Jarrunesteet valui kenttään,nyt bensat!

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
JN
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 14:22

Jarrunesteet valui kenttään,nyt bensat!

Viesti Kirjoittaja JN »

Tänään alkoi nestettä valua oikealta puolelta,etukaaren takareunan kohdalta,leveyssuunnassa suurinpiirtein laturinremmin paikkeilta. Poljin luonnollisesti löysäks..Jarrua painettaessa nestettä tuli lähes "kaatamalla".Vielä en kerenny tutkia sen kummemmin,mutta huomena se ilo koittaa parkkihallissa.Auto tuli just 3:n vko:n "huollosta",kun tuli lumet niskaan...Että näin.
Kertokaa ihmeessä,jos on jotain ajatusta kyseisestä vuodosta.Kuntoonhan tuo pitäs saada ensitilassa.
Saab 9000CD 2.0i,-89,EI ABS.

-JN-
Viimeksi muokannut JN, To Huhti 27, 2006 15:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

No jarruletkuhan se vois olla. Rengas pois, niin tulee tilaa ihmetellä.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Jarruletku on ulompana kuin moniurahihna. Jarruletkunvaihtokuvia tuolla:
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/ruoste2/

Veikkaan jarruputkea. Oikealle etupyörälle menevää tai taakse menevää. Mitäs siinä kolmen viikon "huollossa" tehtiin, häärättiinkö auton alla tai konehuoneessa?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
JN
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 14:22

Viesti Kirjoittaja JN »

Kiitos kuvalinkistä.Uusi konepelti&tuulilasi siihen laitettiin...On vaan niin perusmeininkiä,että kun auto on vihdoin ajokunnossa,nii eipä sitte ookkaan.!Ja eniten tympii parkkihalliremontti.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Ei pitäisi konepellin eikä tuulilasin vaihdossa tulla osumia jarruputkiin, eikä pitäisi olla tarvetta käydä auton allakaan, joten putki lienee puhjennut ihan omia aikojaan. Hyvä puoli hommassa on, että kun vuotaa noin rankasti, vuotopaikan etsintä ei kestä kauan :-)
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
JN
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 14:22

Viesti Kirjoittaja JN »

Vuoto paikallistettu.
--->Nestettä tulee jarruputkesta moottoritilan puolelta,raidetangon nivelen taka/yläpuolelta,missä putki on kiinni rungossa U-muotoisella kiinnikkeellä.Kyseinen putki menee takajarruille (putki menee auton alla oikeanpuolimmaisena niistä neljästä).Eli neste valuu tuota putkea pitkin ja tippuu sitten liitoskohdasta auton alta.Ikinä en oo jarruputkea vaihtanu,joten nyt on vähintäänki kahvin paikka.Saa neuvoa jos tuntuu siltä!

-JN-
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7683
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Tuossahan on jatkopaikka suurin piirtein siinä tulipellin kohtaa, riippuen nyt kummalta puolelta sitä vuotaa niin hakee vaikka motonetista uuden putken.
Liittimiä ja ilmaruuveja voi uittaa crc:llä jo etukäteen.

Taakse menevien putkien vaihdosta on jotain täällä http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... highlight=

Periaatteessa melko yksinkertaista korjata jos vaan saa liitokset auki.
Samalla kattelisin vähän muitakin putkia ja tarvittaessa vaihtaisin nekin.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
JN
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 14:22

Viesti Kirjoittaja JN »

No voi...
Jarrut toimii taas ko ennenki,eli putki vaihdettu,kiitos vinkeistä.
MUTTA,yllätys yllätys,nyt vuotaa bensaputki.Oikeanpuoleinen.Onko tuo meno vai paluu?Putki on aivan hapoilla mutkan kohdalta,missä putki alkaa kääntyä kohti moottoritilaa (lähes tuon jarruputkivuodon vieressä).Miten se moottorinpuoleinen liitos avataan,ko paikkaa ei kunnolla ees nää?!No auto pitäs varmaan saada nosturiin...Ja semmostahan ei parkkihallissa oo...Eli meniköhän korjaamolle tämä potilas... :(

-JN-
Viimeksi muokannut JN, To Huhti 27, 2006 19:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Oikeanpuoleinen on paluu. Kaverin -88 i-tonnariin iski sama vaiva muutama viikko sitten, paikka sama, paitsi että vasen(tulo) putki kyseessä, ruostunut puhki. Siihen tuli kyllä letkunpätkä ruostuneen kohdan tilalle, tuplaklemmareilla.. :roll:
JN
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 14:22

Viesti Kirjoittaja JN »

Tri-Lo kirjoitti:Oikeanpuoleinen on paluu. Kaverin -88 i-tonnariin iski sama vaiva muutama viikko sitten, paikka sama, paitsi että vasen(tulo) putki kyseessä, ruostunut puhki. Siihen tuli kyllä letkunpätkä ruostuneen kohdan tilalle, tuplaklemmareilla.. :roll:

Jaa...Joo-o.Saako kysyä,että toimiko tuo patentti?Voishan tuota yrittää,eihän tässä oo mitään hävittävää.Paitsi aikaa,jota opiskelijalla luonnollisesti on.

-JN-
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

JN kirjoitti:
Tri-Lo kirjoitti:Oikeanpuoleinen on paluu. Kaverin -88 i-tonnariin iski sama vaiva muutama viikko sitten, paikka sama, paitsi että vasen(tulo) putki kyseessä, ruostunut puhki. Siihen tuli kyllä letkunpätkä ruostuneen kohdan tilalle, tuplaklemmareilla.. :roll:

Jaa...Joo-o.Saako kysyä,että toimiko tuo patentti?Voishan tuota yrittää,eihän tässä oo mitään hävittävää.Paitsi aikaa,jota opiskelijalla luonnollisesti on.

-JN-
No toimiihan se tietysti, ja kun vielä huolella tekee.. :) Suodattimen pää auki ja putki irti kiinnikkeistä, sitten sai jo paineilmasahalla hyvin poikki terveestä kohdasta. Pätkä pöydälle ja tutkimaan.. Huono osa pois ja bensaa/painetta kestävää sopivanmittaista letkunpätkää tilalle. Kiinni 4:llä hyvin kiristetyillä mini-aboilla. Eiköhän se kestä auton loppuiän.. Kannattaa sitten vetää ja kiinnittää se letku huolella samaan muotoon kuin putki, ettei tule turhan lähelle pakoputkea=lämmintä! 8O
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Ja onko tolla paluuputkella näillä bensanhinnoilla niin väliä vaikka vähän lenssaisikin. :)
No paluuputkeenhan voi jonkin väliaikaisen jatkonkin tehdä, kun siinä ei ole painetta, eikä kulkine siitä sammu vaikka jatko pettäisikin. :)
JN
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 14:22

Viesti Kirjoittaja JN »

No niin.
Nyt pysyy nesteet putkissa.Tosin rautasahan terän oisin ollu valmis vaihtamaan paineilmasahaan/muuhun vastaavaan saman tien.Mutta hyvä näin.!
..Jos tässä sais ajeltua taas pätkän,,ennen seuraavaa remonttia.Kiitos oikein paljo kaikille avusta/vinkeistä.
Rauhallista vappua!

-JN-
Vastaa Viestiin