Nykiminen

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
katana
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Ti Elo 02, 2005 22:06
Paikkakunta: itä-suomi

Nykiminen

Viesti Kirjoittaja katana »

Tuli tänään vaihdettua toi Nordicin steg1 boxi 2.0t Saabiin ja ongelmat alkoi heti eli nykii että niskat meinaa mennä sijoiltaan.Tämä nykiminen alkaa noin 3000 kierroksen jälkeen kovassa kiihdytyksessä ja jatkuu kyllä pitkälle, Ei ole viellä saanut edes selvää onko kone yhtään tehokkaampi ja vääntävämpi :( Tämä boxsi tuli käytettynä joten voisikohan se olla jo viallinen aluperin? Jos ei ole jotain helppoa keinoa korjata niin vanha boxsi takaisiN(NYYH)Siis apua kaivataan
PP440
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: La Maalis 11, 2006 01:40

Viesti Kirjoittaja PP440 »

Juuh sama oli meijän 9-5 v6 saabis.. ja koeajetulla 2.3turbos..

En tarkalleen tiedä mitä 2.3T:hen pojat remontoi.. mutta kuullostaa samalle vialle. Nyki kolmesta tonnista ylöspäin.. se oli kylläkin vakio 2.3T.
Ja nykyisestä v6 vaihdettiin tulpat.. ja yhdestä jonkinnäköisestä ilmaletkusta oli sellane pieni adapteri tjm?(muovinen sienen muotoinen? mikä?) halennu.. laski ilmaa letkusta -> todennäköisesti tämä aiheutti nykimisen.. nyki jo paikallaan ja kiihdyttäessä.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Voi olla myös se kuuluisa DI-kasetti, mikä voi toimia vielä vakioboksillanormiahtopaineilla ok. Mutta kun laitetaan viripurkki, mikä vaatii täsmällisyyttä korkeammillakin paineilla alkaa ongelmia ilmetä.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1353
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Viesti Kirjoittaja koistha »

Jos auto alkaa nyökkimään oikein kunnolla, niin kyseessä voisi olla myös viallinen magneettiventtiili.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
katana
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Ti Elo 02, 2005 22:06
Paikkakunta: itä-suomi

Viesti Kirjoittaja katana »

Tulipa mieleen että mitä tulppia pitäis tuon virisatsin kanssa käyttää jos sillä olisi jotain vaikutusta.Ja mites tuo oktaaniluku meneekö viellä 95?
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Kuulostaa softavialta, kannattaisi kokeilla toisella boksilla.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Softa toimii siten mitä muut anturit antavat tietoa. Mikäli saatu data on virheellistä säätää boksi itsnesä vikatilaan = moottorikuvake syttyy. Vaihtoehtoja tilanteen korjaamiseksi:
- käytä vain 98 polttoainetta
- aja saab huoltoon ja pyydä testikasetti jolla testataan onko vika ollut sytytyskasetissa

Jos vika on ilmamassamittarissa antaa ahdin liikaa ahtoja jotka ilmenee moottorivikakuvakkeena. Jos vika on magneettiventtiilissä tulee liian korkeat ahdot tai matalat.

Oma veikkaus on bensa tai sytkäboksi.

Nordicin boksit ovat GM hyväkymiä virityssarjoja joten sen kanssa voi hyvinkin ajaa mille tahansa GM valtuuttamalla huollolle ja pyytää tarkastamaan yllä mainitut kohdat

Katana ota yhteyttä minuun joko info@trolli.nu tai soita 0400 800 535
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Vastaa Viestiin