Käynnistyksen estäminen kotikonstein?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Leipuri
"Ruisku"
Viestit: 135
Liittynyt: Ti Elo 05, 2003 12:39
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Leipuri »

Mulla on uudessa tuplaysissäni tuollainen kytkin.

Kun se on päällä, niin virrat menee päälle, mutta ei starttaa.

Siivotessani oli imuri käynyt kytkimeen.
Oli siinä selvittämistä, kun auto ei lähtenyt käyntiin. Korjausoppaankin ehdin lainata.

Eli tuollainen kytkin ainakin estää varasta viemästä autoa, tai vaihtoehtoisesti pilaa seuraavan omistajan maanantaipäivän.
Viimeksi muokannut Leipuri, To Touko 04, 2006 21:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9000 CD -96
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Kytkin piiloon joka kytkee jännitteen sytytyspuolalta väärässä asennossa ollessaan kuskin penkin alle asennettuun lisäpuolaan, josta taasen on piuhat penkin verhoilukankaan alle suurinpiirtein "vehkeiden" kohdalle.

En ota vastuuta mahdollisesti vaurioituneista penkinlämmittimistä/niiden reostaateista/huonomuististen ihmisten palleista.. :twisted:
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

näistä perinteisistä puolan johto & virranjakajan pyörijä, niiden haittapuoli lienee siinä että kastelee tulpat, ja parhaassa tapauksessa ei saa enää itsekään käyntiin?

bensapumpun rele olisi siis suositeltavampi (entäs kaasarivehkeelle? akun maajohto irti?)

kelasin joskus, et olisko hyvä laittaa piilokytkin joka kytkee peruutusvalot päälle. peruutusvalot päällä ajeleva voro jäisi helpommin poliisien haaviin. ongelmana vaan se, että itselläkin unohtuisi ne aina.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

lucaf kirjoitti:näistä perinteisistä puolan johto & virranjakajan pyörijä, niiden haittapuoli lienee siinä että kastelee tulpat, ja parhaassa tapauksessa ei saa enää itsekään käyntiin?

bensapumpun rele olisi siis suositeltavampi (entäs kaasarivehkeelle? akun maajohto irti?)
Tuo minun edellinen kyllä tehoaa näihinkin, tai jos ei niin sit saa kyllä olla jo asteen verta kovempi kaveri jos starttaa tulpat märiksi asti.. :twisted:
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

Myrkky kirjoitti:Kytkin piiloon joka kytkee jännitteen sytytyspuolalta väärässä asennossa ollessaan kuskin penkin alle asennettuun lisäpuolaan, josta taasen on piuhat penkin verhoilukankaan alle suurinpiirtein "vehkeiden" kohdalle.

En ota vastuuta mahdollisesti vaurioituneista penkinlämmittimistä/niiden reostaateista/huonomuististen ihmisten palleista.. :twisted:
nonyh-hän-myrkynlykkäs, tää on HJUVA, myönnetään aloituspalkkio ja lunastetaan patentointioikeudet kolhoosille.
Eli siis jakkara eristyksiin rungosta ja extramunanlämmittimen piuhat kohilleen ylilyöntivalmiuteen. Tulis varmaan herkästi annettua avimet kaverille kapakassa, tyyliin " voitko ajaa kun niin väsyttää".
Olis se niin siistiä, ku raitilla alkais kulkeen huhu, jotta toisten saappaisiin ei kandee mennä nykimään, voi olla pallit sen jälkeen lunastuskunnossa.
Oi sitä autuutta, vakuutusyhtiöt ottais uuden" palli" vakuutuksen markkinoille, vanhojen saappaiden hinta nousis ihan rytinällä, kaikki haluis kunnon munanpaistosaappaan. Direktiivi määräis munattomille myynnin rangaistavaksi teoksi. Jos vielä pääsis rosikseen ja iltiksen kanteen: "mies joka paistoi naapurin munat pohjaan" tuomittiin elinikäisesti hoitamaan naapurin muijan aviolliset tarpeet.
En muuten ota minäkään vastuuta huonopallisten tekemättä jättämisistä.
oujee, näin hyvin se futaa kuuden kaljan kumarassa.

:lol:
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

:lol: :lol: :lol:
toisille se kalja sopii ihan hyvin!
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

*sensuroitu omasta toimesta*
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
stento-z
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: To Huhti 06, 2006 10:58

Ehkä

Viesti Kirjoittaja stento-z »

Mitens toi ratti lukko semmoinen tanko olis näkyvä ja pistäis ajattelemaan mikä homma edessä on itselläni on myös tarra missä mainostetaan auto hälytintä ja pieni rasia mistä piuhan pätkä menee piiloon en tiedä pelottaako voroja kun se ei vilku :wink:
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

vilkkumaton ledi sanoo varkaalle, että pölli tästä varashälytin :lol:
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
stento-z
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: To Huhti 06, 2006 10:58

Jess

Viesti Kirjoittaja stento-z »

Notuota ratti tikun murtovarmuutta olen aina pitänyt hyvänä, täytyy tarkistaa kantaansa kyllä täältä saa aika hyvää tietoa, näin alotteleva Saabisti ei oikein osaa tehdä kuin tyhmiä kysymyksiä,ja leikkiä viisasta :lol:
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Taitaa tuo rattitikku sekä ratin ja polkimen lukitsevat tikut olla kaikkein huonoimpia varkaudenestolaitteita.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
jusa_71
"Hölösuu"
Viestit: 1631
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 20:50
Paikkakunta: lahti

esto

Viesti Kirjoittaja jusa_71 »

veikkaisin et melkein varmin konsti estää varkaus kun otat ratin mukaan sisälle kun sinne meet.
tuskin sentään rosmo hakee sitä toisesta mukaansa ennen autolles tuloa :lol:
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Vastaa Viestiin