turbon kytkin pettää satunnaisesti

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Turbonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 20:23

turbon kytkin pettää satunnaisesti

Viesti Kirjoittaja Turbonaattori »

MIstä mahtaa moinen johtua, silloin tällöin kytkin "pettää" kiihdytyksessä eli luistaa, mut kun nostaa hetkeksi kaasua niin sitten pitää taas. Ja ihan satunnainen tämä oire.

muut tiedot:
- kytkin on uusittu, en muista paljon ajettu, mutta ei kuitenkaan montaa kymmentä tuhatta sitten
- auto on vakio og900 turbo
- painelaakeri kitisee aika ajoin aika ikävästi, vaikka sekin on vaihdettu uuteen kytkinremontin yhteydessä

Mikä neuvoksi?
900 T16 "Turbonaattori" (PR...kele...)
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Kampuran stefa fuskaa öljyä kytkimelle?
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Myrkky kirjoitti:Kampuran stefa fuskaa öljyä kytkimelle?
Tai kytkinakselin stefa.
900C -86
xjford
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Pe Helmi 11, 2005 15:03
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja xjford »

ASTech kirjoitti:
Myrkky kirjoitti:Kampuran stefa fuskaa öljyä kytkimelle?
Tai kytkinakselin stefa.
veikkaisin myös tätä
saab 900 turbo -80 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Kampuran stefan luulisi aika paljon vuotavan, jos se voitelisi kytkimen. Melko sikana suorastaan. 8O
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Turbonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 20:23

Viesti Kirjoittaja Turbonaattori »

voikos tuon kytkinakselin stefan vaihtaa ottamatta koko kytkintä auki..? aika outo homma jos ja kun kytkin laitettu saabilla etteivät ole tuota kunnolla tehneet.. (?!)
xjford kirjoitti:
ASTech kirjoitti:
Myrkky kirjoitti:Kampuran stefa fuskaa öljyä kytkimelle?
Tai kytkinakselin stefa.
veikkaisin myös tätä
900 T16 "Turbonaattori" (PR...kele...)
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Turbonaattori kirjoitti:voikos tuon kytkinakselin stefan vaihtaa ottamatta koko kytkintä auki..? aika outo homma jos ja kun kytkin laitettu saabilla etteivät ole tuota kunnolla tehneet.. (?!)
Koko hoito purettava. Valitettavasti. :roll:
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8264
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Onko turbon kytkin, siis ihan varmasti? Ruiskun asetelma ei pidä turbossa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Turbonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 20:23

Viesti Kirjoittaja Turbonaattori »

Luulis, kun Saabilla laitettu. Ent omistajan aikana tehty remontti. Luistaa siis vain harvoin, sattumanvaraisesti. Tosta vois kyl jo saada jutun juurta ko. korjaamoliikkeen kanssa että mites toi työn takuu...
dimebak kirjoitti:Onko turbon kytkin, siis ihan varmasti? Ruiskun asetelma ei pidä turbossa.
900 T16 "Turbonaattori" (PR...kele...)
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8264
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

No miten kytkimen toimivuus, esim. irrottaako, onko ilmaa kytkimessä, koska viimeksi vaihdettu jarru- ja kytkinnesteet? Onko kytkin putki tukossa?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Turbonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 20:23

Viesti Kirjoittaja Turbonaattori »

dimebak kirjoitti:No miten kytkimen toimivuus, esim. irrottaako, onko ilmaa kytkimessä, koska viimeksi vaihdettu jarru- ja kytkinnesteet? Onko kytkin putki tukossa?
toimii muuten ihan ok. oisko nesteet laitettu remontin yhteydessä, ehkä pari vuotta aikaa..?
900 T16 "Turbonaattori" (PR...kele...)
Penanen
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Ke Marras 23, 2005 18:27
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Penanen »

Kytkinakselin poorit ruosteessa. nyppää akseli ulos, putsaa ja rasvaa.
-86 900 turbo ic 8v -86 Crescent 3v Mi
JugiBoy
"Viggen"
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Huhti 26, 2005 17:03
Paikkakunta: Piikkiö

Viesti Kirjoittaja JugiBoy »

Turbonaattori kirjoitti:Luulis, kun Saabilla laitettu. Ent omistajan aikana tehty remontti. Luistaa siis vain harvoin, sattumanvaraisesti. Tosta vois kyl jo saada jutun juurta ko. korjaamoliikkeen kanssa että mites toi työn takuu...
Kovasti pitää mainostaa, että Saabilla tehty. Onko varmasti kanssa, kuittia varmaan löytyy myös? Hiljasta voi olla sen takuun kanssa luulen. Pari vuotta onkin äkkiä viis vuotta ja sitä rataa.
Ja kukas sen tietää miten edellinen on sitä käyttänyt ja kuinka paljon on ollut valmis uhraamaan remontin yhteydessä. Jos koko remppaa on edes tehty.
Uutta osaa kehiin riittävä määrä niin toimii taas ja sietää kiihdytykset.
Tee itse niin ei tarvi vaivata päätä takuiden suhteen ja saattaa olla, että tulee jopa parempi kuin merkkiliikkeessä tehden. Vai?
# 1177
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
Turbonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 20:23

Viesti Kirjoittaja Turbonaattori »

en tosiaan ole väittänyt että tulisi itse tekien parempi. kuitit on ja kilometrit merkitty. taidanpa tarkistaa asian kirjanpidosta kun kerran tuntuu kiinnostavan.

ei olis ensimmäinen kerta kun Saabin merkkiliikkeessä tehdään "melkein vimpan päälle" homma. Takaluukun lukon osalta tee-se-itse oli tosiaan parempi, vaikka maksoikin 30e tekemättömästä työstä merkkiliikkeelle. Ja 90e turbokoneen vianhausta joka ei tuottanut tulosta. Foorumilta löytyi silloin-kin tieto. Että sellasta kokemusta on, jos sitä nyt halutaan oikeen esiin.

on varmaan liikekohtaista!


Tee itse niin ei tarvi vaivata päätä takuiden suhteen ja saattaa olla, että tulee jopa parempi kuin merkkiliikkeessä tehden. Vai?[/quote]
900 T16 "Turbonaattori" (PR...kele...)
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

dimebak kirjoitti:Onko turbon kytkin, siis ihan varmasti? Ruiskun asetelma ei pidä turbossa.
Höpöti höpöti. Sama asetelma esim.turbossa , kaasarin ja iivarin kytkimessä vm 85-89. Levy on vaan isompi turbossa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin