vattu satku kulkee omia polkujaan!
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24617
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
dodii tunti vietetty satkun kimpussa kivaa oli ! eli otin kaikki renkaat poies ,tarkoituksena vaihtaa päittäin takaa eteen!
tutkin sorkkaraudan kanssa nivelet,pallot,puslat ja kaikki mihin väliin se mahtui ja se mahtuu hyvinkin pieneen väliin! Löydettyä= apukuskin takaiskari alapäässä 1mm klappia,en saanut mutteria tiukattua oli jo tarpeeksi kireellä,väänsin sen syksyllä metrin jatkon kera kii. kuskin etuiskari märkä kyljestä ,tää oli tiedossa=vissiin alkuperäiset!
kaikki tuet ja puslat olivat omilla paikoillaan ja ei niissä tuntunut ylimääräistä löysää olevan! noh renkaat paikalleen ja koeajolle,ajomukavuus parani pikkasen eli toisissa renkaissa on jotain vikaa. kotipihalla vielä mittasin rengas paineet niin ne heitteli saatana 2,8-3 bar välillä! ei voi enään huoltiksen mittareihin luottaa... oma mittarini on kalibroitu inspectan toimesta 2004. eli se näyttää oikein!
noh ehtoolla käydä paikallistapaamisessa potkimassa muiden renkaita jos tuo ei pahene/ etuiskarien vaihdolla lopu niin tutkitaan asiaa paremmin!
päätän koeajo raportin tähän!
tutkin sorkkaraudan kanssa nivelet,pallot,puslat ja kaikki mihin väliin se mahtui ja se mahtuu hyvinkin pieneen väliin! Löydettyä= apukuskin takaiskari alapäässä 1mm klappia,en saanut mutteria tiukattua oli jo tarpeeksi kireellä,väänsin sen syksyllä metrin jatkon kera kii. kuskin etuiskari märkä kyljestä ,tää oli tiedossa=vissiin alkuperäiset!
kaikki tuet ja puslat olivat omilla paikoillaan ja ei niissä tuntunut ylimääräistä löysää olevan! noh renkaat paikalleen ja koeajolle,ajomukavuus parani pikkasen eli toisissa renkaissa on jotain vikaa. kotipihalla vielä mittasin rengas paineet niin ne heitteli saatana 2,8-3 bar välillä! ei voi enään huoltiksen mittareihin luottaa... oma mittarini on kalibroitu inspectan toimesta 2004. eli se näyttää oikein!
noh ehtoolla käydä paikallistapaamisessa potkimassa muiden renkaita jos tuo ei pahene/ etuiskarien vaihdolla lopu niin tutkitaan asiaa paremmin!
päätän koeajo raportin tähän!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Tänään kävin huvikseen katsastamassa oman auton. Hakuninmaan asemalle oli tullut uusi iskaritesteri siihen takapihalle ja meikäläisen 15000km ajetut sachs advantaget oli uutta vastaavat arvoiltaan. Katsastusmies puhui, että vaihtoväli iskareilla olisi 100000km, mutta mainitsi että sachilla ja parilla muulla laatuiskarilla se on käytännössä pidempi. Yleisin ongelma satkuissa on se, että iskarit pääsevät yläpäistään irti, eikä varsinainen iskari ole mennyt huonoksi.
Oma 10 vuotta kestänyt käsitys taas vahvistui, että eipä juuri parempia iskareita voi 900:een alle laittaa, kuin sachit.
Oma 10 vuotta kestänyt käsitys taas vahvistui, että eipä juuri parempia iskareita voi 900:een alle laittaa, kuin sachit.
Vetaritunnelin luona on alatukivarren kiinnitys ja vetaritunneli on todellakin kantava rakenne, se pitää likipitäen koko keulapään kuosissaan.SeppoP kirjoitti:Miten nuo vetaritunnelit voivat vaikuttaa ajovakauteen? Eihän ne oo ns. kantavia osia, vai ovatko?Mertmi kirjoitti:Toisaalta myöskin hapantunut etupään vetaritunneli saa auton kiemurtelemaan. Kokemusta on näistä kaikista...
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Ohan noissa tunnelin alaosassa alatukivarret kiinni. Tai onhan siinä se pitkittäispalkki mutta yleensä sekään ei ole paljoa peremmin säilyny.SeppoP kirjoitti:Miten nuo vetaritunnelit voivat vaikuttaa ajovakauteen? Eihän ne oo ns. kantavia osia, vai ovatko?
Satkussa on sentään noi alatukivarret niputettu toisiinsa toisin kuin 99:ssä.
Mutta kyllä toi alatukivarren kiinnitys rupee elään jos pelti häviää ympäriltä.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Rengaspaineet, rengaspaineet. Itse olen suorastaan hukassa pari viikkoa, kun ostin ensimmäiset oikeat tai no, uudet renkaat Anniin. Ihmettelin ku vetelee aivan ku olis toista sataa konia pellin alla. Kokeilin vaikka ja mitä. Lopussa otin ohjekirjan käteen ja katoin sieltä, että jotku sen ajan huippurenkaille annettiin 1,9 baria eteen että taakse. Ne laitoin ja enkä vois tyytyväisempi olla.
Turboon ostin viime keväänä uudet suvikumet ja laitoin niihin ohjekirjan mukaiset 2,1 eteen ja 2,2 taakse. Pirun hyvin kulkee noilla paineilla ja tasaisesti ovat kuluneet, kuten Anninkin renkaat.
Turboon ostin viime keväänä uudet suvikumet ja laitoin niihin ohjekirjan mukaiset 2,1 eteen ja 2,2 taakse. Pirun hyvin kulkee noilla paineilla ja tasaisesti ovat kuluneet, kuten Anninkin renkaat.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001