Saab 16v omaturbo (tulpat, turbo vai joku ihan muu ?? )

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Vali
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: To Maalis 30, 2006 00:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Vali »

Moonlight tuning ollu selvästikin liikenteessä tänään kun jätkät on niin otettuja :)
Groovy whistler

Nykyisin: BMW 540i E34 manual
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

Kyydissä olleena ja vauhdista nauttineena voin osallistua osaltani takapenkin mahdollisiin pesukustannuksiin. :lol:
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Hyvä että saatiin vähän todistajia etten kisko noita suoritusarvoja hatusta..kyllähän toi ihan kohtuudella ääntää :oops: ja kulkee 8) Kohta pitäis ruosteet fiksata ja varmaan vaihtaa kesäpyörät alle kun kitkarengas tuntuu pehmeänä kuluvan nopeammin karheeseen kevät asfalttiin kuin pitäisi. Uusi dumppi pitäisi vaihtaa tohon ennen kesää.
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Vali
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: To Maalis 30, 2006 00:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Vali »

Mikä on koneen tehoarvio? Aiotko dynottaa? :)
Groovy whistler

Nykyisin: BMW 540i E34 manual
Bv2sella
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 00:19
Paikkakunta: Lemi/Helsinki

Viesti Kirjoittaja Bv2sella »

On näköjään volvolandian foorumin käyttäjätkin huomannu tuon siun satkun, vai onkos kirjoittaja tuttuja? Tuosta
pääsee lukemaan jutun.
Saabismi iskee salakavalasti!
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Joo tien ton volvokaverin jostain vuosien takaa, ajeltiin vähän kilpaa tossa viikonloppuna noitten potkiaisten jälkimainingeissa. Volvossa kai noin 250hv.

sleeperin maine kyllä on menny jo mutta hyvä että herättää mielipiteitä :roll: Sorruin itekkin laittamaan linkit muille "omille" merkkifoorumeille

Meinaan penkittää kun on aikaa, kai siitä yli 200hv pitäis saada, mutta ennen sitä se turbon imunokka..rahavarat vaan rajoittaa vähän intoa.
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

nuin, meni vetari eilen illalla, että saa soittaa jos ylimääränen vetari pyörii hallinlattialla..

0445582272
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Todella hyvä säkä että selvisit vetarilla.Yleensä näissä paukkuu laatikot.
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Enpä selvinnytkään, vaihdoin vetarin ja ravistaa vieläkin vetopäällä, vähemmän kun aikasemmin mutta silti oikeen ..tusti, että laatikon vaihto kai eessä...
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Oletkos tarkastanut ne sisemmät vetarin maljat? Voi olla tripodi hajalla tai maljat kuluneet. Maljat voi vaihtaa puolelta toiselle (jos ei ole jo vaihdettu) ja tripodit ei ole kovin kalliita tarvikeliikkeessä...

Eräs tripodiremonttitarina löytyy tuolta:
http://www.cc.jyu.fi/~esjuny/saab/900Aero_tripodit.htm

Eski
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Joo kuullostaa tutulta toi tarina mun tekee just samaa.. mistä tollasia osia saa ja mitä maksaa, eipä ollu motonetissä...

Toi näyttää helpolta mutta pitääkö ne laipat ottaa auki ennenkun vetari irtoaa laatikosta ???

onneksi on leimattu just =)
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

Tripoideja saa uusina ainakin Turun Autotarvikkeesta vielä, Löbron tavaraa ja oiskohan vajaa 70 € ollut svh. Maljoja en uusina löytänyt kuin Metrosta kun tuossa vuodenvaihteessa hain, hinta jotain hieman alle 400 €.. :roll: Jos ei kääntämällä enää selviä niin käytettyjä metsästämään, yleensä son oikean puoleinen malja joka menee ensinnä.
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Joo, tripodeja saa tarvikkeena mutta maljoja ei, Saabilta maljat + tripodit yhteensä noin tonni. Ja puolelta toiselle ei kannata vaihtaa jos on voimaa koska liikkeen aiheuttaman voiman suunta muuttuu, jolloin malja saattaa hajota ja vetarin tynkää hakkaa sitten kaiken paskaksi.

Mulla oli oikeanpuolen maljasta sakara poikki. vaihdoin sinne vasemmalle 9000turbon tripodin ja vanhan mallin maljan oikealle puolelle sekä pienemmän tripodin ja vanhan mallin vetarin, ulompi nivel on edelleen uudemmasta. Yhden illan projekti, kiitokset varaosatoimituksen nopeudesta Piikkiön suuntaan. Lopetti ravistamisen aika hyvin. Ja on nyt ajettu nuilla palikoilla n.1200km että tuntuis kestävän.
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

No hyvä että sai kuntoon noin mutkattomasti, pääsee taas peljättämään niitä ohitettavia. :wink:
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Viesti Kirjoittaja tema »

Olen kattelut hyvät käytetyt. Hyvin on pelannut ja kalliiksi tulee uusia rikkoa :)
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Vastaa Viestiin