipintaa !
Ja Zainoahan suositellaan levitettäväksi edes-takaisin-liikkein, ei pyörre-liikkeillä. Tämä siksi että valon osuessa pinta heijastaa erilailla. Joten tämäkin johtaa siihen ettei pyörrejälkiä ilmesty.

Eli Zainosta ei todellakaan ole haittaa lakkapinnalle ! Suosittelen hyvin lämpimästi jos todella on uusi, täydellisessä kunnossa oleva maalipinta ! 8)
jcarlson
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Olikos tämä nyt Simoniz vai Zaino-topic?
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
pade
"Hölösuu"
Viesti:

jcarlson kirjoitti:Olikos tämä nyt Simoniz vai Zaino-topic?
Simoniz joka on vähän suistunut raiteilta.

Koitetaan jatkaa tässä Simonizista ja jos on kysymyksiä muista vahoista, niin osalle on jo olemassa omat topicit johon voi laittaa kysymyksiä tai sitten saa alottaa ihan uuden topicin !
pamppu
"Viggen"

pade kirjoitti:Itse olen käyttänyt Meguiarsin NXT tai Sonax kiiltopesua. Molemmat tosi hyviä aineita ja jättää pinnan todella kiiltäväksi. Kumpikaan ei sisällä vahaa !
Kävin tänään hakemas purkin tota Sonaxin kiiltoshampoota. Ainakin mun mielestä toimi tosi hyvin, mm. linnunpaskat lähti tosi helposti ja pinta kiiltää. Tosin kuivui nopeasti pinnalle ja jätti ekalla kerralla jotakin jälkeä. Toisella pesukerralla lähti sitten, kun ei pessyt niin paljoa kerralla.
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
pade
"Hölösuu"
Viesti:

pamppu kirjoitti:Kävin tänään hakemas purkin tota Sonaxin kiiltoshampoota. Ainakin mun mielestä toimi tosi hyvin, mm. linnunpaskat lähti tosi helposti ja pinta kiiltää. Tosin kuivui nopeasti pinnalle ja jätti ekalla kerralla jotakin jälkeä. Toisella pesukerralla lähti sitten, kun ei pessyt niin paljoa kerralla.
Käytät sitten mitä tahansa pesuainetta kannattaa melkeen aina pestä osa autosta ja huuhdella ja sitten jatkaa uudesta paikasta ja taas huuhdella. Ei kannata päästää pesuaineita kuivumaan maalipinnalle. Saattaa jäädä ikäviä jälkiä.
Itse ainakin pesen auton aina 3-4 osassa ja pidän huolen siitä, että auto on kokoajan kasteltu : )
Aeroilia
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja Aeroilia »

Tuli eilen iltasella pestyä auto kun oli tullu ajeltua kurateillä.
Pesun jälkeen kuivasin auton ja uskomattoman hyvä kiilto oli päällä.
Aivan kuin kiilto olis parantunu tuossa pesussa :?:
Pesin Autoglymin autoshamppoolla.

Jos tuolla vanhanmallisella orginal simonizilla saa tuollaista jälkeä vanhaan autoon (vanha ja vanha vm2000, mulle uusi) niin mitähän saisi tuollaisella teknovahalla.

Kokeiltavahan se olisi. Tuo startti paketti esim zainoon on kyllä hintava vaikka ymmärtääkseni on riittoisaa.
Vastaa Viestiin