mikähän tuohon auttas kun kytkytin ei oikeen halua suostua yhteistyöhön. Käyntiin kyllä laite heräsi ja hyvin hyrskytteli, mutta harmitti kun ei saanu ulos ajettua
Kytkin ei irrota talviseisonnan jälkeen
Kytkin ei irrota talviseisonnan jälkeen
Moro
mikähän tuohon auttas kun kytkytin ei oikeen halua suostua yhteistyöhön. Käyntiin kyllä laite heräsi ja hyvin hyrskytteli, mutta harmitti kun ei saanu ulos ajettua
Kertokaapas vinkkejö miten tuon saisi toimintaan taas.
mikähän tuohon auttas kun kytkytin ei oikeen halua suostua yhteistyöhön. Käyntiin kyllä laite heräsi ja hyvin hyrskytteli, mutta harmitti kun ei saanu ulos ajettua
Jäsen #3551
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Nnoo, kohan ei lootaan ilmaanu ylimääräsiä tuuletusaukkoja niin ihan hyvävilpertti kirjoitti:Tahtoo tulla niitä reikiä hampaisiin, jos käyttää väärin.Jorppe kirjoitti:onko tuolla tökötillä mitään haittavaikutuksia?
Jäsen #3551
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Jos vika ei ole nestejärjestelmässä vaan nimenomaan takertuneessa kytkinlevyssä (poljin toimii normaalisti), niin kytkin pohjassa kiihdyttelyn pitäisi irrottaa kytkin.
Jos siis saat kutvosesi esim. työntämällä tallista ulos / avoimelle tallin ovelle / muuhun paikkaan, jossa turvallinen baana edessä, niin sitten käyttelet konetta ensin vaihde vapaalla lämpimäksi, sammutat, pistät ykkösen päälle, kytkimen pohjaan ja starttaat uudestaan. Ja sitten sitä kytkin pohjassa ajoa....
Vapaakytkimen avulla on helppo laittaa isompaakin vaihdetta silmään, jos ei ykkösellä irrota...
Jos siis saat kutvosesi esim. työntämällä tallista ulos / avoimelle tallin ovelle / muuhun paikkaan, jossa turvallinen baana edessä, niin sitten käyttelet konetta ensin vaihde vapaalla lämpimäksi, sammutat, pistät ykkösen päälle, kytkimen pohjaan ja starttaat uudestaan. Ja sitten sitä kytkin pohjassa ajoa....
Vapaakytkimen avulla on helppo laittaa isompaakin vaihdetta silmään, jos ei ykkösellä irrota...
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Jotain tuon kaltaista uumoilinkin, että voisi kokeilla vaan en uskaltanut eten hajota mitään. ja tosiaan, poljin kyllä pelaa, kytkinlevy ilmeisesti takertunut kun se on nyt lokakuulta asti ollut tallisa. Siinäpä on kyllä tilaa ajella ympyrää. Kiitoksia vinkeistä 
Jäsen #3551
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
-
Kaneettikuski
- "Aero"
- Viestit: 308
- Liittynyt: Ma Touko 24, 2004 17:41
- Paikkakunta: Kempele-Käläviä
- Viesti:
Cokista käytetään vain kun kytkin EI pidä! Irroittaminen tapahtuu kuten tuossa oli mainittu eli ajamalla vain raakasti ja tekemällä kiihdytyksiä.Jorppe kirjoitti:Silläköhän tuo paranisonko tuolla tökötillä mitään haittavaikutuksia?Just tänään tuli ostettua pullollinen niin sama kai se olis käydä ennen kouluunmenoa kaatamassa....
Joskus riittää tuo vaihdepäällä ja kytkin alhaalla käynnistys.
Cokis turvottaa kytkin levyä mutta tuhoaa muuten sen joten se on vain hätäkeino LUISTAMIS tapauksessa.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
No hyvä etten kerenny kaataa sitä joV-M kirjoitti: Cokista käytetään vain kun kytkin EI pidä! Irroittaminen tapahtuu kuten tuossa oli mainittu eli ajamalla vain raakasti ja tekemällä kiihdytyksiä.
Joskus riittää tuo vaihdepäällä ja kytkin alhaalla käynnistys.
Cokis turvottaa kytkin levyä mutta tuhoaa muuten sen joten se on vain hätäkeino LUISTAMIS tapauksessa.
V-M
Jäsen #3551
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
-
olli siekkinen
- "Ruisku"
- Viestit: 145
- Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 15:03
- Paikkakunta: Laukaa
Eipä tuo aiemmin ole temppuillu, liekö sitten wanhus suutahtanu kun seiso kylmässä tallissa talven yli ensimmäistä kertaa 15 vuoteen
Noh, ajelin sillä pari rinkiä kytkin pohjassa ja välillä pumpaten. Sitten jätin auton käymään ja pistin tallin ovet kiinni ajatuksena ajella kotio. Kääntö tallialueen päässä ja kytkin pohjassa tietä kohti ykkösellä ajellen. Kohtapa tuo sitten alkoi nostaa kierroksia ja vauhti hidastui. Menin vähän jo hämilleen ennen ku hoksasin että kas, sehän irtosi
Noh, ajelin sillä pari rinkiä kytkin pohjassa ja välillä pumpaten. Sitten jätin auton käymään ja pistin tallin ovet kiinni ajatuksena ajella kotio. Kääntö tallialueen päässä ja kytkin pohjassa tietä kohti ykkösellä ajellen. Kohtapa tuo sitten alkoi nostaa kierroksia ja vauhti hidastui. Menin vähän jo hämilleen ennen ku hoksasin että kas, sehän irtosi
Jäsen #3551
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
-
Vesa Pohjalainen
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti: