Saab 9-3 vm 2000, ruostumattomuustakuu?
-
- "Kaasari"
- Viestit: 45
- Liittynyt: To Elo 11, 2005 10:05
- Paikkakunta: Espoo
Saab 9-3 vm 2000, ruostumattomuustakuu?
Kun kerran lähdetään liikkeen kanssa vääntämään kättä (viestiketju: Länsiauto menetti tänään asiakkaan), niin samallahan sitä voisi vääntää vähän muistakin.
Osaako joku kertoa minkälainen ruostumattomuustakuu tuollaisessa vm 2000 Saab 9-3:ssa on? Autossani maalipinta kuplii kummallakin puolella tuulilasin pystytolppien yläpäässä, ikään kuin tuulilasin tiivisteen alta olisi pukkaamassa ruostetta...
Osaako joku kertoa minkälainen ruostumattomuustakuu tuollaisessa vm 2000 Saab 9-3:ssa on? Autossani maalipinta kuplii kummallakin puolella tuulilasin pystytolppien yläpäässä, ikään kuin tuulilasin tiivisteen alta olisi pukkaamassa ruostetta...
Puuvene on puuvene, muu vene on muu vene!
-
- "Kaasari"
- Viestit: 45
- Liittynyt: To Elo 11, 2005 10:05
- Paikkakunta: Espoo
Saas nähdä. Ilmeisesti tässä mennään joka tapauksessa kuluttajasuoja-asiamiesten kanssa eteenpäin, laitetaan tämä ruostehomma mukaan ohjelmaan. Sittenhän senkin näkee.
Mutta muistaako kukaan mitä tälle autolle on aikoinaan luvattu tuota ruostumattomuustakuuta, mulla kun tuskin mitään takuulappua enää edes on tallella...
Mutta muistaako kukaan mitä tälle autolle on aikoinaan luvattu tuota ruostumattomuustakuuta, mulla kun tuskin mitään takuulappua enää edes on tallella...
Puuvene on puuvene, muu vene on muu vene!
"ruostumattomuustakuuta" ei edes ole ymmärtääkseni. Eikä se korjaa ulkoapäin alkavaa ruostumista. Puhkiruostumattomuus takuu sitävastoin onkai saabissa ollut 6v???? Korvaa sekin vain sisältäpäin alkaneen ruostumisen jos menee puhki.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1993
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Porvoo
Jep, siis tuo ruostumattomuustakuu ainakin jos olen oikein osannut tulkita, tarkoittaa sitä,että ruostuminen on alkanut pellin sisäpinnalta ja sitten ruostuu läpi ulkopinallle, toisin päin ei toimi juuri esimerkiksi kiveniskemien tähden. Päätäni en taas perinteisesti vadille lyö...
ikkunan peltien osalta tietty hivenen vaikea tulkita miten on käynyt, yleensä jos ruoste tiivisteen alta pukkaa, on jo sen verran mätä, että veikea tehdä päätöstä mistä ruostuminen on alkanut...
ikkunan peltien osalta tietty hivenen vaikea tulkita miten on käynyt, yleensä jos ruoste tiivisteen alta pukkaa, on jo sen verran mätä, että veikea tehdä päätöstä mistä ruostuminen on alkanut...
Heh, milläs huomaat tuulilasin tiivistepinnan "sisällä" alkavan kukinnan 14 pv:n sisällä, se saa muhia siellä tovin, ennenkuin tulee näkyville....9-5T kirjoitti:Kuten huoltokirjassa lukee on maalipinnan virheet korjattava 14 vrk aikana siitä kun ne olisi pitänyt havaita
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Karpo kerran kyseli autoliikkeistä vai vakuutusliikkeistä, että motako tällaista tapausta on korvattu. Eipä yhtään löytänyt. Mielestäni puhkiruostumattomuustakuulla jos paukutellaan henkseleitä autoa myydessä -> muualle kaupoille.900i kirjoitti:Korvaa sekin vain sisältäpäin alkaneen ruostumisen jos menee puhki.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 45
- Liittynyt: To Elo 11, 2005 10:05
- Paikkakunta: Espoo
Kyllä se virhe on tapahtunut jo tehtaan tuotantolinjalla. Tiivisteen alle jää yläpäässä "pesäke", jossa kosteus ja paska pääsee muhimaan vaikka kuinka huoltaisi autonsa maalipintaa. Niin ja menkääpä rapsuttamaan takakaaren pistehitsisaumaa...sieltä löytyy ruostetta eikä päällepäin huomaa yhtään mitään, alkanut sisältäpäin. Samoin nämä sinkkirakkulat...maalipinta aivan ehjä silmämääräisesti tarkasteltuna...ikäänkuin matoja menisi maalipinnan alla. Useissa Audeissa ja Volvoissa samaa ongelmaa...Baasin verrattuna vaan sellaisella erotuksella että niitä on laitettu takuuseen.9-5T kirjoitti:[
Tuulilasin liimauspinnalta alkava ruoste taitaa olla alle 6 vuotiaissa Saabeissa aina lasinvaihdossa vaurioituneen maalipinnan syy eli asentajan aiheuttama moka. Kun ruoste näkyy tiivisteen alta on 14 vrk aikaa korjata ja kyllähän sen näkee onko pintaruosteessa tai häipyykö reiän päältä maali jolloin takuun pitäisi toimia.
No voiko puhua puhkiruostumisesta vai maalivauriosta? Kävin keväällä näyttämässä omaani paikallisella Baasin jälleenmyyjällä, auton vauriot kuvattiin ja lähetettiin takuuosastolle sähköpostitse. Seuraavana päivänä tuli päätös, että vauriot eivät aiheuta toimenpiteitä heidän puoleltaan. Olin jo väsäämässä kirjettä GM:lle, mutta ei aina jaksaisi valittaa.9-5T kirjoitti:Ovatko jättäneet korvaamatta 6 vuoden aikana tapahtuneen sisältäpäin alkaneen puhkiruostumisen?
Sinällään tuo sinkkirakkula homma on jännä juttu. Sitä esiintyy ainoastaan taka- ja etuovien alaosissa, ei muualla...?
Audin A4 olen nähnyt noita rakkuloita vaikka kuinka ja paljon. Myös joissain muissa vag malleissa. Ei muistaakseni niissäkään ole maalia takuuseen saanut. Oikeat ruosteet on ollut asia erikseen.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015