turbon kytkin pettää satunnaisesti

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Tommosta satunnaista luistoa aiheuttaa joskus vanhoilla kytkimillä kytkinakselin jumittelu levyyn tai toisiinpäin. :) Sitte kytkin pohjaan ja äkkiä ylös lipsauttamalla tokenee. Eli oisko akseli unohtunu rasvata kytkimen vaihdossa?
Aki Peltola #1132
Turbonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 20:23

Viesti Kirjoittaja Turbonaattori »

Ookoo, täytyypä koittaa tuota lipsautustaktiikkaa. Samaa oiretta otaksui ilmeisesti myös nimim. Penanen.

Kun en ole ite näissä hommissa tekijämiehiä, niin saako tuota kytkinakselia nyt sitten jotenkin rasvattua / poorit putsattua ilman että koko kytkin täytyy ottaa auki?

Aksu900 kirjoitti:Tommosta satunnaista luistoa aiheuttaa joskus vanhoilla kytkimillä kytkinakselin jumittelu levyyn tai toisiinpäin. :) Sitte kytkin pohjaan ja äkkiä ylös lipsauttamalla tokenee. Eli oisko akseli unohtunu rasvata kytkimen vaihdossa?
900 T16 "Turbonaattori" (PR...kele...)
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Saa kyllä. Kytkinakselin kohdalta pannalla oleva peitelevy pois laatikosta. Sitten akselin päästä muovinen potkuri pois. Sen tilalle 8mm pultti, josta vetämällä akseli tulee pois. Pultin kannasta voi vääntää esim. sorkkaraudalla akselia ulos, jos lukitus tuntuu jäykältä.
900C -86
Turbonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 20:23

Viesti Kirjoittaja Turbonaattori »

kiitokset tekijämiehille :)
900 T16 "Turbonaattori" (PR...kele...)
Vastaa Viestiin