Poy kirjoitti:Mistäs näkee mitkä vahat ovat hiovia vahoja ja mitkä ei? Vierailin tuossa Zaino sivulla, niin itsellä kyllä menee siinä vaiheessa ostohalut, kun pitää päättää miljoonan eri purnukan välillä minkä ostaa.
Näistä vahoista näkee, että ovatko hiovia vai ei:
http://www.korrek.fi/tuotteet/vahat/vahat.html
Mä taas lueskelin joskus jotain jenkkiläistä Zainosivustoa ja jonkun Sal Zainon vakuuteluja asiasta ja ei oikein enään puraissut ko. tuotteet normaali käyttöautoiluun.
Nykyvahat tuntuvat olevan samantyyppisiä polymeeri ja luonnonvaha valmisteita ja tuli mieleen, että ihan työkseen autovahoja kehittävät firmat pystyvät varmaan suunnittelemaan vahan yhteen purkkiin ja jopa niin, että vaha toimii jonkinlaisena filtterinä lämpösäteilylle, joka korventaa maalipinnan. Tässä kohtaa ei Zaino enään vakuuttanut, vaikka sillä saisi kuinka kiiltävää tahansa pieneksi hetkeksi. Varmasti hyvä vaha noihin näyttelyautoihin, mutta eipä ainakaan meikäläiselle kolise, kun pitää saada ympärivuotinen suojapinta maalipinnalle kohtuu ponnisteluilla.
Korrekilla on hyviä vahoja (kestovaha ja luonnonvaha), kuten varmasti myös muillakin vahavalmistajilla. Tuo kestovaha on helppo käyttää ja antaa autolle pitkäksi aikaa kiiltävän "märän-näköisen" pinnan. Valmistajakin on ihan kunnon firma, jolla on pitkä kokemus alalta ja tuotekehitystä, jonka huomaa tuota vahaa käyttäessään. Siitepölyn ja hiekkakerrostumien alta auto herää aina uudestaan kiiltämään seuraavissa pesuissa. Kun keväällä vahaa, menee seuraavan kuun pesut pelkällä vedellä ja puutarhaletkulla.
Meni vähän simoniz -aiheen ohi, mutta tuo eka kysyjähän kyseli vaihtoehtoja simonizille.