Garrett T3/4

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Coltti kirjoitti:Se on teenollakolome ei teeookolome ;)
ÄLÄS NY? onko? 8O Enpäs tienny... voi voi... nyt mut varmaan mestataan ja lykataan.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Turbonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 20:23

Viesti Kirjoittaja Turbonaattori »

ookoo, kiitos näkemyksestä.

tiedossa hyviä paikkoja ostella mitsuja?

ottaako jotku firmat suomessa (kunnostettavia) turboja vaihdossa?
900 T16 "Turbonaattori" (PR...kele...)
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

V-M kirjoitti: Jos valittavana olis 03/04 tai vastaava mitsu, niin ottasin mitsun. Tuossa TO:ssa on kuitenkin pyörivät massat isompia kuin mistussa... joten TO:n sovittaminen niin ettei viive ole häiritsevä (ellei siis erikseen sellaista haluakkin) vaatii muun moottorin/ohjaus järj/etc... sovittamiselta enemmän kuin mitsun.
V-M
Ite ottasin käyttikseen mitsun ja raaseriin ehottomasti 3/4 .63 pakopuolella. Mitsu on pikkuahdin, paremmin virtaava ku saapin orkkikset mutta se siitä. Itellä oli 3/4 52/50 ja .63 pakopuolella, heräs yllättävänki hienosti ja sitteku puhaltaa niin kans puhaltaa. :)

Tietenki hypridejä saa miljoonanlaisia mutta ite rajaisin että spoolauskäyttöön mitsu ja yläkierroskäyttöön iso hybridigarretti. Niin ja 3/4 teettäminen tulee maksamaan 550-650 erkkiä(kaikki uutta).
Aki Peltola #1132
Mikkoz
"Aero"
Viestit: 377
Liittynyt: La Tammi 15, 2005 22:41
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja Mikkoz »

Missä noita voi teettää?
9000 aero -97, 9000 cde -96
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Proturbolla tulee ainaki hyvä. Kannattaa soitella ja neuvotella, Porin pisteessä oli hyvä palvelu.
Aki Peltola #1132
Mikkoz
"Aero"
Viestit: 377
Liittynyt: La Tammi 15, 2005 22:41
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja Mikkoz »

tänks uuoy.
9000 aero -97, 9000 cde -96
Kipe_9000
"Viggen"
Viestit: 665
Liittynyt: Ti Syys 30, 2003 13:07
Paikkakunta: Forssa(Jokioinen)

Viesti Kirjoittaja Kipe_9000 »

Siis meneeks toi mitsukin TO3 tilalle suoraan?? Siis ilman muutoksia.....
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

TD04 mitsu ei mene heittämällä Garrettin T03:n tilalle. #7 pakopesällä on pakosarjan pulttijako sama kuin T03, mutta siihen yhtäläisyydet jäävätkin, muu on sovittamista.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Turbonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 20:23

Viesti Kirjoittaja Turbonaattori »

mitä osasia pitää sovittaa?
900 T16 "Turbonaattori" (PR...kele...)
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

jcarlson kirjoitti:TD04 mitsu ei mene heittämällä Garrettin T03:n tilalle. #7 pakopesällä on pakosarjan pulttijako sama kuin T03, mutta siihen yhtäläisyydet jäävätkin, muu on sovittamista.
Olettekos tehneet välilevyllä vaiko ihan adapteri laipalla? Aattelin tehdä ihan 3mm välilevyn ja tiivisteet molemmin puolin.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Viesti Kirjoittaja tema »

V-M kirjoitti:
jcarlson kirjoitti:TD04 mitsu ei mene heittämällä Garrettin T03:n tilalle. #7 pakopesällä on pakosarjan pulttijako sama kuin T03, mutta siihen yhtäläisyydet jäävätkin, muu on sovittamista.
Olettekos tehneet välilevyllä vaiko ihan adapteri laipalla? Aattelin tehdä ihan 3mm välilevyn ja tiivisteet molemmin puolin.

V-M
Laippa
http://www.tema.1g.fi/kuvat/Oma+Saab/PICT0038.JPG

Toisella puolella Volvon ja toisella Saabin tiiviste. Nimim: "Jannu Huoleton" myi aikanaan noita valmiiksi koneistettuja laippoja.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Samanlaisella ratkaisulla kuin temalla oli myös minulla pakosarjan liitäntä. Pakoputki ja sen liitos oli täysin omavalmiste. Muuta modattavaa oli hukkaportin kellon kiinnitys (piti tehdä oma tuki pakosarjan tukirautaan sille) sekä öljy- ja vesikierto (banjoilla, hydrauliikkaliikkeessä teetetyt letkut paitsi öljynpaluu laipalla ja itsemodattu paluuputki).
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Turbonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 20:23

Viesti Kirjoittaja Turbonaattori »

voi sissus, onhan tossa hommaa aika laillas itten juu.

OT: mitkä korvaus/viri ahtimet kävis pienemmällä vaivalla T03:n tilalle..?

aiempaa heräämistä ja suorituskykyä 2000-3000 alueelle haetaan, vrt Mitsu Td04...16T / 15 G / ...
900 T16 "Turbonaattori" (PR...kele...)
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

te05 eli uudemman satkun ahtaaja menee suoraan, riittää hiukan pidemmälle ja herää paljon aiemmin
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
walderama
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 10:36

Viesti Kirjoittaja walderama »

Turbonaattori kirjoitti:voi sissus, onhan tossa hommaa aika laillas itten juu.
8O :lol:
Kannattaa käyttää asennuspalvelua, jos noi vartin hommat tuntuu ylitsepääsemättömän vaikeilta, ei mutta ihan oikeasti, ei kaikkea saa sopimaan suoraan ja sitä varten suomi on täynnä asennus pajoja, jotka mielellään nakkaa konehuoneeseen vaikka minkä tahansa ahtimen..
Vastaa Viestiin