Sheriffi kirjoitti:Auttakaa aloittelijaa. Ostin tuossa juuri 9-3 ss 2.0t ja nyt sitten pitäisi niitä tehoja saada lisää. Eli onko noita Hirschin paketteja myynnissä missä? Eli myykö saabin liikkeet tätä nykyä viripaketteja. Miten sitten tuo koneen kesto puoli. Eli oma käsitykseni on sellainen että normaali matka ajossa kone pääsisi vähemmällä kun on enemmän tehoa?
Saabilta kannattaa suoraan kysyä noita Hirschin paketteja jos nimenomaan haluaa "hyväksytyn" sarjan. Ymmärtääkseni jatkuva kauhea revittely tuhoaa koneen jossain vaiheessa oli konetta viritetty tai sitten ei.
Kts. myös BSR, Maptun, Nordic, SQR. Enemmän vaihtoehtoja kuin Saabilla ja noista on myös hyviä kokemuksia.
Mutta uuden auton takuu ei taida hyväsyä sitä Nordic viritystä tai katsastus onnistua ,jolloin vakuutusyhtiökään tuskin hyväksyy kun ei ole katsastuspapereita siitä,korjaa toki jos olen väärässä.
No joo kyllähän niillä jonkinlainen takuu on siellä sivulla on mutta miten mahtaa saada katsastuspaperit noille virityksille mukaan ? entäs mistä noita ostetaan Suomesta, Saabin jälleenmyyjiltä ?
9-3 Aero kirjoitti:Mutta uuden auton takuu ei taida hyväsyä sitä Nordic viritystä tai katsastus onnistua ,jolloin vakuutusyhtiökään tuskin hyväksyy kun ei ole katsastuspapereita siitä,korjaa toki jos olen väärässä.
Liekkö tilanne muuttunut siitä kun asiaa kotvanen sitten selviteltiin - silloin ainakin ainoa (mahdollisesti) hyväksytty viritys näihin uudempiin (=SS/SC) bensiinikäyttöisiin Saappeihin oli tuo Hirschin uusiin V6 Aeroihin tarjoama paketti.
Näihin turbonelosiin ei kenelläkään valmistajalla ole sellaista viritystä, jolla takuu Suomessa säilyisi tai, että kaaran saisi muutoskatsastettua jos haluaisi.
Vakuutusyhtiöthän eivät sinällään hyväksy, tai hylkää mitään teknisiä ratkaisuja.
Niin minäkin olen ymmärtänytt että Hirsch olisi ainoa jossa saa katsastus paperit mukaan ja siis laillinen,ja takuu säilyy.
Eiköhän vakuutusfirmat ole aika tarkkoja kolaritapauksessa jos saavat selville että autoa on viritetty niin se on tehty asetusten mukaisesti ja rek.otteessa merkinnät.
Hirsch voi tosiaankin katsastaa. Nordic ei voi katsastaa mutta on GM hyväksymä virityssarja joka tarkoittaa sitä että sen voi huoltaa normaalisti GM huolloissa ja takuut pysyy.
Vakuutusyhtiö ei puutu asiaa ellei autolla ole ajettu 250 lasissa ja aiheutettu tuhoa eteenkin jos auton huiput on vain 220. Mikäli voidaan todeta onnettomuuden johtuneen virityssarjasta voi vakuutusyhtiö evätä korvauspäätöksen.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2 Zaino Show Car PolishTrolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
potkuhousu kirjoitti:Nordic ei voi katsastaa mutta on GM hyväksymä virityssarja joka tarkoittaa sitä että sen voi huoltaa normaalisti GM huolloissa ja takuut pysyy.
Tähän on sitten varmaan tullut muutosta - itse kun tuon Nordicin melkein ostin, niin silloin sanoivat, että pitää ilmoittaa, että autossa on ko. softa, jotta eivät tee mitään päivityksiä moottorinohjaussoftaan vahingossa huollon aikana. Minun tietoni oli peräisin ko. softaa myyvästä liikkeestä - mistä tuo GM:n hyväksyntätieto on peräisin - ihan vain mielenkiinnosta kyselen... sinällään akuuttia tehonpuutetta ei enää tällähetkellä ole .
Kunhan ei nyt TAAS sotkettaisi vanhaa 9-3 & 9-5:sta tähän uudempaan alumiinilohkoiseen SS/SC:hen.
Vielä noin kuukausi sitten sain tiedon, että edes Hirschille ei saa takuuta Suomessa SS:ään ja katsastus vaatii jarrujen vaihdon.
Kertokaa ihmeessä, jos tosiaankin tilanne on muuttunut, saattaa vaikuttaa autonvalintaa tuossa kesänkorvalla.
9-3 2.0t 5d 2001 -> SS 1.8tA+ 2004 -> SC 1.8 tA+ Vector 07 -> pakko vaihtaa merkkiä, kun nelikko diesel farmaria ei AUTOna ole
Ainakin Aeroon SC -06 saa takuun Hirschin softavirityksen jälkeen,siis auton takuu säilyy,tämä on varma tieto GM:ltä ja Saabin jälleenmyyjältä,ja katsastuspaperit myös.
Muista malleista en osaa sanoa.
Ja Nordic vastasi kun kysyin softa ecu viritystä Aeroon seuraavaa...
WE dont have any to sell yet.
Its because it dont is possibly to get any ecu´s
We will hopefully have them pretty soon.
ptme kirjoitti:Kunhan ei nyt TAAS sotkettaisi vanhaa 9-3 & 9-5:sta tähän uudempaan alumiinilohkoiseen SS/SC:hen.
Vielä noin kuukausi sitten sain tiedon, että edes Hirschille ei saa takuuta Suomessa SS:ään ja katsastus vaatii jarrujen vaihdon.
Kertokaa ihmeessä, jos tosiaankin tilanne on muuttunut, saattaa vaikuttaa autonvalintaa tuossa kesänkorvalla.
Mikä ihmeen jarrujen vaihto. Tai riippuu tietysti mistä mallista on kyse.
Ainakin juttu, jonka olen tehnyt (BSR Steg 1), menee niin että
1.8 turbossa(BSR:204hp) on tasan tarkkaan samat jarrut kuin
2.0 Turbossa(210hp).
ptpjok kirjoitti:
Mikä ihmeen jarrujen vaihto. Tai riippuu tietysti mistä mallista on kyse.
Ainakin juttu, jonka olen tehnyt (BSR Steg 1), menee niin että
1.8 turbossa(BSR:204hp) on tasan tarkkaan samat jarrut kuin
2.0 Turbossa(210hp).
Se jarrujen vaihto, kun Suomen lainsäädännön mukaan tehoja nostettaessa pitää osoittaa että jarrut riittävät pysäyttämään tehokkaamman auton. Tämä osoitetaan esim. sillä että on samat jarrut kuin tehokkaammassa autossa. Eli 1.8t tehoja jos nostetaan vaikka tuohon 204hp:hen niin jarrut pitävät olla samat kuin 210hp autossa, jos tälläinen on valikoimassa ja jos alustassa on eroja niin sekin pitää muuttaa.
210hp (2.0TS, vanha Aero) 9-3:ssa on isommat ja tehokkaammat jarrut kuin 150hp (1.8t) ja 175hp (2.0t) autoissa. 210hp:ssä on 16" jarrut ja pienemmissä 15", kannattaa katsoa vaikka jostain autosta mallia.
Lainaus R/Magnusen kirjoituksesta: Ainakin Aeroon SC -06 saa takuun Hirschin softavirityksen jälkeen,siis auton takuu säilyy,tämä on varma tieto GM:ltä ja Saabin jälleenmyyjältä,ja katsastuspaperit myös.
Aerossa voi takuu säilyäkin, mutta maahantuoja on sanonut jälleenmyyjän kertoman mukaan, että 1.8t:hen Hirsch-softa ei ole hyväksytty viritys, jos ei vaihdeta kaikilta osiltaan 210 hp Aeroa vastaavaksi. Eli ei saa hyväksymispapereita ja ei mene katsastukseta läpi.