Oks toi night panel yhtäkuin mitä aikoinaan vuonna 5 ennen vuosituhannenvaihdetta tehtiin intouch:lla tonnarin mittaristoja PC:lle.
Eli yövärejäkö tässä haetaan.
Ja nuo PC pohjaiset ruudut ei toimi alle vm:96. Ja senkin jälkeen, ehkä hiukan vajaavaisesti.
Kurko kirjoitti:Oks toi night panel yhtäkuin mitä aikoinaan vuonna 5 ennen vuosituhannenvaihdetta tehtiin intouch:lla tonnarin mittaristoja PC:lle.
Eli yövärejäkö tässä haetaan.
Ja nuo PC pohjaiset ruudut ei toimi alle vm:96. Ja senkin jälkeen, ehkä hiukan vajaavaisesti.
Mikä tämä on
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
Ei käy vm:89:iin. tarvii olla vm:96+.
Eli noihin uudempiin vois tehdä tuolta OBD:stä töllön viisareineen päivineen, vaan tuskinpa markkinarakoa löytyisi.
Ei käy vm:89:iin. tarvii olla vm:96+.
Eli noihin uudempiin vois tehdä tuolta OBD:stä töllön viisareineen päivineen, vaan tuskinpa markkinarakoa löytyisi.
En tajunnut vieläkään.. siis telkka Saabin kojelautaan vai mitä
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
Nojoo, Kurko vissiin meinas, että laitetaan joku PC:n näyttö auton mittareiden paikalle ja siihen sitten piirrellään tietokoneohjelmalla OBD-väylästä luettua nopeus ym. tietoa.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
peinu kirjoitti:Nojoo, Kurko vissiin meinas, että laitetaan joku PC:n näyttö auton mittareiden paikalle ja siihen sitten piirrellään tietokoneohjelmalla OBD-väylästä luettua nopeus ym. tietoa.
No tulihan se selvennys! Voishan se olla ihan hieno
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
Vanhan aiheen henkiin herätystä
Itse ajattelin tehdä muutoksen mittariston valojen maadoitukseen siten että kaikki "turhat" valot maadoitetaan saman piuhan kautta joka menee releelle ja relettä ohjaamaan kytkin sopivaan paikkaan.
Tuli vain sellanen kysymys mieleen että mahtaako valojen kirkkaussäätö toimia normaalisti vaikka vain nopeusmittarin polttimot saisivat virtaa? Ettei tule mitään yllättävää kirkkautta kun pelkkä nopeusmittari valaistuna.
Samalla ajattelin laittaa tummennuskalvon mittariston lasin päälle niin että näyttäisi tyylikkäästi mustalta kunnes virrat laittaa päälle, silloin näkyisi mittaristo lähes entiseen tapaan, ehkä joutuu isompia polttimoita laittaa.
liteFun kirjoitti:Vanhan aiheen henkiin herätystä
Itse ajattelin tehdä muutoksen mittariston valojen maadoitukseen siten että kaikki "turhat" valot maadoitetaan saman piuhan kautta joka menee releelle ja relettä ohjaamaan kytkin sopivaan paikkaan.
Tuli vain sellanen kysymys mieleen että mahtaako valojen kirkkaussäätö toimia normaalisti vaikka vain nopeusmittarin polttimot saisivat virtaa? Ettei tule mitään yllättävää kirkkautta kun pelkkä nopeusmittari valaistuna.
Samalla ajattelin laittaa tummennuskalvon mittariston lasin päälle niin että näyttäisi tyylikkäästi mustalta kunnes virrat laittaa päälle, silloin näkyisi mittaristo lähes entiseen tapaan, ehkä joutuu isompia polttimoita laittaa.
Tonnarin mittaristovalojen kirkkautta ohjataan pulssileveysmoduloidulla +12V:lla, eli lämmpujen määrä ei vaikuta kirkkauteen tai kirkkaustaso muutu jos osa lampuistä kytketään pois.
Makuasia, mutta onko syytä nähdä vaivaa asentaa tummennuskalvoa, jos ainoa hyöty siitä on hieman ennen käynnistystä
No luo se vähän enempi sellasta high-tech tuntua kun mittaristo on pimeä ja herää henkiin kun laittaa virrat päälle.
Ja kaupassa kun käy ei uteliaat kurki paljonko on kilometrejä
Onhan toi tonnarin muotoilu vähän ritariässämäinen, kyllä siihen hienosti sopii "köyhänmiehen plasmanäyttö"